Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge

Επιδόσεις που σε...«απογειώνουν» 

Volvo XC40 Recharge δοκιμή

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται η μια μετά την άλλη προς την ηλεκτροκίνηση . Η Volvo λοιπόν δεν ήταν δυνατόν να να μείνει έξω από τη νέα τάση και αποφάσισε να...ηλεκτροδοτήσει το πιο προσιτό της SUV, το XC40. Μιλάμε όμως για καθαρή κίνηση με ηλεκτρικό ρεύμα με εντυπωσιακές επιδόσεις και όχι για μια υβριδική έκδοση . Για να σας...προτρέψουμε να δείτε την δοκιμή μας αρκεί να πούμε ότι η ισχύς του νέου Volvo XC40 Recharge είναι 408 ίπποι!


Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση. Οι διαφορές εντοπίζονται στην κλειστή μάσκα, στην απουσία των αεραγωγών και στο σημείο της φόρτισης που βρίσκεται στο πίσω αριστερό φτερό. Στην αεροδυναμική σχεδίαση εντάσσονται και οι ειδικά σχεδιασμένοι τροχοί αλουμινίου.

Η μάσκα «δένει» αρμονικά με τους αυτόματους  προβολείς LED, με λειτουργία υψηλής φωτεινής κατευθυνόμενης δέσμης,οι οποίοι κάνουν την νύχτα -μέρα..Το Volvo XC40 Recharge Pure T8 «πατάει» στην πλατφόρμα με κωδική ονομασία «CMA» («Common Modular Architecture») στην οποία βασίζεται και το ηλεκτρικό Polestar 2 το οποίο όμως απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό.

Η διαμόρφωση της πλατφόρμας με νέες ενισχύσεις και ανασχεδιασμό των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης, είναι τέτοια ώστε να γίνεται εύκολη η ενσωμάτωση στο πάτωμα, των μπαταριών ιόντων λιθίου78 kWh .

Όοσν αφορά το βάρος είναι στα 2188 κιλά, δηλαδή είναι βαρύτερο σχεδόν κατά 500 κιλά ααπό την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα αλλά αυτό δεν πρέπει να σας... στενοχωρεί.

Είναι σύνηθες το παραπανήσιο βάρος λόγω της ύπαρξης των μπαταριών όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όμως όπως θα δείτε πιο κάτω η δύναμη των ηλεκτροκινητήρων είναι τέτοια που θα...«απογειώσει» όχι μόνο το XC40 αλλά και τις αισθήσεις σας.


Πάμε τώρα στο εσωτερικό. Το νέο στοιχείο είναι ο στάνταρ πλέον ψηφιακός πίνακΑς οργάνων με εντυπωσιακά υψηλή ανάλυση των γραφικών.  Φυσικά στα hi tech στοιχεία εντάσσεται η οθόνη αφής των 9 ιντσών  η οποία και αυτή έχει υψηλή ανάλυση και παραπέμπει καθαρά σε τάμπλετ.

Εδώ όμως το λογισμικό των συστημάτων είναι τελείως διαφορετικό καθώς η εξέλιξη του έγινε σε συνεργασία με την Google που μερίμνησε για την εξέλιξη τοο συστήματος πλοήγησης  infotainment και συνδεσιμότητας  με Apple CarPlay / Android Auto. Μέσω της συνδεσιμότητας έχεις την δυαντότητα να εντοπίσεις και τους κοντινότερους σταθμούς φόρτισης και να καθοδηγηθείς με τον πιο οικονομικό τρόπο προς αυτούς.

Επειδή το δοκιμάσαμε νομίζουμε ότι είναι από τα ταχύτερα συστήματα πολυμέσων που έχουμε χρησιμοποιήσει, με συνεχείς Over-The-Air ενημερώσεις .Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας είναι απλός, καθώς λειτουργεί ως τάμπλετ με πρόσβαση στο υπομενού που έχει τα πάντα!  Με την προσφώνηση “Hey Google”, έχετε την δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος  κλιματισμού, της πλοήγησης αλλά και να μάθετε την διαθέσιμη αυτονομία,

Όσο εύκολη και αν είναι η χρήση της τόσο απαραίτητη είναι η προηγούμενη προσααρμογή μαζί της έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σας από τον δρόμο , Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με την εγγύηση της μεγάλης αντοχής στην διάρκεια πολλών χρόνων.

Στα hi tech στοιχεία εντάσσεται και η πανοραμική ηλεκτρική οροφή η οποία αυξάνει τα επίπεδα της άνεσης.  

Οι ωφέλιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικότατοι ενώ τα επίπεδα πολυτέλειας αυξάνονται με τις ποιοτικότατες δερμάτινες επενδύσεις στα θερμαινόμενα  ακαθίσματα με τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

Ο χειρισμός του αυτόματου κλιματισμού γίνεται και αυτός μέσω της κεντρικής οθόνης Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 414 λίτρα διαθέτει διπλό πάτωμα και  καλύπτει τις ανάγκες της οικογένειας.

Βέβαια εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι κάτω από το καπό του οχήματος υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος  31 λίτρων. στον οποίο μπορείτε να... βολέψετε αρκετά αντικείμενα  όπως για παράδειγμα τα καλώδια φόρτισης. Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.863/1.647 χλστ.και 2.702 χλστ. το μεταξόνιο


Διακόπτης εκκίνησης δεν υπάρχει! Από την θέση του οδηγού (με το βάρος σας ενεργοποιείται το κλειδί εκκίνησης) εκτιμάτε την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων αλλά και την ορατότητα μπροστά λόγω των λεπτών κολώνων του παραμπρίζ. Οι μεγάλοι καθρέφτες και η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας εκμηδενίζουν τα όποια παράπονα που θα προκύψουν λόγω των υτπερυψωμένων ώμων στις πόρτες στο πίσω μέρος. 


Και εδώ με την επιλογή της θέσης D στον κομψότατο επιλπογέα ταχυτήτων και το πάτημα του δεξιού πεντάλ ξεκινάει το...πάρτυ. Το σώμα μας κολλάει στο κάθισμα καθώς το ηλεκτρικό Volvo «απογειώνεται». Απίστευτη δύναμη από τους δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα, που αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους με -προσέξτε το νούμερο-660 Nm καθαρής ροπής ααπό το...μηδέν.

Για να καταλάβετε τι εννούμε αρκεί να σας πούμε ότι για να πιάσεις τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 4,9 δευτρόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορισμένη στα 180 χλμ. Μιλάμε δηλαδή για επιτάγχυνση σούπερ αγωνιστικού αυτοκινήτου. Και εδώ ερχόμαστε σε αυτό που σας λέγαμε προηγουμένως. Μην σας στενοχωρούν τα παραπανήσια κιλά .

Μέσω της κεντρικής οθόνης γίνεται ο πλήρης χειρισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων οδήγησης και ασφάλειας. Και εδώ υπάρχει η...λιτότητα με την  παραμετροποίηση του βάρους του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και την μοναδική λειτουργία «One pedal driving».Η τελευταία είναι πλέον γνωστή σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αφορά το σύστημα  ανάκτησης τενέργειας όταν επιβαρδύνει το αυτοκίνητο χωρίς να χρησιμοποιείς το πεντάλ φρένου.χρήση του φρένου.

Πάντως να ξέρετε ότι η δύναμη της ηλεκτρικής έκδοσης είναι τόσο μεγάλη που καλό θα είναι να μην πατάτε απότομα το γκάζι στην εκκίνηση γιατί χωρίς να το καταλάβετε θα βρεθείτε στο μπροστινό αυτοκίνητο σε χρόνο ντε-τε και το μόνο που θα σας γλυτώσει θα είναι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που υπάρχουν και εδώ όπως σε κάθε μοντέλο της σουηδικής εταιρείας. 


Όσο για την ηλεκτρική αυτονομία είναι 418 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, τιμή η οποία  αγγίζει τα 500 χλιόμετρα αν είστε ...αμυντικοί στην οδήγηση  ή κινείστε εντός των τειχών της πόλης..

Για να φορτίσετε τώρα την συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται στο πάτωμα χρειάζεστε σε ταχυφορτιστή 50 kWh έως το 80%  μόλις 40 λεπτά.

Με πλήρη φόρτιση σε wallbox των 11 Kw οσυνολικός χρόνος είναι 8 ώρες.(12 ώρες σε 7,4 kW) Η μέση κατανάλωση που βλέπεις στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου ήταν 23,9 kWh / 100 χλμ αλλά πρέπει να σας πούμε ότι δεν... λυπηθήκαμε να πατήσουμε το δεξί πεντάλ με αποτέλεσμα να την ξεπεράσουμε αρκετά.

Τι γίνεται όμως με την οδική συμπεριφορά; Εδώ διατηρείται η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους  πίσω, με πιο σφιχτή όμως ρύθμιση ,σε σχέση με τις εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες., Μιλάμε για  ισορροπημένη απόδοση στον δρόμο, με το σύστημα διεύθυνσης να παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση, η οποία γίνεται ακόμη καλύτερη με την λειτουργία Sport η οποία ενισχύει  το βάρος του.

Το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας νέας γενιάς ADAS, διόρθωσαν τις όποιες υπερβολές μας. Στα κλειστά κομμάτια του δρόμου δεν πρέπει να το παρακάνεις με το γκάζι γιατί μπορεί να δημιουργηθεί υποστροφή .Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα 660 Nm ροπής .Η ρύθμιση της ανάρτησης φιλτράρει τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώμαος και φυσικά σου επιτρέπει να κινηθείς με ιδιαίτερη άνεση σε ανώμαλους χωματόδρομους.

Μια και μιλάμε για κίνηση εκτός δρόμου η οποία σας προσφέρεται... απλόχερα χάρη στην τετρακίνση που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας που υπάρχει στον κάθε άξονα.Σε σχέση με  τις τερακίνητες βενζινοκίνητες εκδόσεις η διαφορά εντοπίζεται στην μειωμένη απόσταση από έδαφος κατά 3 πόντους , η οποία πλέον φτάνει τα 176 χλστ. Για τους πιο... ειδικούς η γωνία προσέγγισης είναι 20 μοίρες, η αντίστοιχη διαφυγής είναι 26,4 μοίρες, με δυνατότητα κίνησης σε υδάτινο κώλυμα ύψους 45 εκατοστών.

Υπάρχει επιπλέον λειτουργία οδήγησης εκτός δρόμου μέσω του μενού της κεντρικής οθόνης που επιτρέπει και την κατάβαση σε λόφο με ταχύτητα η οποία δεν ξεπερνάει τα 40 χλμ./ώρα. Τα φρένα είναι επίσης άμεσα και αποτελεσματικά, με αεριζόμενα δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, διαμέτρου 345 χλστ. εμπρός και 340 χλστ. πίσω. Όπως συμβαίνει και με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα μπορείς αν αφήσεις το πεντάλ μπορείς να το ακινητοποιήσεις εντελώς. 


Νέο ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge λοιπόν , ένα ασυνήθιστα  ταχύτατο  SUV με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Για να αποκτήσετε τον...κεραυνό χρειάζεστε για την έκδοση  Plus 56.048ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Υπάρχουν πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εργοστασιακή εγγύηση, ενώ η εγγύηση της μπαταρίας είναι οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ..

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top