Δοκιμάζουμε το νέο Nissan LEAF e+

Πρωτοπορία στην ηλεκτροκίνηση 

Nissan LEAF e+ δοκιμή

Η Nissan φημίζεται για την αξιοπιστία της αλλά  και για την αντοχή της στον χρόνο. Αυτά τα πλεονεκτήματα δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το ηλεκτρικό LEAF. Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι με το συγκεκριμένο μοντέλο στην πρώτη γενιά του το 2010, η Nissan ουσιαστικά ήταν πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, επιλογή την οποία ακολουθούν τώρα και οι υπόλοιποι κατασκευαστές.

To LEAF ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής Η Ελληνική αντιπροσωπεία μας παραχώρησε για δοκιμή την ισχυρότερη έκδοση του ηλεκτρικού της μοντέλου, το νέο Nissan LEAF e+ με τα 217 άλογα και την μεγαλύτερη αυτονομία. Η τελυταία αγγίζει  τα 385 χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο (528 χλμ. αστικό).


Το Nissan LEAF σχεδιαστικά δεν θυμίζει ότι είναι ηλεκτρικό. Δηλαδή η εμφάνιση του παραπέμπει σε ένα «κανονικό» αυτοκίνητο  με όμορφη εμφάνιση όπου στο μπροστινό μέρος επικρατεί η χαρκτηριστική μάσκα-ταυτότητα V-Motion με τις μπλε τρισδιάστατες λεπτομέρειες που καθορίζουν την «καθαρή» του ενέργεια.

Η οροφή μοιάζει να αιωρείται ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά σώματα και ο κομψός διαχύτης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Στα συν είναι και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου οι οποίες «γεμίZουν» τους θόλους των φτερών και είναι σχεδιαστικά εμπνευσμένες από το GT-R. Το αμάξωμα του LEAF τονίζει την αεροδυναμική αντίσταση μόλις Cd:0,28 .Το συνολικό μήκος των 4,49 μέτρων τοποθετεί το ηλεκτρικό LEAFe+ στη μικρομεσαία κατηγορία ενώ σε προιδεάζει και για τους άνετους χώρους στο εσωτερικό το οποίο φιλοξενεί  5 ενήλικες, χωρίς παραχωρήσεις.Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 400 λίτρα. Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.490/1.788/1.530 mm και μεταξόνιο: 2.700 mm.


Μπαίνουμε στο ηλεκτρικό Nissan και παρατηρούμε προσεκτικά τις σχεδιαστικές γραμμές. Επικρατεί ένας συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών με λιτές γραμμές . Η παρουσία της τεχνολογίας γίνεται εμφανής με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων κατά το ήμισυ και την οθόνης αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κονσόλας.

Ο πίνακας οργάνων έχει ξεχωριστή ψηφιακή οθόνη όπου απεικονίζονται το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας με την εμφάνιση του χρόνου πλήρης φόρτισης, η ηλεκτρική αυτονομία, η κατανάλωση ενέργειας Εδώ εμφανίζονται και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και μέσω των διακοπτών στο τιμόνι γίνεται και ο χειρισμός τους.

 

Δίπλα ακριβώς υπάρχει έναν αναλογικό ταχύμετρο.Το LEAF e+ προσφέρεται στην έκδοση N-Connecta A-IVC και στην έκδοση Techna A-IVC οι οποίες όπως είπαμε διαθέτουν στην κεντρική  κονσόλα οθόνη αφής 8 ιντσών.

Εδώ εμφανίζονται και οι λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος με πλούσια πληροφόρηση για την ηλεκτροκίνηση. Η  συνδεσιμότητα είναι πλήρης  με Apple CarPlay και Android Auto και κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης.Υπάρχουν βέβαια και οι κλασικές θύρες AUX-In και USB.Μια ακόμη φουτουριστική πινελιά αποτελεί και ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων που τραβάει αμέσως την προσοχή.


Ας ξεκινήσουμε να δούμε τις δυνατότητες του «ενισχυμένου» LEAF.Στην «καρδιά» του βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος στην συγκεκριμένη έκδοση αποδίδει 217 ίππους,(+64 από τη βασική) με την ροπή των 340 Nm (+20). να εφανίζεται άμεσα με το πάτημα του γκαζιού σχεδόν από...μηδέν.  

Το ηλεκτρικό ιαπωνικό μοντέλο των 1700 κιλών  όχι μόνο  κινείται με σβέλτους ρυθμούς  αλλά «απογειώνεται» με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 157 χλμ./ώρα.  

Εδώ δεν ήταν λίγες οι φορές που ...παίξαμε με την δύναμη του ηλεκτροκινητήρα και βάλαμε τα γυαλιά σε σπορ μοντέλα με πολλά κυβικά. Επιβράδυνση και επιταχύνση πραγματοποιούνται σε αγωνιστικούς ρυθμούς με τους οδηγούς των γρήγορων μοντέλων να κοιτάζουν απορημένοι το ...οικογενειακό μοντέλο να τους αφήνει πίσω. 


Το πιο σημαντικό πάντως είναι η εντυπωσιακή αύξηση της αυτονομίας σε σχέση με την «απλή» προηγούμενη έκδοση. Αυτή οφείλεται στην  μεγαλύτερη μπαταρία Intelligent Power των 62 kWh η οποία αποτελείται από 288 κελιά. Συνέβαλε στην κατά 40% αύξηση της θεωρητικής αυτονομίας. Έτσι φτάνει μέσα στην πόλη έως τα 528 χιλιόμετρα ενώ όταν κινηθήκαμε σε μικτές διαδρομές μέσα στον αστικό κύκλο και στον ανοιχτό δρόμο η τιμή άγγιξε τα 365 χιλιόμετρα.

Να ξέρετε ότι αυτές τις τιμές είναι οι ανακοινώσιμες της Nissan οι οποίες έχουν γίνει με τις αυστηρότατες δοκιμές WLTP. Βέβαια στην αυξημένη αυτονομία βοήθησαν τόσο η επιλογή του προγράμματος  ECO όσο και  η συνεχής ανάκτηση ενέργειας.


Το μεγάλο όπλο του LEAF e+ αποτελεί το  ηλεκτρονικό πεντάλ ( e-Pedal), με το οποίο έχετε την δυνατότητα να επιταχύνετε, να επιβραδύνετε και να φρενάρετε με μια κίνηση. Η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή και κατανοητή. Απλά αφήσαμε το γκάζι για αυτόματο «κόψιμο» ταχύτητας ή φρενάρισμα με ανατροφοδότηση ενέργειας και πίεση για επιτάχυνση με βάση την τρέχουσα ταχύτητά σας. Η διαδικασία αυτή διευκολύνει απίστευτα σε δρόμους με απότομες κλίσεις.

Σημειώστε ακόμη ότι κάθε φορά που το e-Pedal είναι ενεργοποιημένο μέσω του διακόπτη στην κεντρική κονσόλα και απομακρύνετε απότομα το πόδι σας από το πεντάλ , τότε το αυτοκίνητο όχι μόνο  επιβραδύνει αλλά ανάβουν και  τα πίσω φώτα φρένων για να προειδοποιήσουν το όχημα που ακολουθεί.Αυτό οφείλεται στην έντονη επιβράδυνση που σημειώνεται όταν σηκώσαμε απότομα  το πόδι από το γκάζι.Με το σύστημα αυτό ειδκά μέσα στην πόλη δεν χρειάζεται να φρενάρεις αν μάθεις τον σωστό χειρισμό του. που Όσο για τα ηλεκτρονικά  συστήματα δεν τελειώσαμε εδώ.


Το σύστημα ProPILOT της Nissan κάνει τα πάντα πιο εύκολα από την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης μέχρι τη διατήρηση της σωστής απόστασης στον αυτοκινητόδρομο. Αναλαμβάνει όλη τη δύσκολη δουλειά, ώστε να μπορείτε να χαλαρώσετε και να απολαύσετε τη βόλτα σας. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί σταθερή την ταχύτητα, σας κρατάει στην λωρίδα κυκλοφορίας και φρενάρει αυτόματα με  το Intelligent Emergency Braking αποφεύγοντας δυασάρεστες γνωριμίες.
Ένα από τα ιδιαίτερα χρήσιμα συστήματα αποτελεί και το PROPILOT PARK που με το πάτημα του μπουτόν απλά χωρίς χέρια, χωρίς πόδια, βοηθά στα μέγιστα στο παρκάρισμα. Το Nissan LEAFe+ παίρνει μόνο τον έλεγχο και παρκάρει για εσάς. Όσον αφορά την κατανάλωση, με βαρύ το ποδαράκι μας έφτασε τα 18,5 -19,5 kWh.Εκπομπές CO2 0 γρμ./χλμ με μηδέν τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη κίνηση μέσα στον δακτύλιο.


Κάποια στιγμή το Nissan LEAF e+...«αδειάζει» και έρχεται η ώρα της φόρτισης. Στην οικιακή πρίζα για την πλήρη φόρτιση από 0% στο 100% χρειάζονται πάνω από 30 ώρες .Σε ταχυφορτιστή ένα Wallbox (6,6 kW ) το οποίο είναι επιδοτούμενο στην τιμή, η πλήρης φόρτιση γίνεται σε 10 ώρες περίπου.Σε ισχυρό ταχυφορτιστή (50 kW), το επίπεδο της μπαταρίας φτάνει από το 20% στα 80% με το καλώδιο Chademo μέσα σε 60 λεπτά, Η αφαίρεση του καλώδιου φόρτισης με το ξεκλείδωμα  μπορεί να γίνει μέσω του μπουτόν κάτω από τιμόνι ή από το κλειδί.


Στον δρόμο η ρύθμιση του set-up των αναρτήσεων (γόνατα McPherson μπροστά / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ακολουθεί τις δυνατότητες του ηλκτροκινητήρα, προσφέρει ασφαλή οδήγηση με μειωμένες κλίσεις στις στρφές με το τιμόνι να προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση.

Η οδήγηση του Nissan Leaf e+ γίνεται πολύ πιο εύκολη για τον οδηγό καθώς υπάρχει η ομπρέλλα προστασίας Safety Shield με εντυπωσιακό πακέτο συστημάτων.


Υπάρχουν μεταξύ άλλων έξι αερόσακοι: Οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός και τύπου κουρτίνας (εμπρός/πίσω). κάμερα 360 μοιρών,προειδοποίηση τυφλού σημείου,φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, προειδοποίηση κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος όταν κάνετε όπισθεν, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, έλεγχος κινουμένου αντικειμένου, αναγνώριση σημάτων ΚΟΚ, σύστημα ειδοποίησης προσοχής οδηγού.

Πάμε τώρα στο θέμα του απόκτησης. Για να αποκτήσετε την ενισχυμένη έκδοση Nissan LEAF e+ χρειάζεστε 40400 ευρώ μείον επιδότηση 4900 ευρώ τελική τιμή στα 35500 ευρώ. (Τελική τιμή με απόσυρση 34500 ευρώ.) Και φυσικά στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και η διαχρονική αξιοπιστία της μάρκας στο πέρασμα των χρόνων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top