Εξήντα χρόνια Ιταλικής επιρροής στην σχεδίαση της Mazda 

Η ανακατασκευή του MX-81 στο Τορίνο ως αναγνώριση της σχέσης

Mazda ιστορία Ιταλική σχεδίαση

Ένα μικρό, σφηνοειδές κουπέ σχεδιασμένο από τον Marc Dechamps για το στούντιο του Bertone στο Τορίνο, το MX-81 ήταν το πρώτο Mazda με τα αρχικά MX (Mazda eXperimental) – ένα ακρωνύμιο που έμελλε να σηματοδοτήσει τα πιο προκλητικά μοντέλα της μάρκας, που δημιούργησαν νέες αξίες χωρίς συμβιβασμούς, ανεξάρτητα από τον τύπο του αυτοκινήτου.  

Τα περισσότερα πρωτότυπα καταστρέφονται μετά την παρουσίασή τους, το 2019 όμως ο Nobuhiro Yamamoto – υπεύθυνος εξέλιξης του περιστροφικού κινητήρα, και για πάνω από 40 χρόνια υπεύθυνος προγράμματος του MX5 – ανακάλυψε κάπου σε μία αποθήκη στα κεντρικά της Mazda στη Χιροσίμα, το MX-81. Το πρωτότυπο στάλθηκε στην Mazda Italia, και μετά από πάρα πολύ δουλειά ανακαινίστηκε από την SuperStile στο Τορίνο με τη συνεργασία του Flavio Gallizio. Στο τέλος, η ολοκλήρωση της ανακατασκευής γιορτάστηκε με την πραγματοποίηση της φωτογράφησης μπροστά στον καθεδρικό ναό του Μιλάνου, όπως ακριβώς είχε γίνει και πριν από 40 χρόνια με το ίδιο MX-81. 

Η ανακατασκευή συνοδεύτηκε και από τη δημιουργία ενός νέου ντοκιμαντέρ όπου παρουσιάζεται όλη η ιστορία του MX-81 και ο ρόλος του στην εξέλιξη των μακροχρόνιων δεσμών μεταξύ της Ιταλικής κουλτούρας στο σχεδιασμό αυτοκινήτων και της Ιαπωνικής μηχανολογικής αρτιότητας Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε, σχεδόν συμπωματικά, 20 σχεδόν χρόνια πριν τη γέννηση του πρώτου concept car της Mazda. 

Το 1960 ο Hideyuki Miyakawa, ένας νεαρός δημοσιογράφος αυτοκινήτων,  ταξίδεψε στην Ιταλία και συνάντησε στην έκθεση αυτοκινήτων του Τορίνο τον Giorgetto Giugiaro – ο οποίος ήταν ήδη επικεφαλής του στούντιο Bertone –. Εκεί συνάντησε επίσης και την μέλλουσα σύζυγό του, τη Marisa Bassano, μία Ιταλο-γιαπωνέζα μεταφράστρια που είχε πάθος με τα αυτοκίνητα. Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού ταξιδιού της Marisa στη Χιροσίμα το 1961, ο Miyakawa συνάντησε τον πρόεδρο της Mazda Tsuneji Matsuda, και συζήτησαν τη μεγάλη σημασία του design στην Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.  

Επιστρέφοντας στο Τορίνο, ο Hideyuki και η Marisa ξεκίνησαν να εργάζονται ως μεσάζοντες μεταξύ των φημισμένων Ιταλικών σχεδιαστικών οίκων του Bertone, Ghia και Pinifarina, και των Ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η συνεργασία της Mazda και του Bertone είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία των σχεδιασμένων από το Giugiaro, Mazda Familia και Luce της δεκαετίας του ‘60, και συνεχίστηκε και μετά τη μεταπήδηση του Giugiaro στο στούντιο του Ghia, μέχρι τη δημιουργία του MX-81 το 1981. 

Το λογότυπο MX έχει από τότε χρησιμοποιηθεί πάνω από δώδεκα φορές σε μία πληθώρα μοντέλων παραγωγής, σε πρωτότυπα αλλά και αυτοκίνητα αγώνων της Mazda. όταν το 2010 ο Ikuo Maeda, επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda (και γιός του σχεδιαστή Matasaburo Maeda, που είχε δουλέψει με τους Ιταλούς την εποχή του Luce), ανέλαβε το project αναβάθμισης και τυποποίησης του σχεδιασμού της μάρκας, αμέσως το μυαλό του πήγε στη προηγούμενη συνεργασία με τους οίκους Giugiaro και Bertone. Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών, είναι σήμερα το MX-30(*), το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στους εταιρείας, που αποτίνει φόρο τιμής στους δεσμούς των 60 χρόνων μεταξύ Mazda και Ιταλικού design, φορώντας το εμβληματικό λογότυπο MX. 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top