Δοκιμάζουμε το νέο Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID CVT AWD 

Είναι όλο προσόντα

Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID CVT AWD δοκιμή

H Ηonda μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τον εξηλεκτρισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι. Με το νέο Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID CVT AWD, ένα επιβλητικό μοντέλο,αποδεικνύει ξεκάθαρα τις προθέσεις της, συνδυάζοντας μάλιστα τον βενζινοκινητήρα της με μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, μία γεννήτρια και έναν ηλεκτροκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο «μιας σχέσης» eCVT. Το νέο υβριδικό σύστημα ονομάζεται Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD).


Εξωτερικά το Honda CR-V διατηρεί την επιβλητική εμφάνιση του. Οι διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις εντοπίζονται στην  επιγραφή «HYBRID», που είναι πάνω στο φτερό και στο πίσω μέρος στις ζάντες με τον ειδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό αλλά και στις  ενεργές γρίλιες, οι οποίες ανοιγοκλείνουν σε πραγματικό χρόνο έχοντας ως στόχο τον βέλτιστο συνδυασμό ψύξης, αεροδυναμικής και οικονομίας. 


Εσωτερικά η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με την τεχνολογία να κάνει την εμφάνιση της στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την πληθώρα ρυθμίσεων και λειτουργιών .Σε αυτόν  μπορείτε να βλέπετε τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων της Honda στην οποία έχετε πρόσβαση από τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι. Εκεί εμφανίζεται μια σειρά περιεκτικών δεδομένων οδήγησης (Intelligent Multi Info Display) αλλά και η κάμερα οπισθοπορείας.

Το κεντρικά τοποθετημένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Honda CONNECT με συνδέεται με το smartphone σας για πρόσβαση σε εφαρμογές, τηλεφωνικές επαφές, emails, μουσική και περισσότερα. Για τη σύνδεση των συσκευών σας υπάρχουν διαθέσιμες δυο θύρες φόρτισης USB, μπροστά και δυο  στο πίσω μέρος της καμπίνας.ενώ υπάρχει και μία θύρα HDMI στην κεντρική κονσόλα.


Στην θέση του μοχλού ταχυτήτων απουσιάζει ο συμβατικός επιλογέας καθώς στην θέση του  υπάρχουν κουμπιά με τις ενδείξεις Drive, Park, Neutral και Reverse που αφορούν το σύστημα της αυτόματης μετάδοσης. Με τα πλήκτρα Sport, Econ και EV γίνεται ο έλεγχος του υβριδικού συστήματος.

Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους μεγάλους χώρους  και πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενα τους. Όσον αφορά την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στα 497 λίτρα και όχι 561 λίτρα λόγω των μπαταριών . Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα 1064 λίτρα.


Πάμε να δούμε την "καρδιά" του νέου υβριδικού Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID. Εδώ υπάρχει συνδυασμός ενός 2λιτρου βενζινοκινητήρα τεχνολογίας i-VTEC (άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων) που αποδίδει 145 ίππους  6.200 σ.α.λ. με ροπή στρέψης  175 Nm/4.000 rpm,και δύο ηλεκτρομοτέρ, με το δεύτερο να λειτουργεί ως γεννήτρια. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 184 ίππους με ροπή 315 Nm  και η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μεταβαλλόμενων σχέσεων eCVT.

Βασικό ρόλο παίζει το καινοτόμο σύστημα  i-MMD της Honda, μέσω του οποίου έχετε τη δυνατότητα να επιλέγετε  το κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες, έχοντας ως σκοπό πάντα την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης και στην οικονομία καυσίμου. 


Ξκινάμε με την ηχητική υπενθύμιση στα ελληνικά ότι πρέπει να φορέσουμε την ζώνη ασφαλείας . Η πρώτη κίνηση γίνεται εντελώς αθόρυβα, (ηλεκτρικό γαρ) με το πάτημα του μπουτόν D και του δεξιού πεντάλ .Επιλέγοντας το πρόγραμμα  του EV Drive, κινείστε  αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος  αντλεί ενέργεια από την συστοιχία μπαταριών. Η συγκεκριμένη αυτονομία που αποδίδει είναι μόλις 2 χιλιόμετρα. Στη συνέχεια επιλέγεται αυτόματα η λειτουργία Hybrid Drive χωρίς μάλιστα να το καταλαβαίνεις.Τόσο απαλά γίνεται.

Σε αυτή την λειτουργία o βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων παρέχει ισχύ στην γεννήτρια ως range extende rπου δίνει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα. Στην λειτουργία αυτή η  ηλεκτρική κίνηση εναλλάσσεται με την παράλληλη λειτουργία του βενζινοκινητήρα. Μάλιστα σύμφωνα  με την εταιρεία σε κανονικές συνθήκες οδήγησης και σε ταχύτητες μεταξύ 60 και 100 χλμ./ώρα  η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία αναλαμβάνει το 1/3 της διάρκειας της διαδρομής.

Υπάρχει το πρόγραμμα Engine Drive που από ότι καταλαβαίνετε την δύναμη δίνει ο βενζινοκινητήρας  μέσω του eCVT κιβωτίου. Το τελευταίο αποτελεί τεχνολογικό επίτευγμα της Honda καθώς η μετάδοση γίνεται με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερα. Το υβριδικό πακέτο συμπληρώνονται από  τα paddles πίσω από το τιμόνι τα οποία δεν αλλάζουν τις ταχύτητες  αλλά αυξάνουν ή μειώνουν την ένταση της ανάκτησης ενέργειας.συνεπώς και την επιβράδυνση όταν δεν πατάς γκάζι. Στη πράξη στο πάτημα του γκαζιού η δύναμη εμφανίζεται άμεσα με την επιτάχυνση να είναι γραμμική.


Η μετακίνηση με το υβριδικό  Honda CR-V  αποδείχθηκε ιδιαίτερα ήσυχη για τους επιβάτες  χάρη στην ηχομόνωση που προσδιορίζεται με το σύστημα Active Noise Cancellation, που μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων.Ουσιαστικά είναι ένα μικρόφωνο εντός της καμπίνας, το οποίο ηχογραφεί τους ήχους του περιβάλλοντος  με το ηχοσύστημα να αναπαράγει τους αντίθετους «noise-cancelling» ήχους.


Οι επιδόσεις ικανοποιούν με το παραπάνω αν σκεφτείτε και την  αύξηση του βάρους στα 1.672 κιλά λόγω του υβριδικού συστήματος. Για τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεστε 8,5 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. Η εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοινώνει η Honda είναι 5,5 λτ./100 χλμ. τιμή που μπορείτε να την... πλησιάσετε με μαλακό πόδι.. Εμείς πάντως είδαμε ότι μας "έκαψε" γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. πιέζοντας το μάλιστα αρκετά. (Εκπομπές CO2 στα 123-125 γρμ./χλμ. )


Στον δρόμο εντοπίζεις αμέσως την  εξαιρετική ποιότητα κύλισης αλλά και την υποδειγματική  άνεση που πρσφέρει καθώς η ανάρτηση παίζει τον ρόλο του «οδοστρωτήρα» περνώντας πάνω από τις ανωμαλίες του οδοδστρώματος. Το τιμόνι μας παρείχε πολύ καλή πληροφόρηση  που έγινε ακόμη καλύτερη στην sport ρύθμιση ενώ σε κλειστές στροφές παρά το αυξημένη απόσταση από το έδαφος οι κλίσεις του αμαξώματος δεν ήταν μεγάλες. 


Από την  άλλη πλευρά η απόσταση των  192 χιλιοστών από το έδαφος και η τετρακίνηση  «Real Time AWD with Intelligent Control System» η οποία μεταφέρει έως και το 60% της ροπής στον πίσω άξονα ,σε βοηθούν να κινηθείς με άνεση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει πότε το CR-V ανεβαίνει σε επιφάνεια με μεγάλη ανωφέρεια  ,στέλνοντας μεγαλύτερη δύναμη στους πίσω τροχούς. Όταν αυτή η επιπλέον ροπή δεν είναι  απαραίτητη, ο πολύδισκος συμπλέκτης (multi-plate clutch) αποσυνδέει αυτόματα τον άξονα μετάδοσης από το πίσω διαφορικό εξοικονομώντας με αυτό τον τρόπο καύσιμο.


Τα φρένα με τη σειρά τους αποδείχθηκαν άμεσα και δυνατά  με καλή αίσθηση του πεντάλ.  Επιπλέον λειτουργούν και ως σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το τελευταίο  επιβραδύνει το αυτοκίνητο χωρίς όμως να το ακινητοποιεί εντελώς. Στηην περίπτωση της έκδοσης Honda CR-V 5D 2.0 HYBRID CVT AWD το πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας διαθέτει τα πάντα μεταξύ των οποίων και το  Honda SENSIG.

Μιλάμε για μια σειρά συστημάτων όπως είναι η αποτροπή σύγκρουσης Collision Mitigation Braking, το Adaptive Cruise Control ,το Lane Keep Assist, το Blind Spot Information, τοTraffic Monitor, το Intelligent Speed Limiter,το Auto High-Beam Headlights και το Traffic Sign Recognition.Να θυμίσουμε ακόμη ότι το CR-V να βραβευτεί έχει βραβευτεί με 5 αστέρια στις δοκιμές Euro NCAP.


Η ολοκλήρωση της δοκιμής απέδειξε ότι το υβριδικό Honda CR-V (Comfortable Runabout Vehicle) δικαιολογεί και με το παραπάνω το όνομα του. Είναι το καλύτερο CR-V που οδηγήσαμε, με πολύ καλή  ποιότητα κατασκευής, με πλούσια τεχνολογία, "φειδωλό" στα καύσιμα και  φυσικά με την γνωστή  παροιμοιώδη αξιοπιστία και αντοχή ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα  που συνοδεύουν τα μοντέλα της εταιρείας.Η τιμή είναι στα 44800 ευρώ για την έκδοση Elegance ,στα 46800 για την Sport Line ,στα  48500 ευρώ για την έκδοση Lifestyle και την αποκλειστική Executive χρειάζεστε 51500 ευρώ.   
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top