Στο τιμόνι του νέου Hyundai i10 67 ίππων ΑΜΤ

Αφεντικό στην πόλη

Hyundai i10 67 ίππους ΑΜΤ Δοκιμή

Μόλις πριν από λίγες ημέρες είχαμε δοκιμάσει το νέο Hyundai i10 με τα 100 άλογα. Μας ρώτησαν αν θα θέλαμε να δούμε και την μικρότερη έκδοση μετα 67 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεχθήκαμε καθώς θέλαμε να δούμε αν το "μικρό" Κορεάτικο μοντέλο με τον χιλιάρη κινητήρα και χωρίς την δύναμη του τούρμπο θα μας ικανοποιούσε στην κίνηση μέσα στην πόλη αλλά και στην Εθνική οδό υπολογίζοντας στις μικτές διαδρομές περίπου 100 χιλιόμετρα την ημέρα.

Οπως είδατε βάλαμε την λέξη "μικρό" με εισαγωγικά καθώς το νέο Hyundai i10 διαθέτει σε σχέση με τον πρόγονο του μεγαλύτερες διαστάσεις( 3.670 x 1.680 x 1.480 mm)και φυσικά μεγαλύτερους χώρους. Εξωτερικά μπορεί να μην έχει τα "καλούδια" της γρήγορης έκδοσης Ν αλλά δεν παύει να έχει την ίδια μυώδη κορμοστασιά.

Ξεχωρίζει η μεγάλη κυματοειδής μάσκα«cascading» με τα ενσωματωμένα στρογγυλά φώτα LED ημέρας, το τοξοειδές σχήμα της οροφής και τις οριζόντιες γραμμές στο πίσω μέρος οι οποίες τονίζουν το πλάτος.Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 10 διαφορετικές αποχρώσεις ενώ η  διχρωμία Aqua Turquoise με τη μαύρη οροφή η οποία μας άρεσε ως συνδυασμός. Διακριτική λεπτομέρεια το λογότυπο «i10» στις πίσω κολόνες Μας άρεσε επίσης η επιλογή της 16άρας ζάντας που γεμίζει το μάτι έστω και αν κάποιοι την θεωρήσουν υπερβολική για τα 67 άλογα.


Περάσαμε στο εσωτερικό  του νέου Hyundai i10 το οποίο σε κερδίζει αμέσως . Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη ψηλά, η κεντρική οθόνη 8 ιντσών,η μεγαλύτερη στην κατηγορία Α, η οποία  ενώνεται με το πλαίσιο του πίνακα οργάνων, σχηματίζοντας ένα εννιαίο σύνολο. Εντάξει τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά έχουν ιδιαίτερα προσεκτική συναρμογή γεγονός που αποδείχθηκε στην έλλειψη θορύβων ακόμη και σε οδόστρωμα με λακκούβες. 


Στην οθόνη προβάλλονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με πλήρη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Εντυπωσιακός είναι ο εξοπλισμός ασφάλειας που προσφέρει το πακέτο Hyundai SmartSense S10, με την ευκρινή κάμερα. Εξοπλισμός  που είναι μοναδικός στην κατηγορία. Μιλάμε για συστήματα όπως είναι το Forward Collision-Avoidance Assist, που προπλαμβάνει σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα αλλά και πεζούς.

Υπάρχει ακόμη το Lane Keep Assist System, που ελέγχει την πορεία  στη λωρίδα κυκλοφορίας), το High Beam Assist που ενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς  το Driver Attention Warning που ανιχνεύει την κούραση του οδηγού  και το Intelligent Speed Limit Warning, που αναγνωρίζει τις πινακίδες ορίου ταχύτητας). Επιπλέον, το i10 είναι εφοδιασμένο με σύστημα αυτόματης τηλεφωνικής ειδοποίησης eCall, για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως πχ η ενεργοποίηση αερόσακων, κάτι που, προφανώς παραπέμπει σε ατύχημα. 


Όσο για τους χώρους τα είπαμε, άνετοι. Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις αλλά και το μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 40 mm , ωφέλησε κυρίως τους πίσω επιβάτες ακόμη και αν είναι ψηλοί.Για τις αποσκευές υπάρχουν, στο πορτμπαγκάζ με τον διπλό πάτο, διαθέσιμα 252 λίτρα.

    
Ας ξεκινήσουμε να δούμε τις δυνατότητες του μικρότερου μοτέρ που φορούσε το i10 της δοκιμής μας .Το μοτέρ είναι τρικύλινδρο, 12βάλβιδο, αλουμινένιο με αλυσίδα και αποδίδει 67 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.Η Hyundai εφαρμόζει την τεχνολογία SmartStream η οποία σύμφωνα με την εταιρεία εξασφαλίζει κατά 20% μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Εκπομπές CO2: 104γρμ./χλμ. (WLTP) Στάνταρ είναι το σύστημα Idle Stop & Go (ISG), που απενεργοποιεί προσωρινά τον κινητήρα σε στάση με την επιλογή "Ν". Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (Energy Regeneration System, ERS), αποθηκεύει ενέργεια κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου όταν δεν πατάτε γκάζι.Η ενέργεια αποθηκεύεται στην μπαταρία και χρησιμοποιείται στη συνέχεια για την λειτουργία των επιμέρους ηλεκτρικών συστημάτων.(Μέση κατανάλωση δοκιμής 5 λίτρα /100 χλμ.) 


Για μας μεγάλο πλεονέκτημα μέσα στην πόλη είναι  «αυτοματοποιημένο χειροκίνητο» (Automated Manual Transmission, AMT)  5 σχέσεων που πρέπει να το "δουλέψεις" λίγο για να εξοικειωθείς  με τον τρόπο λειτουργίας του. Κινηθήκαμε μέσα στην πόλη εκεί όπου η ροπή των 9.8 κιλών/ 3.750 σ.α.λ.σε συνδυασμό με τις αστικές συνθήκες, χωρίς απότομες ανηφοριές, κάνουν ιδιαίτερα εύκολη, σβέλτη και διασκεδαστική την οδήγηση. Λίγη περισσότερη δύναμη θα θέλαμε στις μεγάλες ανηφοριές που συνατήσαμε σε Ζωγράφου και Γαλάτσι.

Αυτό οφείλεται  στον τύπο του κιβωτίου ταχυτήτων που μοιάζει αρκετά  με το παραδοσιακό χειροκίνητο, παρά με πλήρως αυτόματο.  με τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου να "πατάει" συμπλέκτη και να ανεβάσει ή να κατεβάσει, αναλόγως του αριθμού στροφών. Έτσι πρέπει να χρησιμοποιείς το Kickdown την σωστή στιγμή για να έχεις την διαθέσιμη δύναμη. Εμείς πάντως το συνηθίσαμε γρήγορα.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14,8 δευτερόλεπτα.


Την ίδια στιγμή η ευελιξία που προοσφέρει ακόμη και σε στενούς δρόμους είναι μεγάλη χάρη και στο ελφρύ τιμόνι με τον κύκλο στροφής των 9,8 m σημαίνει αρκετή ευελιξία ακόμα και για τους πιο στενούς δρόμους. Το Hyundai i10 απέδειξε ότι δεν φοβάται ούτε τον ανοιχτό δρόμο(τελική ταχύτητα 156 χλμ./ώρα) εκεί όπου αποδείχθηκε σταθερότατο ενώ και στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες.

Τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα μοναδικά στην κατηγορία και την τιμή αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην ασφαλή οδική συμπεριφορά.Στις εκδόσεις  Premium και Distinctive υπάρχουν  πίσω δισκόφρενα. Όσο για την τιμή χρειάζεστε 12190 ευρώ για την βασική έκδοση Fresh , 12990 ευρώ για την Style ,3790 ευρώ για την Premium και 14,790ευρώ. Προσθέστε 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top