Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Αύξησε τις επιδόσεις και μείωσε κατανάλωση και ρύπους 

BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid δοκιμή

BMW X1 . Είναι τo best seller της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς καλύπτει και με το παραπανω τις ανάγκες μια οικογένειας, με κυβισμό που ταιριάζει απόλυτα στα δεδομένα της Ελλάδας. Ο SUV χαρακτήρας, οι άνετοι χώροι, ο πλούσιος εξοπλισμός ,η ποιότητα κατασκευής και το "βαρύ" όνομα κάθε άλλο παρά αδιάφορους άφηναν τους υποψήφιους αγοραστές ,που τώρα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μια X1  η οποία  μπαίνει στην πρίζα αλλά έχει και τον βενζινοκινητήρα να κρατάει τα "μπόσικα" όσον αφορά την μεγάλη αυτονομία, που μέχρι σήμερα αποτελεί το "αγκάθι" στα ηλεκτρικά μοντέλα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε  και την έλλειψη των υποδομών φόρτισης σε μια χώρα όπου "βασιλεύουν" οι πολυκατοικίες.

 Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Εξωτερικά η υβριδική έκδοση ξεχωρίζει από τις απλές "αδελφές" της  κυρίως από την τάπα όπου κρύβεται η πρίζα φόρτισης πάνω από τον μπροστινό  αριστερό τροχό, αλλά και από το διακριτικό"e" που επιβεβαιώνει τον υβριδικό ή για να ακριβολογούμε τον ηλεκτρικό τρόπο κίνησης. Ας πάμε πρώτα να γνωρίσουμε το υβριδικό σύστημα που κινεί το μοντέλο της δοκιμής μας.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Μιλάμε για τον γνωστό και δοκιμασμένο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο  βενζινοκινητήρα (TwinPower Turbo) των 1,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 125 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ.ο  με ροπή τρέψης 220 Nm/1.500-3.800 σ.α.λ.Ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic 6 σχέσεων.Το υβριδικό σύστημα  συμπληρώνεται από ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων ο οποίος έχει ροπή στρέψης 165 Nm στις ...100 στροφές.Για τον βενζινοκινητήρα υπάρχει διαθέσιμο ρεζερβουάρ 36 λίτρων σε αντίθεση με τις  Χ1 βενζίνης που έχουν χωρητικότητα 51 λίτρα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί πάνω από τον πίσω άξονα, και η ισχύς του μεταφέρεται στους πίσω τρoχούς δεν "κουμπώνει" με το 6άρι κιβώτιο αλλά μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς, μέσω κιβωτίου ταχυτήτων με μια σχέση. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν 220 ίππους με 385 Nm ροπής.Από ότι καταλαβαίνετε ο συνδυασμός αυτός οδηγεί και στην τετρακίνηση.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Η BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid εφοδιάζεται με την τελευταία γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου περιεχόμενο 10 kWh προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χιλιόμετρα.Για να την φορτίσετε χρειάζεστε απλά μια οικιακή πρίζα και περίπου 5 ώρες αναμονής. Με τον επιτοίχιο φορτιστή BMW iWallbox ο χρόνος φόρτισης πέφτει στις  3,2 ώρες, ενώ για το 80% της φόρτισης απαιτούνται 2,4 ώρες αναμονής. 

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Πως λειτουργεί όμως το ηλεκτρικό σύστημα; Μπήκαμε στο πολυτελές ,ποιοτικότατο εσωτερικό, με τις δερμάτινες επενδύσεις το οποίο είναι όμοιο με της απλής "συμβατικής" X1. Στην μέση του ταμπλό υπάρχει η μεγάλη οθόνη των  10,25 ιντσών με navigation, οπισθοπορείας και όλα τα στοιχεία συνδεσιμότητας.Ο διαισθητικός έλεγχος πραγματοποιείται από το τιμόνι, το πολυχειριστήριο iDrive στην κεντρική κονσόλα ή τη λειτουργία αφής. Διάφορες λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων μπορούν να ελεγχθούν με τη βοήθεια του φωνητικού ελέγχου.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Οι χώροι επιβατών  είναι ίδιοι ,πλην αυτόν του πορτμπαγκάζ,  το οποίο έχει διαθέσιμα 450 λίτρα από τα 505 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων, λόγω της τοποθέτησης της συστοιχίας των μπαταριών .Αν ρίξεις τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα 40: 20: 40 η τιμή ανεβαίνει στα 1.470 λίτρα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
O χειρισμός του υβριδικού συστήματος γίνεται από το κουμπί που έχει την ένδειξη eDrive και είναι δίπλα στο αυτόματο κιιβώτιο ταχυτήτων. Στη επιλογή Auto eDrive η κίνηση γίνεται αυτόματα  τόσο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και με τον ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα τις συνθήκες.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Επιλέξαμε αρχικά το πρόγραμμα Max eDrive και κινηθήκαμε μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Η αυτονομία όπως είπαμε με ρεύμα αγγίζει τα 57 χιλιόμετρα, τιμή ιδανική για κίνηση μέσα στην πόλη. Όσο για την τελική ταχύτητα αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 135 χλμ./ώρα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Υπάρχει και μια τρίτη επιλογή Save Battery η οποία μεριμνά για τη φόρτιση της μπαταρίας όταν οδηγείτε μέσω του συστήματος ανάκτησης, αποθηκεύοντας ενέργεια για να την χρησιμοποιήσουμε στην συνέχεια κυρίως μέσα στον αστικό κύκλο και στην εκκίνηση. Ο τρόπος λειτουργίας του ηελκτροκινητήρα εμφανίζεται μέσω ψηφιακής απεικόνισης στον αναλογικό πίνακα οργάνων.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Όμως όταν γνωρίζεις ότι έχεις στην διάθεση σου 220 ίππους είναι δυνατόν να μην θελήσεις να δεις τι κάνει το αυτοκίνητο. Βαθύ πάτημα γκαζιού επιλογή προγράμμτος το πρόγραμμα Sport και η BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid "απογειώνεται. Καταλαβαίνεις αμέσως την ισχυρή ώθση του ηλεκτροκινητήρα με τον βενζινοκινητήρα να πάίρνει στη συνέχεια την... σκυτάλη. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, τιμή που ικανοποιεί τους "ανήσυχους" οδηγούς,  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με ευκολία τα 193 χλμ./ώρα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Όσο για την μέση κατανάλωση καυσίμου στην επιλογή Auto eDrive δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα συν τα 10 kWh κατανάλωσης της μπαταρίας.Μάλιστα η μέση κατανάλωση βενζίνης όταν άδειασε η μπαταρία κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 λίτρα, χρησιμοποιώντας κυρίως την επιλογή Eco Pro ,τιμή ικανοποιητικότατη αν σκεφτείς ότι έχεις να κάνεις και με βάρος αμαξώματος που αγγίζει τα 1800 κιλά. (Εκπομπές CO2 : 43 γρμ./χλμ.σε κύκλο μέτρησης NEDC ή 39γρμ./χλμ σε μέτρηση WLTP που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Οι αγωνιστικές επιδόσεις γίνονται όμως με γραμμικό τρόπο και με ανεπτυγμένο το αίσθημα σφάλειας τόσο το δικό μας από την θέση του οδηγού όσο και των υπολοίπων επιβατών. Η υβριδική Χ1 "καταπίνει" τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο με υποδειγμτική ποιότητα κύλισης και με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους που γίνονται κάπως αντιληπτοί σε ταχύτητες πάνω από τα 150 χλιόμετρα την ώρα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς δρόμους όπου οι  κλίσεις του αμαξώματος ήταν  περιορισμένες αν σκεφτείς ότι έχεις να κάνεις με SUV το οποίο έχεις απόσταση από το έδαφος και με παραπανήσιο βάρος. Η παρουσία όμως του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος έχει βελτιώσει την κατανομή του βάρους μπροστά /πίσω επιλογή που συμβάλει στην ισορροπημένη συμπεριφορά της σε όλες τις συνθήκες. 

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid  
Το τιμόνι έδειξε άμεσο με πολύ καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν αντάξια της οδικής συμπεριφοράς.Και εδώ όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπάρχει πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης  που ενεργοποιούνται με το πάτημα διακόπτη στην μέση του ταμπλό.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 

Κινηθήκαμε  και σε εκτός δρόμου διαδρομές, εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα τετρακίνησης που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας εκεί όπου η υβριδκή Χ1 τα κατάφερε με άνεση. Πρέπει όμως  να δείξετε λίγο προσοχή στις απότομες διαδρομές , καθώς σε σχέση με την  συμβατική έκδοση  η απόσταση είναι  14,7 cm αντί για 18,3 cm. (Ανάρτηση: γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid 
Σε τελική ανάλυση η νέα BMW X1 xDrive25e Plug-in Hybrid δείνει ότι είναι μια ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν να ταξιδεύον με ...πενταροδεκάρες μέσα στην πόλη χωρίς να έχουν το άγχος να ξεμείνουν από... ρεύμα.  Η τιμή της νέας BMW X1 xDrive 25e στην βασική έκδοση είναι  46.850 ευρώ, με την εγγύηση για τις μπαταρίες να είναι  6 χρόνια ή 100.000 χλμ.Επιπλέον  μέσω του δικτύου «Φορτίζω» έχετε δωρεάν φόρτιση για 24 μήνες .

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top