Οδηγούμε τη νέα Mercedes A250e Sedan 

Η υβριδική δύναμη την...απογειώνει

Mercedes A250e Sedan δοκιμή

Η Mercedes μπορεί πλέον να περηφανεύεται ότι η γκάμα των μοντέλων της καλύπτει όλες τις επιθυμίες των επιβατών ακόμη και στα μικρότερα μοντέλα. Ακολουθεί την τάση της εποχής που θέλει εκτός από τους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες και ήπια υβριδικά, υβριδικά και Plug-In Hybrid μοντέλα και ηλεκτρικά μοντέλα. Στα χέρια μας έφτασε η νέα Mercedes A250e Sedan που συνδυάζει την πιο ισχυρή έκδοση του βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων με τον ηλεκτροκινητήρα των 102 ίππων .Οι επιδόσεις όπως θα δείτε παρακάτω είναι εντυπωσιακές.


Εξωτερικά δεν παρατηρούνται αλλαγές σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση, Είναι ένα πολύ όμορφο sedan με επιθετικό"πρόσωπο" με τον τρίτο όγκο να δένει αρμονικά με την υπόλοιπη κορμοστασιά.

Ίδιο είναι και το εσωτερικό με την απλή έκδοση  Στο τελευταίο επικρατεί η κορυφαία επίπεδα ποιότητας κατασκευής , το άψογο φινίρισμα , η πολυτέλεια και φυσικά η υψηλή τεχνολογία .

Υπάρχουν δυο οθόνες που ενώνονται οπτικά σε μια εννιαία. Στην δεξιά πλευρά υπάρχει ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και στην δεξιά η μεγάλη οθόνη όπου προβάλλονται συνολικά και στις δυο όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτων.

Πρόκειται για το γνωστό σύστημα πολυμέσων MBUX ,ο χειρισμός του οποίου γίνεται με φωνητικές εντολές, με τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι και με το touchpad στην βάση της κονσόλας. Ο χρόνος εξοικείωσης είναι απαραίτητος και πρέπει να γίνει με το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, προκειμένου να μάθετε να το χρησιμοποιείτε εύκολα στη συνέχεια.

Όλα πάντως γίνονται πιο εύκολα χρησιμοποιώντας τις λέξεις "Hey Mercedes"για να σας απαντήσει με την σειρά της "τι θέλετε να κάνει" για εσάς. Μένει απλά να δώσετε την κατάλληλη εντολή.

Οι χώροι των επιβατών παραμένουν οι ίδιοι και μόνο στο πορτμπαγκάζ θα δείτε διαφορά λόγω του βριδκού συστήματος. Συγκεκριμένα έχει χωρητικότητα 345 λίτρα  ενώ και το ρεζερβουάρ βενζίνης είιναι μικρότερο κατά 35 λίτρα.


Πριν ξεκινήσουμε όμως ας γνωρίσουμε πρώτα το υβριδικό σύστημα της νέας Mercedes A250e Sedan. Πρόκειται για την τρίτη στην σειρά γενιά υβριδκής τεχνολογίας η οποία αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων ο οποίος αποδίδει 160 ίππους/5.500 σ.α.λ.με την ροπή στρέψης των 250 Nm να εμφανίζεται στις 1.620 σ.α.λ..

Ο κινητήρας συνδυάζεται όπως είπαμε με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων. Η συνδυαστική δύναμη που προκύπτει είναι 218 ίππους με  450 Nm ροπής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει βάρος 150 κιλά και είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα . Η μικτή χωρητικότητα είναι  15,6 kWh.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποτελεί και δυναμό για την ανάκτηση της ενέργειας, καταργώντας με την λειτουργία του, την κλασική 12βολτη μίζα.Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζεστε  5 ώρες και 30 λεπτά στην πρίζα του σπιτιού σας . Με wallbox πρέπει να υπολογίζετε 3 ώρες και 25 λεπτά . Για ταχύτερα αποτελέσματα υπάρχει ο έξτρα onboard φορτιστής των 7,4 kW  με το αντίστοιχο wallbox. Εδώ ο χρόνος φόρτισης είναι μόλις  1 ώρα και 45 λεπτά Με ταχυφορτιστή 24kW για το 80% της μπαταρίας χρειάζεστε μόλις 25 λεπτά.


Στα χέρια μας είχαμε και ένα μεγάλο ατού. Το σύστημα Dynamic select που αφορά τα προγράμματα οδήγησης comfort, sport ή individual. Η διαφορά εδώ έγκειται στην  προσθήκη των προγραμμάτων υβριδικής κίνησης. Στην επιλογή electric  η κίνηση γίνεται καθαρά με ηλεκτρική ενέργεια. Στην επιλογή Battery level το σύστημα φροντίζει η μπαταρία να είναι φορτισμένη και διαθέσιμη για την ηλεκτρική κίνηση όποτε την θελήσετε.

Υπάρχει και η επιλογή Eco που νομίζουμε ότι αυτονόητη η χρησιμότητα της. Σε αυτό το πρόγραμμα η Mercedes A250e Sedan σας βοηθά να μειώσετε πολύ την μέση κατανάλωση  λαμβάνοντας δεδομένα από το navigation ,τα όρια ταχύτητας και τα  οχήματα που προπορεύονται.

Στο πρόγραμμα electric τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν αλλάζουν τις ταχύτητες του αυτόματου κιβωτίου με τις 8 σχέσεις αλλά τον βαθμό ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας σε 4 στάδια, ενώ υπάρχει εξτρά η επιλογή Auto. Το αυτόματο πρόγραμμα ανάκτησης, "λύνει" τα  χέρια του οδηγού καθώς χρησιμοποιεί το ραντάρ (κάμερα)τ ου αυτοκινήτου που ελέγχει την απόσταση από προπορευόμενα οχήματα. Ο εξοπλισμός της Mercedes περιλαμβάνει εκτός από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες και μεγάλη ασφάλεια με το πακέτο  Driving Assistance Package . 


Ξεκινάμε και πατάμε το γκάζι. Δεν ακούμε απολύτως τίποτα καθώς η εκκίνηση και η πορεία γίνεται καθαρά με ηλεκτρική ενέργεια. Στο βαθύ πάτημα του γκαζιού (kick down) κάνει αισθητή την επέμβαση του και ο βενζινοκινητήρας. Το αυτοκίνητο εκτοξεύεται μπροστά ,οι αλλαγές γίνονται άμεσα και οι επιδόσεις απλά ικανοποιούν και τον πιο "ανήσυχο "οδηγό. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Η εντύπωση που σχηματίζεις εκείνη την στιγμή είναι ότι είσαι πίσω από το τιμόνι ενός GTi.

Και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει περίπου 1700 κιλά. Όσο για την τελική ταχύτητα τα 240 χλμ./ώρα είναι μια εντυπωσιακή τιμή. Χρησιμοποιώντας πάντως στο μέγιστο την plug-in τεχνολογία καταφέραμε να πετύχουμε στον ανοιχτό δρόμο αυτονομία 70 χιλιομέτρων , κινούμενοι μόνο με ηλεκτρική ενέργεια. Η μέση κατανάλωση της  «βολίδας» κυμάίνεται από 0 έως 5,7 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές CO2 στα 31 γρμ./χλμ.) 


Στον δρόμο η νέα Mercedes A250e Sedan είναι σταθερή και εμπνέει εμπιστοσύνη σε οδηγό και επιβάτες. Με το πακέτο  AMG Line τα πράγματα βελτιώνονται σε όλους τους τομείς. Η πρόσφυση είναι καλύτερη  με τους αλουμινένιους τροχούς των 18 ιντσών. Η χαμηλωμένη ανάρτηση η οποία διαθέτει πίσω ημιάκαμπτο άξονα λόγω του χώρου που χρειάζεται το υβριδικό σύστημα, προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις στροφές.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας έκαναν αρκετές φορές την εμφάνιση τους σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί η μεγάλη ροπή ,όταν το παρακάναμε στο πάτημα του γκαζιού πάνω στις στροφές. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είχαμε να κάνουμε για ένα καθαρά σπορ GTi.Το τιμόνι είχε καλή πληροφόρηση ενώ μείναμε ικανοποιημένοι και από την άμεση αντίδραση των φρένων καθώς διαθέτουν διάτρητους  δίσκους μπροστά.


Η τιμή της Mercedes A250e Sedan για την βασική plug-in εκδοχή  έκδοση είναι στα 44.195 ευρώ. Μιλάμε για ένα "αστεράτο" μοντέλο  με κύρος κυβικά αγαπητά στην Ελλάδα, με αποκλειστικά ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων και με εντυπωσιακές επιδόσεις με χαμηλούς ρύπους ,χάρη στον συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top