Οδηγούμε το ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Cooper SE

Ο θρύλος μπήκε στην...πρίζα

ΜΙΝΙ Cooper SE ηλεκτρικό δοκιμή

Η MINI έχει καταφέρει να φτιάξει ένα θρύλο γύρω από το όνομα της. Η αναβίωση του πρώτου MINI- του δικού μας Αλέξανδρου Ισιγόνη- με νέο μοντέλο πριν από χρόνια, έγινε με ιδιαίτερα επιτυχημένο τρόπο, κάτω από την ομπρέλλα της μαμάς BMW. Το μεγάλωσε, το γέμισε τεχνολογία και το έδωσε στους οδηγούς που το τίμησαν,ανεβάζοντας το ψηλά στις πωλήσεις.

Η στροφή όμως της αυτοκινητοβιομηχανίας στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων δεν άφησε έξω από το παιχνίδι τη MINI που παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο το οποίο από πλευράς ισχύος είναι ισοδύναμο με το 3θυρο Cooper S.


ΟΙ σχεδιαστές ακολούθησαν  την πεπατημένη ,κρατώντας ατόφια την πασίγνωστη σιλουέτα του τρίθυρου MINI,  προσθέτοντας διακριτικά  οπτικά στοιχεία για να ξεχωρίζουν την ηλεκτρική έκδοση από τις υπόλοιπες"συμβατικές". Έτσι υπάρχει πλέον διαφορετική μάσκα με το λογότυπο MINI Electric, το οποίο συναντάμε και στο πίσω μέρος ενώ η εισαγωγή αέρα στο καπό μάλλον είναι για το θεαθήναι, δίνει μια σπορ λεπτομέρεια στο μοντέλο.

Οι κίτρινοι καθρέπτες και οι επίπεδες ασύμμετρες ζάντες (205/45R17) σε βοηθούν ακόμη περισσότερο να το ξεχωρίσεις από τα "αδελφάκια" του που τροφοδοτούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο.


Τι γίνεται όμως μέσα; Θυμάμαι όταν το είχαν πρωτοφέρει στην έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα ,την αγωνία ενός Γερμανού υπεύθυνου της εταιρείας ,να μην φανεί τίποτα από το εσωτερικό του και η οποία εκφράστηκε με την φράση"please do not open the door" όταν πήγαμε να ανοίξουμε την πόρτα του οδηγού. Όμως τώρα δεν υπάρχει κάποιο...μυστικό που δεν πρέπει να αποκαλύψουμε .

Όπως θα δείτε αποδεικνύεται ότι και η...πρεμούρα του Γερμανού μάλλον ήταν αδικαιολόγητη γιατί το MINI είναι...MINI. H σημαντική διαφορά εντοπίζεται στον οβάλ ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος είναι τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι.

Διαθέτει πλήθος πληροφοριών όπως είναι η εμφάνιση ενεργοποίησης του συστήματος, η ποσόστωση διαχείρισης ενέργειας και η ανάκτησή της. Πιο αναλυτικά στα δεξιά βλέπεις πόση μπαταρία σου απομένει, στο μέσο της οθόνης υπάρχει η ταχύτητα ενώ αριστερά η ροπή  που χρησιμοποιείς.

Πάνω από αυτόν τον πίνακα οργάνων αναδύεται  με την εκκίνηση  η πλακέτα του head up display. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η δεύτερη μεγάλη οθόνη 8,8 ιντσών όπου εμφανίζονται τα στοιχεία πλοήγησης ,συνδεσιμότητας και επικοινωνίας. Εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες της εφαρμογής MINI Connected που μεταξύ άλλων σου επιτρέπει από το κινητό σου τηλέφωνο, να παρακολουθείς την φόρτιση, να εντοπίζεις το αυτοκίνητο στον χάρτη, να ξεκλειδώνεις τις πόρτες και να ενεργοποιείς τον κλιματισμό.

Οι χώροι των επιβατών παραμένουν οι ίδιοι όπως και αυτός του πορτμπαγκάζ που είναι στα 211 λίτρα.(Διαστάσεις 3.845 x 1.727 x 1.432 mm.).Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε και διπλή πανοραμική οροφή που έδινε άλλο..."αέρα".Όσο για την ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα.


Πάμε όμως να σας αποκαλύψουμε τα υπόλοιπα μυστικά του ΜΙΝΙ Cooper SE. Οι μηχανικοί κατάφεραν να προσαρμόσουν ιδανικά  το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης  στο αμάξωμα του MINI με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι μπαταρίες έχουν σχήμα «Τ» και αποτελούνται από 12 modules κυψελών ιόντων λιθίου με συνολική χωρητικότητα 32,6 kWh με τα 28,9 kWh να είναι "αφιερωμένα" στη κίνηση. Η τοποθέτηση της συστοιχίας μπαταριών στο πάτωμα που είναι παχύτερο για να τις χωρέσει, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του ύψους κατά 18 mm κάτι που δύσκολα το αντιλαμβάνεσαι κοιτώντας απέξω το τρίθυρο αμάξωμα. 


Ξεκινάμε με το πάτημα του κίτρινου διακόπτη που βρίσκεται στην μέση των συνολικών πέντε διακοπτών  αεροπορικού τύπου. Το ξεκίνημα γίνεται αθόρυβα μα τόσο...αθόρυβα αλλά και τόσο...δυνατά. Ο ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται εκεί όπου θα υπήρχε ο βενζινοκινητήρας "ηλεκτρίζει" τις αίσθήσεις μας στο πάτημα τοι δεξιού πεντάλ. Αποδίδει παραπλήσια ισχύ με το Cooper S με τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα.

Οι 184 ίπποι και τα 270 Nm ροπής "απογειώνουν" το ηλεκτρικό μας MINI εμφανίζοντας μάλιστα την δύναμη του από τις ...100 σ.α.λ. Εδώ δεν έχουμε τις ταχύτητες να πέφτουν η μια πίσω από την άλλη όπως θα γινόταν με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο λεβιές ταχυτήτων με την κίτρινη επένδυση έχει μόνο μια σχέση μεταφέροντας την δύναμη στους μπροστινούς τροχούς. Οι επιδόσεις στο πρόγραμμα οδήγησης Sport είναι εντυπωσιακές με τα 0-60 χλμ./ώρα να έρχονται σε 3,9 δευτερόλεπτα, τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα  150 χλμ./ώρα.

Για μεγαλύτερη αυτονομία υπάρχει η επιλογή προγράμματος Green, ανάμεσα στις τέσσερις χαρτογραφήσεις λειτουργίας. Μια και μιλάμε για αυτονομία είναι στα 190 χιλιόμετρα αν και καταφέραμε με την οικονομική επιλογή Green+ να αγγίξουμε τα 220-230 χιλιόμετρα.Τιμή ιδανική για κίνηση μέσα στην πόλη με μηδενικούς ρύπους. Απλά θυσιάζεις την άνεση του κλιματισμού. Το MINI Cooper SE  όταν κινείσαι μέσα στην πόλη και με ταχύτητα έως 35 χλμ./ώρα προειδοποιεί ηχητικά τους πεζούς ότι λειτουργεί .

Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας με  Wallbox σε μονοφασική εγκατάσταση (7,4 kW) είναι 3,2 ώρες για το 80% και 4,2 ώρες για το 100% της φόρτισης. Σε τριφασική εγκατάσταση(11 kW) ο χρόνος είναι 2,5 και 3,5 αντίστοιχα .Με ταχυφορτιστή DC ο χρόνος μειώνεται εντυπωσιακά  στα 35 δευτερόλεπτα  και 1,4 ώρες αντίστοιχα.( μέση κατανάλωση ενέργειας 14-16 kWh/100 χλμ.)


Καλά θα μας πείτε είναι γρήγορο. Τι γίνεται όμως με την ευχαρίστηση που σου δίνει η καρτ οδήγηση του βενζινοκίνητου MINI.Ναι λοιπόν, οι μηχανικοί τα κατάφεραν. To MINI Cooper SE είναι τόσο άκαμπτο που μοιάζει σαν να αποτελείται από ένα και μόνο κομμάτι. Σταθερο στις στροφές κάτι που βοηθά και το χαμηλό κέντρο βάρους με την συστοιχία μπαταριών χαμηλά τοποθετημένη και το παραπανήσιο βάρος των 150 κιλών συνολικά  να έχει κατανεμηθεί στους άξονες στην εντυπωσιακή τιμή 54:46. Το MINI Cooper SE είναι εξίσου ευχάριστο στην οδήγηση, με το τιμόνι να έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ ακολουθεί πιστά την κατεύθυνση που του χαράζεις.

Την ίδια στιγμή όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία ενεργοπούνται με το κουμπί στην οθόνη, δεν σε αφήνουν να χαρείς όλη την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα όταν "αντιληφθούν" ότι πάει να χαθεί η πρόσφυση. Βέβαια όλα αυτά με μέτρο καθώς δεν έχεις την δυνατότητα να ξεπεράσεις τα 150 χιλιόμετρα την ώρα, την ίδια στιγμή που με το υπετροφοδοτούμενο βενζινοκίνητο μοτέρ θα μπορούσες να κινηθείς σε εντελώς οριακούς ρυθμούς και να καταπιείς χιλιόμετρα απόστασης κρατώντας τελική πάνω από 200 χλιόμετρα την ώρα.


 Όμως από την άλλη πλευρά όταν ρίχνεις την ταχύτητα και επιθυμήσεις ξαφνικά να ανεβάσεις και πάλι ρυθμούς όλα γίνονται πιο άμεσα και χωρίς ..αγριάδες από πλευράς ήχου του κινητήρα. Επιτάχυνση αθόρυβη ή με ένα μικρό διακριτικό σφύριγμα θα λέγαμε. Όσο για τα φρένα. Η επιβράδυνση γίνεται πιο άμεση όταν αφήνεις το δεξί πεντάλ στην ηλεκτρική έκδοση με την ταυτόχρονη ανάκτηση ενέργειας. Εδώ έχεις την δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος ανάκτησης «one-pedal»μέσω διακόπτη για υψηλό ή χαμηλό επιπέδο ανάκτησης ενέργειας με τη σχετική επίδραση στην επιβράδυνση. Επιπλέον η αίσθηση στο πεντάλ είναι πιο τεχνητή. ΜΙΝΙ Cooper SE " fun to drive" λοιπόν με φουλ δύναμη έως τα 150 χλμ./ώρα ,αλλά χωρίς να έχεις την δυνατότητα να δεις τελικές ταχύτητες με τα ίδια άλογα πάνω από 200 χλμ./ώρα. 


Το ΜΙΝΙ Cooper SE ξεκινά στην  βασική έκδοση εξοπλισμού S από 33.900 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.(Τιμή:28815 ευρώ με την κρατική επιδότηση με 8 χρόνια εγγύηση για το συγκρότημα κίνησης.)
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top