Δοκιμή: Γιατί το νέο Nissan Micra IG-T 100 PS είναι...Mega 

Η δοκιμή έδειξε ότι είναι μικρό μόνο στο... όνομα 

Nissan Micra 1.0 δοκιμή IG-T 100 PS

Έκανε την υπέρβαση. Μιλάμε για τη νέα γενιά Micra η οποία από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε "τάραξε τα νερά της κατηγορίας", χάρη στην πρωτοποριακή σχεδίαση ,την υψηλή ποιότητα κατασκευής την παροιμιώδη αξιοπιστία της εταιρείας που τηρεί κατά γράμμα το ρητό «δεν σπάει,δεν χαλάει». Ο νέος κινητήρας  κάνει το Micra ακόμη πιο ελκυστικό καθώς τα 100 υπερτροφοδοτούμενα άλογα του δίνουν άλλη αίσθηση στην οδήγηση. Όπως θα δείτε στη συνέχεια το Micra είναι... Mega. 


Αρέσει σε άνδρες και γυναίκες για διαφορετικούς αλλά ίδιους  λόγους. "Τι σου αρέσει στο Micra;"  ρώρησα την συζυγό μου. Η απάντηση " δείχνει πολύ δυναμικό , μοντέρνο, μου αρέσουν και τα χαρούμενα χρώματα που έχει." Ρώρτησα και έναν φίλο μου συνάδελφο. Η δική του απάντηση:"έχει επιθετική εμφάνιση , είναι γεμάτο μύες στο αμάξωμα και δείχνει να κινείται ακόμη και όταν είναι ακίνητο." Και οι δυο έχουν δίκιο. Το Micra βρίσκεται σχεδιαστικά μπροστά από πολλά μοντέλα της κατηγορίας του, μοιάζοντας να έχει έρθει από το μέλλον.

Τριδιάστατα επιθετικά φωτιστικά σώματα  που δένουν με την όμορφη μάσκα και "αγκαλιάζουν " τα φτερά.Το καπό αλλά και όλο το αμάξωμα κυρίως όταν το βλέπειες από το πλάϊ είναι γραμμωμένο .Η πεντάπορτη διάταξη του δείχνει τριθυρη χάρη στις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Όλα αυτά δίνουν αεροδυναμικό  συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,29 . 


Μπαίνοντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι από την υψηλή ποιότητα κατασκευής  αλλά και από την δερμάτινη φαρδιά φάσα που καλύπτει το αφρώδες ταμπλό . Η δυνατότητα να επιλέξεις την συγκεκριμένη στο χρώμα του αμαξώματος δίνει έναν ιδαίτερα νεανικό τόνο στο όλο σύνολο. Οι γκατζετάκηδες δεν θα απογοητευτούν  καθώς η7,5άρα οθόνη στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει πλέον νέο σύστημα  ψυχαγωγίας κι συνδεσιμότητας  NissanConnect  . Ενσωματώνει το smartphone σας με το αυτοκίνητο σε όλες τις λειτουργίες  περιλαμβάνοντας και την δυνατότητα  ενημέρωσης του αλλά και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA).Η συνδεσιμότητα είναι με  Apple CarPlay και το Android Auto .

Επιλέον διαθέσιμη είναι  η νέα λειτουργία «πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα» (Door to Door Navigation) η οποία σας βοηθάει να προγραμματίσετε την διαδρομή που  θέλετε  μέσω του smartphone σας από το σπίτι σας. Το TomTom Premium Traffic σας δείχνει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση στον δρόμο.Επιπλέον οι λειτουρίες πραγματοποιούνται και με αναγνώριση της φωνής. Η σύζυγος πάντως  ικανοποιήθηκε πιο πολύ από τα ηλεκτρονικά καλούδια, από τον εύκολο χώρο φόρτωσης για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ που βόλεψε με επιμέλεια τόσες σακκούλες που εγώ θα τις είχα βάλει σκόρπιες και στο πίσω κάθισμα.

Άρα τα 300 λίτρα ήταν αρκετά για την ίδια αντίθετα με εμένα που και 500 λίτρα να μου έδινες, θα τα έβαζα και πάλι εκτός από το πορτμπαγκάζ και στο... πίσω κάθισμα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί και οι μόνοι που ίσως διαμαρτυρηθούν για περιορισμένη ορατότητα είναι τα μικρά πίσω παράθυρα που...θυσιάστηκαν στον βωμό της προηγμένης σχεδίασης.


Η δοκιμή όμως αφορά κυρίως τη νέα υπερτροφοδοτούμενη "καρδιά" που έβαλαν στο Micra. Μιλάμε για τον υπερτροφοδοτούμενο  τρικύλινδρο κινητήρα, ο οποίος αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τις Renault . Κωδική ονομασία 1.0 IG-T , βενζινοκινητήρας με μια σειρά αλλαγών ουσίας, όπως είναι η αποκλειστική πατέντα με επίστρωση Plasma (ατσαλιού) αντί χιτωνίων στους τρεις κυλίνδρους. Βελτιωμένο σύστημα ψύξης  με ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης του υπερτροφοδότη  και νέα κυλινδροκεφαλή  με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής έχουν  αναβαθμίσει το μηχανικό σύνολο.

" Γιατί  μου τα λες αυτά ..." με ρωτά ξαφνιασμένη η σύζυγος. "Εγώ βλέπω ότι είναι σβέλτο"' απάντησε στη συνέχεια. Και δεν είχε άδικο.Τα κέρδη από τις βελτιώσεις είναι πολλά όπως είναι  η μεγαλύτερη ισχύς κατά 10 άλογα φθάνοντας  τώρα τα 100 άλογα στις/5.000 σ.α.λ.  ενώ και η ροπή αυξήθηκε κατά 20 Nm φτάνοντας τα 160 Nm  στις  2.750 σ.α.λ. Το μοτέρ είναι πιο εύστροφο καθώς πατώντας το δεξί πεντάλ βλέπεις ότι ανεβάζει στροφές με ευκολία , ενώ είναι και πιο πολιτισμένο στην λειτουργία του.

Τα  0-100 χλμ./ώρα με την συνεργασία του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις , καλύπτονται σε 10,9 δευτερόλεπτα  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει με ευκολία τα 185 χλμ./ώρα.Το Micra  παρουσιάζει καλύτερες τιμές όχι μόνο στις επιδόσεις αλλά και στην οικονομία καυσίμου και τους ρύπους (Εκπομπές CO2: 103-105 γρμ./χλμ.ανάλογα με την έκδοση). Η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα.


To Micra είναι Mega και στην οδική συμπεριφορά. Η ευελιξία μέσα στην πόλη είναι το βασικό χαρακτηριστικό του καθώς μέσα σε αυτή περνά το μεγαλύτερο μέρος της «ζωής» του.Το στιβαρό πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές, ευστάθεια στις απότομες αλλαγές κατέυθυνσης, με το σύστημα διεύθυνσης να δίνει καλή πληροφόρηση .Η αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο ειναι αυτές ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου με την 5η μακριά ταχύτητα να σε βοηθά να κρατάς υψηλούς ρυθμούς.

Το Micra αδικείται από το...όνομα του όπως είπαμε σε πολλούς τομείς, όπως είναι ο εξοπλισμός με ESP, έξι αερόσακους, ,σύστημα ενεργής πέδησης (14.290 ευρώ) και οθόνη αφής 7 ιντσών ,16άρες ζάντες αλουμινίου και διακοσμητικά φιλέτα σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου (έκδοση Acenta 14.890 ευρώ).
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top