Δοκιμάζουμε το νέο Fiat Panda 1.0 70hp Hybrid

Αειθαλές και οικονομικό

Fiat Panda 1.0 70hp Hybrid δοκιμή

Αποτελεί το best seller της Fiat σε μια κατηγορία όπου οι Ιταλοί παίζουν μεγάλη...μπάλλα. Μιλάμε για το Panda το οποίο παρά τα χρονάκια του παραμένει σύγχρονο ,όμορφο, με περπετειώδη εμφάνιση, στην έκδοση που δοοκιμάσαμε. Το Fiat Panda Hybrid απέκτησε πλέον υβρδική δύναμη έστω και ήπια και εξοπλισμό, που κάθε άλλο παρά αδιάφορο αφήνει τον υποψήφιο αγοραστή.

Το Fiat  Panda 1.0 70hp Hybrid Hybrid διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό το πλούσιο πακέτο Cross, το οποίο προσφέρει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και προφυλακτήρες με προστατευτικά off road. Η έκδοση Launch Edition της δοκιμής μας με τα σήματα σε μεσαίες κολώνες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών προσδιορίζει και το επίπεδο εξοπλισμού.


Περνάμε στο εσωτερικό όπου ξεχωρίζουν οι αποκλειστικές επενδύσεις καθισμάτων με ύφασμα  από Seaqual, ένα υλικό που παράγεται με την ανακύκλωση πλαστικών που περισυλλέγονται από τη θάλασσα κατά 10% και 90 % από την στεριά. Με αυτόν τον τρόπο οι Ιταλοί θέλουν να τονίσουν ακόμη περισσότερο τον οικολογικό χρακτήρα του αυτοκινήτου. Ειδοποιός διαφορά είναι και το χρώμα του ταπλό Green Dew το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με το χρώμα του αμαξώματος. Όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια όπως ακριβώς τα ξέραμε  μετα σκληρά πλαστικά τα οποία όμως έχουν πολύ καλή συναρμογή και δεν 'ακούγονται" όταν περνάς πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα.

Φυσικά και εδώ ξεχωρίζει η εργονομία με τον λεβιέ των ταχυτήτων να βρίσκεται ψηλά και να παραπέμπει σε joystick ιδιαίτερα εύχρηστο για τον οδηγό.Η έκδοση Launch Edition προσφέρει συνδεσιμότητα Uconnect με MP3 Player, υποδοχή AUX, θύρα USB και Bluetooth για το  κινητό σας τηλέφωνο το οποίο τοποθετείς στην ειδική βάση ,η οποία βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό. Οι χώροι είναι καλοί για 5 άτομα που λόγω εσωτερικού ύψους έχουν "αέρα" πάνω από τα κεφάλια τους ενώ το πορτμπαγκάζ έχει διαθέσιμα 225 λίτρα. 


Όμως οι πραγματικές αλλαγές βρίσκονται στην "καρδιά" του Panda  με τον εντελώς καινούργιο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 λτ. HyFlyFly οποίος σε συνδυασμό με  τον ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt integrated Starter Generator) αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με τα  92 Nm ροπής να εμφανίζονται στις 3.500 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μια τελευταίου τύπου μπαταρία υψηλής απόδοσης λιθίου και με την σειρά του υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές  και κατά την ώρα που επιταχύνεις. 

Έτσι οι επιδόσεις βελτιώνονται με κυριότερη την μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου κατά 30% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση με τον κινητήρα των 69 ίππων. Η αποθήκευση της ενέργειας στην μπαταρία γίνεται μέσω των λειτουργιών e-coasting, e-braking και e-sailing. Όλα αυτά γίνονται αντιληπτά μόνο με την  καταγραφή τους στον πίνακα οργάνων μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων καθώς η συμβολή τους είναι αθόρυβη. Όταν το Panda κινείται με απενεργοποιημένο τον βενζινοκινητήρα η μπαταρία λιθίου  τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.


Τι συμβαίνει όμως στην πράξη, όσον φορά την απόδοση του μοτέρ. Όταν επιταχύνεις "καταλαβαίνεις" την επιπρόσθετη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα  με την επιπλέον ροπή που σου δίνει την ευκολία να κινηθείς με μια ταχύτητα παρακάτω στο μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων με την σωστή κλιμάκωση. Η οδήγηση μέσα στην πόλη γίνεται ευκολότερη για σένα από την θέση του οδηγού καθώς καταλαβαίνεις την επιπλέον δύναμη στις χαμηλές στροφές.

Ο νέος 1.0 FireFly  κινητήρας έχει ιδαίτερα πολιτισμένη λειτουργία στο πάτημα του γκαζιού, χωρίς το θόρυβο της τρικύλινδρης διατάξης του ενώ και το σύστημα Stop & Start  είναι αμεσότατο με την ενεργοποίηση και την απενεργοποίηση του μοτέρ να γίνεται χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι.Απότελεσμα η μέση κατανάλωση καυσίμου να διατηρείται σε   χαμηλά επίπεδα ακόμη καιι στα 4 λίτρα ανά 100 χλμ. αν μεταχειριστείς με...ευγένεια  το πεντάλ γκαζιού. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14,7 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα.Τα ευχάριστα  νέα συνεχίζονται και στα τέλη κυκλοφορίας τα οποία είναι μηδενικά καθώς οι εκπομπές CO2 είναι στα 89 γρμ./χλμ.


Η οδική συμπεριφορά του νέου Panda 1.0 70hp Hybrid είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών με τις αναρτήσεις να είναι "μαλακές" χωρίς όμως υπερβολές. Έτσι περνάς πάνω από λακκούβες με ιδανικό τρόπο ενώ και οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες .Το σύστημα διεύθυνσης  είναι ελαφρύ,με την λειτουργία City που βοηθά στην κίνηση μέσα στην πόλη, εκεί όπου όπου το μικρό Ιταλικό μοντέλο παίζει...μεγάλη μπάλλα.Το αστικό περιβάλλον είναι το γηπεδό του όπου "σκοράρει" απέναντι στους αντιπάλους του, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι "κουράζει"οδηγό και επιβάτες στον ανοιχτό δρόμο και σε μεγάλες αποστάσεις.

Την ίδια στιγμή η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου προσφέρει την δυνατότητα να βγεις σε εκτός δρόμου χωμάτινες διαδρομές όπου μπορείς  να κινηθείς με άνεση και να περάσεις πάνω από εμπόδια που άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας δεν θα τα κατάφερναν. Μια βδομάδα συμβίωσης με το Panda έδειξε ότι το Ιταλικό μοντέλο έχει μάθει να επιβιώνει ακόμη και απέναντι σε πιο σύγχρονους αντιπάλους του.Ευκολόχρηστο, άνετο στις μετακινήσεις ακόμη και σε μακρινές αποστάσεις όμορφο δικαιολογεί τις πωλήσεις που κάνει αν και βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά.Ο εξοπλισμός βέβαια δεν διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.  

 
Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής. Η βασική έκδοση Easy Hybrid κοστίζει 11400 ευρώ.Με 12200ευρώ αγοράζετε την έκδοση  1.0 70hp Hybrid Easy Cross, με 6 αερόσακους , δυο ηλεκτρικά παράθυρα, αιρκοντίσιον, ηχοσύστημα MP3 με Bluetooth και προβολείς ομίχλης. Η πλούσια έκδοση της δοκιμής μας  City Cross Launch Edition κοστίζει 13690 ευρώ. Διαθέτει 15άρες ζάντες, ηλεκτρικούς καθρέπτες αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, και τα οικολογικά καθίσματα.


 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top