Παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού VW ID.4- Αυτονομία

Σε ποιές εκδόσεις λανσάρεται

VW ID.4 πρεμιέρα αυτονομία

Η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen συνεχίζεται με αυξητικό ρυθμό: μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή  πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας.Η Volkswagen έχει εξοπλίσει το ID.4 με πρωτοποριακό λειτουργικό concept.

Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και χαρακτηρίζεται από υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι. Υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης που χρησιμοποιείται για την επιλογή των τρόπων οδήγησης. Το μέσο του ταμπλό φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.

 
Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου "Hello ID", η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης και δεν είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό, δημιουργεί την αίσθηση ενός τακτοποιημένου εσωτερικού. Ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας: Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος. 

Οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας. Το πακέτο προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων κίνησης και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επίδειξης κοντινών σταθμών φόρτισης. Οι πελάτες του ID.4 μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης και τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone τους και μπορεί ακόμη και να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του οχήματος. Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί ακόμη και όταν το όχημα δεν κινείται, χωρίς απαραίτητα να φορτίζει την ίδια στιγμή από το δίκτυο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.  


Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα  επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.  


Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4  είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα. 


Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το ACC αναλύει δεδομένα πλοήγησης και πινακίδες και μπορεί επομένως να λειτουργήσει προβλεπτικά: μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, πινακίδες ορίων ταχύτητας και όρια πόλεων. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια. 

Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, το Side Assist ενημερώνει με προειδοποίηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος, το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.

 
Το ID.4 ξεκινάει την εμπορική του καριέρα στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τα ID.4 1ST  και ID.4 1ST  Max. Τα ID.4 1ST  και ID.4 1ST  Max θα είναι περιορισμένης παραγωγής, συνολικά 27.000 μονάδες. Μόλις εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι προκαθορισμένες εκδόσεις παραγωγής, που συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την επιλογή για τους πελάτες ακόμα πιο εύκολη ενώ το εργοστάσιο στο Zwickau θα είναι σε θέση να κατασκευάζει και παραδίδει πιο γρήγορα τα αυτοκίνητα.  
 

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top