Δοκιμάζουμε το νέο Citroën C1 1.0 Urban Ride

Παιδί της πόλης με Γαλλική φινέτσα

Citroën C1 1.0 Urban Ride δοκιμή

Η Citroen μας έχει συνηθίσει σε επαναστατικά μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία. Ακόμη και στις μικρές κατηγορίες  οι προτάσεις της μόνο αδιάφορες δεν άφηναν το αγοραστικό κοινό. Η τελευταία πρόταση ακούει στο όνομα C1  η οποία χαρακτηρίζεται από φινετσάτη σχεδίαση, οικονομικό και αξιόπιστο κινητήρα ,ευκολία χρήσης και εξοπλισμό που συναντάς σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Μάλιστα στην έκδοση Urban Ride οι σχεδιαστές έχουν δώσει έναν πιο ανδρικό και περιπετειώδη χαρακτήρα. 


Κάναμε το πρώτο τεστ .Το βάλαμε απέναντι από μια νεαρή κοπέλλα και την ρωτήσαμε πως της φαίνεται. Η απάντηση ; "Γλυκούλι μου αρέσει πολύ.'' Η ίδια σχεδόν απάντηση ήρθε και από δεύτερo...παρατηρητή αλλά και από τρίτο ο οποίος η οποία συμπλήρωσε "έχει δυναμική εμφάνιση". Μάλιστα η νέα χρωματική παλέτα καλύπτει όλα τα γούστα.Και αυτών που προτιμούν τα πιο ευχάριστα χρώματα αλλά και αυτών που ζητούν κάτι πιο ουδέτερο όπως είναι το γκρι μεταλλικό.

Η μοναδικότητα της έκδοσης της δοκιμής μας καθορίζεται από τα λευκά καπάκια στους καθρέφτες ,από τις μαύρες 15άρες ζάντες , τα προστατευτικά στους θόλους τα σκούρα πίσω τζάμια και τις διακοσμητικές λωρίδες στις πίσω κολώνες .Η αντίθεση με το νέο μπλε χρώμα Calvi είναι άκρως εντυπωσιακή.


Μπροστά το C1 ακολουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα των μεγαλύτερων μοντέλων με τα στενά φωτιστικά σώματα και τους μεγάλους προβολείς από κάτω. Οι κάθετες φωτεινές λωρίδες τεχνολογίας led και τα διακοσμητικά νικελένια στην μάσκα με το σήμα του"λοχία" δίνουν έναν τόνο πολυτέλειας που δεν συναντάς σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Με δυο λόγια η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει Γαλλική φινέτσα και αρρενωπότητα που βάζει στο παιχνίδι της αγοράς και άνδρες όλων των ηλικιών που ζητούν ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει στον δρόμο. 


Το θέμα είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο δε σου φτιάχνει την διάθεση μόνο που το βλέπεις εξωτερικά αλλά  και με το που μπαινεις στο εσωτερικό του.

Η νέα έκδοση Urban Ride ξεφεύγει από τα πλαίσια μιας απλής γκρι απόχρωσης που έχουν συνήθως αυτοκίνητα της κατηγορίας και συνδυάζει με ταιριαστό τρόπο τα λευκά ματ πλαστικά στο ταμπλό (υπάρχει και η επιλογή των πορτοκαλί σε ματ απόχρωση και μαύρα γυαλιστερά, ) ενώ ο μεταλλικός λεβιές στο κιβώτιο ταχυτήτων δίνει μια πιο σπορ αίσθηση. Το λογότυπο Urban Ride στο ταμπλό μας θυμίζει την ιδιαίτερη έκδοση που οδηγούμε ενώ τα παχιά πατάκια σε "μεταφέρουν"μέσω αφής σε μεγαλύτερα και σαφώς ακριβότερα μοντέλα.

Τα γκρι λευκά καθίσματα με την μονοκόμματη πλάτη δίνουν μια ακόμη σπορ νότα. Εντυπωσιακή είναι και η οθόνη στην μέση του ταμπλό όπου προβάλλονται πλήθος πληροφοριών με το νέο σύστημα πολυμέσων με συνδεσιμότητα με Apple CarPlay , Android Auto. Mirror Link και την ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας.

Όσο για τον εξοπλισμό είναι "φουλαρισμένο" εκτός των γνωστών ευκολιών με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, με 6 αερόσακκους ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και συστήματα όπως είναι το Cruice Control -Speed Limited αυτόματο φρενάρισμα σε αναγνώριση εμποδίου (Active City Brake), Ακόμη συναντάς το σύστημα προειδοποίησης αναγνώρισης λωρίδας (Active Lane Departure Warning)και το σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα ( Hill Start Assist.)


Οι χώροι είναι καλοί για τέσσερα σχετικά σωματώδη άτομα που έχουν στην διάθεση τους 196 λίτρα στο πορτμπαγκάζ. Η τιμή ανεβάινει στα 780 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Αν τα λίτρα σας φαίνονται λίγα προσθέστε σε αυτά και τους έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό και επιπλέον σκεφτείτε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης που...οφείλει να έχει συμμαζεμένες διαστάσεις που να το βοηθούν να παρκάρει σε απίθανους χώρους .

Άλλωστε εκεί είναι και ένα από τα όπλα του μαζί με την ευελιξία του με τον μικρό κύκλο στροφής στα στενά δρομάκια της πόλης.( Διαστάσεις 3.466 x 1.615 x 1.460 mm)

 
Προβάδισμα απέναντι σε άμεσους αντιπάλους του δίνει και ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.0 VTi με τρικύλινδρη διάταξη, με υψηλότερη σχέση συμπίεσης σε σχέση με πριν, με νέο σύστημα ψεκασμού βενζίνης και με μειωμένους κραδασμούς στο ρελαντί.Το νέο μοτέρ καλύπτει και με το παραπάνω τις νέες αυστηρότατες προδιαγραφές Euro 6d/TEMP .

Ο κινητήρας στο πάτημα του γκαζιού αποδεικνύεται ελαστικός με τα 72 άλογα/ 6.000 σ.α. λ. να κινούν με σβελτάδα το αμάξωμα των 880 κιλών με την ροπή των 9,5 κιλών /4.400 σ.α.λ. Σε συνεργασία με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις το σαφές κούμπωμα και την σφιχτή κλιμάκωση  δίνει αξιόλογες για τον κυβισμό επιδόσεις .Τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 12,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα .Με την υπογραφή της Toyota το κινητήριο σύνολο υπόσχεται πολλά μα πάρα πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

Μάλιστα η μέση κατανάλωση καυσίμου που δεν πέρασε τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα( με βαρύ το ποδαράκι μας, αρκετές φορές) μειώνει ακόμη περισσότερο -συνδυαστικά- το κόστος απόκτησης και χρήσης.Πάντως καταφέραμε με ιδιαίτερα χαλαρή οδήγση να κατεβάσουμε την μέση κατανάλωση στα 4,1 λίτρα. ( Εκπομπές CO2 93 γρμ./χλμ.)


Στον δρόμο το μικρό C1 έχει την οδική συμπεριφορά...μεγαλύτερου ειδικά στον ανοιχτό δρόμο με αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης . Η ρύθμιση της ανάρτησης  είναι καλύτερη, δίνοντας μια πιο συμπαγή αίσθηση στον δρόμο και η ενισχυμένη ηχομόνωση σου προσφέρει πολιτισμένο ταξίδι. Τα πατήματα με νευρικό τρόπο οδήγησης είναι ασφαλή ενώ αν το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επαναφέρουν τα πράγματα στην ...τάξη. Τα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά, άμεσα και προοδευτικά ΄΄οποτε τα χρειαστήκαμε ακόμη και σε ακραίες καταστάσεις  


Πόσα χρειάζεστε όμως για να αποκτήσετε το "παιδί της πόλης με την Γαλλική φινέτσα;" Ένα μοντέλο που σου φτιάχνει την διάθεση από την στιγμή που θα το δεις .Η τιμή της έκδοσης Urban Ride είναι στα 11940 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και 5 χρόνια εγγύησης. Η  απόκτηση τώρα να γίνεται πιο εύκολη με τις "καυτές" ημέρες της Citroen. 
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top