Δοκιμάζουμε το νέο MINI Clubman One D 

Σαν και αυτό κανένα

MINI Clubman One D δοκιμή

Έχει έξι πόρτες, υψηλή ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια, τεχνολογία, οικονομικό κινητήρα και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας. Ποιό είναι; Το ανανεωμένο MINI Clubman One D το οποίο συνδυάζει το τερπνόν μετά του οφελίμου και μιλάμε και για τους χώρους.Το MINI Clubman One D δέχθηκε και αυτό τις αισθητικές βελτιώσεις οι οποίες αν μη τι άλλο έκαναν πιο σύγχρονη  την όμορφη εικόνα του.

Επέμβασεις έγιναν στην μάσκα που πλέον είναι πιο πλατιά με τα όμορφα φωτιστικά σώματα να διαθέτουν πλέον στάνταρ τεχνολογία  ledκαι Matrix led για την μεγάλη σκάλα.Το μπροστινό σύστημα κάμερας που είναι ενσωματωμένο στον εσωτερικό καθρέφτη ανιχνεύει τυχόν οχήματα που πλησιάζουν κινούμενα στο άλλο ρεύμα κυκλοφορίας και ανάβει (ή σβήνει) αυτόματα ένα ή περισσότερα από τα τέσσερα τμήματα του κάθε προβολέα.

Πίσω στα φωτιστικά σώματα υπάρχουν  νέα γραφικά Union Jack. Υπάρχουν πλέον νέες ζάντες 16άρες και 18άρες , νέες αποχρώσεις αμαξώματος British Racing Green, Indian Summer Red και  MINI Yours Enigmatic Black με την δυνατότητα βαφής της οροφής και των καθρεφτών σε λευκό, μάυρο και σημαία ανεξάρτητα με το χρώμα αμαξώματος. 


Περνάμε στο εσωτερικό όπου με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Η μεγάλη στρογγυλή οθόνη 6,5 ιντσών στην βασική έκδοση και 8,8 ιντσών στις πλουσιότερες διαθέτουν όλα τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας .

Η πρόσβαση σε συτήν γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από το μοχλό του κιβωτίου ταχυτήτων δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο. Βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, δίπλα ακριβώς από το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Διατίθεται το κορυφαίο προαιρετικό πακέτο Connected Navigation Plus στην έκδοση με την μεγάλη οθόνη.Φυσικά υπάρχουν και οι υπόλοιποι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων όπως είναι η ασπίδα προστασίας με την ανίχνευση εμποδίου και το αυτόματο φρενάρισμα. 


Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχει και διπλή "πανοραμική" οροφή.Η μεγάλη διαφορά σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηφορίας εντοπίζεται στην δίφυλη πόρτα αποσκευών. Υπάρχουν διαθέσιμα 360 λίτρα αποθήκευσης με τα καθίσματα στην θέση τους ενώ με την αναδίπλωση τους η τιμή ανεβάινει στα 1250 λίτρα.

Ο σχεδιασμός θυμίζει στέισον μοντέλο με την διαφορά του πίσω ανοίγματος με τις δίφυλλες ισομετρικές πόρτες να σε δυσκολεύουν στο άνοιγμα μόνο όταν είσαι πολύ κοντά σε παρκαρισμένο όχημα στο πίσω μέρος.

Στον αντίποδα βέβαια έχεις ένα αμάξωμα life style που σαν και αυτό δεν είναι κανένα.Σε σχέση με το 5θυρο MINI έχει +270 χλστ. σε μήκος και +100 χλστ. σε μεταξόνιο.


Ξεκινάμε πατώντας τον κόκκινο αεροπορικού τύπου διακόπτη ο οποίος βρίσκεται  χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Ο τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας παίρνει "ζωή".Το  σπορ τριάκτινο τιμόνι "γεμίζει" τα χέρια του οδηγού .Το υπερτροφοδοτούμενο δοκιμασμένο μοτέρ που συναντάμε και στα μοντέλα της BMW διαθέτει χωρητικότητα 1,5 λίτρων και αποδίδει 116 ίππους στις 4000 σ.α.λ.  Η ροπή των 270 Nm εμφανίζεται στις μόλις 1750 σ.α.λ.

Ο κινητήρας συνεργάζεται αρμονικότατα με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο έχει και χειροκίνητη λειτουργία. Στο πάτημα του γκαζιού βλέπεις ότι το μοτέρ έχει ελαστικότητα με την δύναμη του τούρμπο να εμφανίζεται προοδευτικά και με πολιτισμένο τρόπο μέχρι τα κόκκινα. Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα χωρίς ..."χαζολογήματα". Τα 0-100 χλιόμετρα έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 190 χιλιόμετρα στην επιλογή Sport από τα προγράμματα οδήγησης.

Το μοτέρ είναι ιδιαίτερα ήσυχο και μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που νομίζαμε ότι από πλευράς ήχου οδηγούσαμε έκδοση με βενζινοκινητήρα. Ο κινητήρας που καλύπτει τις σύγχρονες αυστηρές προδιαγραφές ρύπων είναι και οικονομικός καθώς με βαρύ το δεξί πόδι δεν είδαμε την τιμή της μέσης κατανάλωσης να ξεπερνά τα 7 λίτρα/100χλμ. Αν επιλέξετε την κίνηση  με το  «Green» set-up από το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου μπορείτε να ρίξετε ακόμη περισσότερο την μέση κατανάλωση ακόμη και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.


Η οδική του συμπεριφορά όπως και στα υπόλοιπα MINI θυμίζει καρτ. Βαρύ τιμόνι με εξαιρετική πληροφόρηση ακούει και εκτελεί με ακρίβεια τις εντολές που του δίνετε ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές ακόμη και στις κλειστές  καμπές του δρόμου. Το αυτοκίνητο θα υποστρέψει μόνο αν το παρακάνετε αλλά σε κάθε περίπτωση έρχονται τα ηλεκτρονικά συστήματα να βάλουν τα πράγματα στην θέση τους.

Πάντως  ο τρόπος που "πατάει" στον δρόμο , το άκαμπτο πλαίσιο και τα δυνατά φρένα σε...καθοδηγούν να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς. Η ρύθμιση των αναρτήσεων και οι 18αρες ζάντες με το χαμηλό προφίλ θα "ενοχλήσουν" κάπως μόνο όταν περάσετε με ταχύτητες πάνω από έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

 
Το ΜΙΝΙ Clubman One D μας άρεσε καθώς είναι μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία . Έχει μεγαλύτερους χώρους όπως είπαμε από το 5θυρο ΜΙΝΙ και επιπλεόν έχει την  υπογραφή της BMW. Η απόλυτη ασφάλεια είναι δεδομένη για τους επιβάτες και σας το λέμε από προσωπική "εμπειρία".

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και να θέλετε να το αποκτήσετε θα πρέπει να διαθέσετε για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 27.860 ευρώ και 31.939 ευρώ γαι την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Φυσικά υπάρχει μαι μεγάλη λίστα εξοπλισμού, άνεσης ,ασφάλειας και εξατομίκευσης που ανεβάζουν την τιμή.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top