Τα μοντέλα που έγραψαν ιστορία στα 100 χρόνια Mazda 

 Ταξίδια που ήταν δοκιμές αντοχής 

Mazda μοντέλα ταξίδια ιστορία

Ένας αιώνας ιστορίας για τη Mazda, που ξεκίνησε με την κατασκευή φελλών και έφτασε να γίνει μία ιδιαίτερα επιτυχημένη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία. Σε ολόκληρη αυτή τη διαδρομή της η Mazda είχε εξ αρχής, την μηχανολογική καινοτομία, στο επίκεντρο της κάθε δημιουργίας της. Η διαρκής αυτή προσέγγιση, ξεκίνησε από το πρώτο μοντέλο της Mazda: το τρίκυκλο ανοιχτό φορτηγάκι με την ονομασία Mazda Go. Περνώντας από την παραγωγή φελλών στην κατασκευή εργαλείων το 1921, ο νέος πρόεδρος Jujiro Matsuda διαπίστωσε ότι η εταιρεία του διέθετε την τεχνογνωσία που ήταν απαραίτητη για να κατασκευάσει ένα προϊόν που θα ικανοποιούσε τις μεγάλες απαιτήσεις της τότε οικονομικά αναπτυσσόμενης  Ιαπωνικής αγοράς, για τρίκυκλα.  

 
Το Mazda-Go Type-DA που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριου του 1931, εφοδιαζόταν με έναν εξ ολοκλήρου εξελιγμένο από την ίδια την εταιρεία, αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 482κ.εκ. απόδοσης 9.4ίππων, και ονομάστηκε Mazda προς τιμήν τόσο του Matsuda, όσο και του Ahura Mazda, του Πέρση θεού του φωτός, της σοφίας, της αρμονίας και της ευφυίας Μετά την επιτυχημένη εμπορική της πορεία, την πρώτη αυτή έκδοση ακολούθησαν οι πιο δυνατές παραλλαγές, DB, DC και KC. 


 Ένα πρώιμο παράδειγμα της επιθυμίας της Mazda για τις φιλόδοξες διαδρομές, βλέπουμε το 1936 όταν η Mazda επιθυμώντας να προωθήσει τα μοντέλα της, έστησε μία ‘cross-country’ αποστολή με πέντε μοντέλα Mazda-Go (type KC and DC). Με αφετηρία την Kagoshima, μία πόλη στο νοτιότερο άκρο του κύριου νησιωτικού συμπλέγματος της Ιαπωνίας. Η συγκεκριμένη αποστολή παρουσίασε την ανθεκτικότητα των τρικύκλων διανύοντας 1.680 μίλια χωματόδρομου, με λάσπη και κακοτράχαλα μονοπάτια, φτάνοντας τελικά στο Τόκιο 25 ημέρες αργότερα. 


Το Mazda Cosmo 110S που παρουσιάστηκε το 1967 που ήταν και το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα διπλού ρότορα.  Ο αγώνας αυτός που ονομαζόταν και ‘Marathon De Le Route’, αποτελούσε μία τεράστια πρόκληση ανθρώπων και μηχανών, και ήταν η πρώτη προσπάθεια της Mazda να λάβει μέρος σε διεθνή αγώνα. Για να δοκιμάσει την αντοχή και την αξιοπιστία του περιστροφικού της κινητήρα, η Mazda έστειλε δύο Cosmo στον Marathon de la Route του 1968 – έναν άκρως εξαντλητικό μαραθώνιο 84 ωρών στην περίφημη πίστα των 28χλμ του Nurburgring. Ενώ το ένα αυτοκίνητο βγήκε εκτός και εγκατέλειψε, το άλλο κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση, πίσω από δύο Porsche 911 και μία Lancia Fulvia – δύο από τα καλύτερα Ευρωπαϊκά σπορ μοντέλα εκείνης της εποχής. 
Η Mazda, ο περιστροφικός κινητήρας και το εκπληκτικό Cosmo, άφησαν τη σφραγίδα τους, και ακόμα και σήμερα αυτός ο άθλος αποτελεί το πρώτο κεφάλαιο της αγωνιστικής πορείας της Mazda στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που έφτασε στο αποκορύφωμά της, με τη νίκη ενός μοντέλου με περιστροφικό κινητήρα στον περίφημο αγώνα του Le Mans το 1991. 


 Το 1977 για την προώθηση της πρώτης γενιάς Mazda 323, ένα ζευγάρι 323 hatchbacks έκανε ένα ταξίδι 9.320 μιλίων από τη Χιροσίμα μέχρι τη Φρανκφούρτη, για την ευρωπαϊκή τους πρεμιέρα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου. Ένα επίσης απίστευτο εγχείρημα πραγματοποιήθηκε από τη Mazda στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, όταν δύο 323 διέσχισαν όλη τη Σοβιετική Ένωση οδηγούμενα σε πολύ κακούς δρόμους και υπό δύσκολες συνθήκες οδήγησης, χωρίς ουσιαστικά καμία βλάβη. 


Στην πραγματικότητα, η περίφημη αποστολή του 1977 επαναλήφθηκε και το 1990, όταν στα χνάρια εκείνης της δοκιμασίας του 1977, έξι οχήματα Mazda (626, 323 και E2200 van) ξεκίνησαν να διανύσουν μία διαδρομή από τη  Χιροσίμα μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Mazda στο Λεβερκούζεν, αυτή τη φορά μέσω της διαιρεμένης Σοβιετικής Ένωσης. Ενώ το 2013, αυτή τη φορά με δημοσιογράφους στο τιμόνι,  αρκετά Mazda3 τρίτης γενιάς επανέλαβαν τη διαδρομή του 1977 από την Ιαπωνία μέχρι τη Γερμανία, από το εργοστάσιο στη Φρανκφούρτη, διασχίζοντας τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Πολωνία. 


 Μετά το γύρο της Ισλανδίας με ένα MX-5, η Mazda είναι ο πρώτος κατασκευαστής που πήρε άδεια να διασχίσει τη λίμνη Βαϊκάλη στη Σιβηρία διασχίζοντας την παγωμένη επιφάνειά της με CX-5. Είτε απολαμβάνοντας την οδήγηση στους γεμάτους στροφές δρόμους των Αζορών με ένα Mazda2, ή εξερευνώντας τα επιτεύγματα της μηχανικής στα τούνελ και τις γέφυρες στα ορεινά περάσματα της Νορβηγίας, η σημερινή εκδήλωση Epic Drive της Mazda προσφέρει απίστευτα ταξίδια στα μέσα ενημέρωσης, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων, που είναι γνωστά για τον οδηγοκεντρικό τους χαρακτήρα.  
 Η οδήγηση σε ακραίες συνθήκες, όπως η οδήγηση ενός MX-5 στο πιο βόρειο σημείο της Ευρώπης στην καρδιά του χειμώνα με θερμοκρασίες μέχρι -30, αποδεικνύουν ότι η αγάπη της Mazda για την πρόκληση του ανθρώπου και της μηχανής είναι τόσο ισχυρή σήμερα, όπως ήταν και το 1936 όπου μια ομάδα πρωτοπόρων ξεκίνησε να αποδείξει την αξιοπιστία του Mazda Go. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top