Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i20 1.0 7-DGT

Ενίσχυσε την θέση του στην κατηγορία

Hyundai i20 1.0 7-DGT δοκιμή test

To Hyundai I20 είναι ένα μοντέλο που "παίζει μπάλλα" σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδαίτερα σκληρός. Το Κορεάτικο μοντέλο  ια να μπορέσει να αντέξει στην κούρσα των πωλήσεων ενίσχυσε την θέση του με μια έκδοση που διαθέτει γρήγορο μοτέρ, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, πλούσιο εξοπλισμό αλλά και τιμή "value for money"


Όσο πετυχημένη και αν είναι μια συνταγή, χρειάζεται που και που να προσθέτεις λίγο...πιπεράκι για να την κανεις λίγο διαφορετική . Άλλωστε το "new" πάντα τραβάει τον αγοραστή. Έτσι οι Κορεάτες έκαναν αισθητικές παρεμβάσεις  και διακιολογημένα μπορούν να λένε ότι μαζί με το νέο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ έδωσαν κάτι νέο στην αγορά. To  Face lifting έγινε στους προφυλακτήρες, στα φώτα ομίχλης στις εισαγωγές αέρα αλλά και στα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος που"γεμίζουν"ακόμη περισσότερο το μάτι. 


Εσωτερικά οι βελτιώσεις αφορούν μόνο στον τομέα της τεχνολογίας καθώς στην  έκδοση της δοκιμής υπάρχει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών στην οποία προβάλλονται μεταξύ άλλων και τα στοιχεία συνδεσιμότητας με Android Auto,ι Apple CarPlay, Bluetooth με αναγνώριση φωνής και θύρα USB για την αναπαραγωγή αρχείων αλλά την φόρτιση των κινητών σας . Ο συνδυασμός με τα χειριστήρια στο τιμόνι προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη εργονομία στον οδηγό ο οποίος μαζί με τους επιβάτες έχουν  στην διάθεση τους άνετους χώρους αλλά και πορτμπαγκάζ 326 λίτρων.

Η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1026 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.(Διαστάσεις: 4.035 x 1.734 x 1.474 χλστ. ) Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά καλά συναρμολογημένα. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτή η επιλογή δεν είναι ασυνήθιστη. Επιπλέον οι νέες ταπετσαρίες  δίνουν μια πιο νεανική νότα στο σκουρόχρωμο εσωτερικό.


Όμως είπαμε η βασική αλλαγή είναι ο νέος υπετροφοδοτούμνεος τρικύλινδρος 12βάλβιδος βενζινοκινητήρας των 1,0 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την κωδική ονομασία 7-DCT. Η light  εκδοχή της δοκιμής μας  1.0 T-GDi  αποδίδει 100 ίππους στις 4500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο το οποίο διαθέτει και δυο προγράμματα λειτουργίας τιο  Normal και Sport. Το δυνατό σημείο του μοτέρ είνια η τιμή της ροπής των 172 Nm η οποία εμφανίζεται από τις 1500 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. γεγονός που σου δίνει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, με τις αλλαγές των σχέσεων να γίνοινται σε ήπιους ρυθμούς και χωρίς ουσιαστικά να τις αντιλαμβάνεσαι.


Όταν όμως αποφασίσεις να 'κατεβάσεις" απότομα τότε μόνο αντιλαμβάνεσαι την αλλαγή σχέσης.Το μοτέρ αυτό αν και έχει να αντιμετωπίσει ένα βάρος 1100+ κιλών δίνει πολύ καλές επιδόσεις. Mε την σειριακή επιλογή στον μοχλό ταχυτήτων και στην θέση S  τα 0-100 χλμ./ώρα  έρχονται σε 11,4 δευτερόλπετα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Οι τιμές της επιτάχυνσης επιτυγχάνονται στην επιλογή sport και ουσιαστικά με τις 5 πρώτες σχέσεις, ενώ η 6η και η 7η που είναι πιο "μακριές" είναι προσανατολισμένες στην οικονομία καυσίμου. Η μέση τιμή δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα,τιμή που δεν ...αγωνιστήκαμε για να την πετύχουμε, εννοώντας ότι δεν υπήρχε...σεβασμός στο δεξί  πεντάλ.(Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ).  


Τo Ηyundai i20 σε γενικές γραμμές είναι ένα "΄ήσυχο" αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / ημιάκαμπτο άξονα πίσω, οι οποίες  είναι ρυθμισμένες με σκοπό να ωφελήσουν την άνεση των επιβατών. Γι αυτό τον λόγο οι κλίσεις  στις στροφές είναι σχετικά αυξημένες αλλά σε καμμία περίπτωση δεν επηρεάζουν με αρνητικό τρόπο την οδική  συμπεριφορά. To σύστημα  διέυθυνσης έχει ικανοποιητική πληροφόρηση είναι ελαφρύ και σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής (10,2 μέτρα) δίνει μεγάλη ευκολία ελιγμών στα στενά της πόλης.Το i20 από την άλλη πλευρά "φιλτράρει" τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος προσφέροντας άνεση υψηλότερου επιπέδου. 

Τα φρένα συμπληρώνουν την καλή εικόνα.(Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / πίσω δίσκοι). Ευκίνητο μέσα στην πόλη, ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο το Κορεάτικο μοντέλο είναι ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει απόλυτα τον αγοραστή αυτής της κατηγορίας.

Τα επίπεδα της ασφάλειας SmartSense  ανεβάζει επίπεδο με συστήματα όπως είναι το αυτόματο φρενάρισμα, η προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και η διατήρηση σε αυτή , τα αυτόματα φώτα , το σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού κ.α.Για να αποκτήσετε το νέο Hyundai i20 1.0 7-DGT με πλούσιο εξοπλισμό χρειάζετσε 15490 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top