H συμπεριφορά των ελαστικών Pirelli στο Ισπανικό Grand Prix

Ποιες γόμες χρησιμοποιήθηκαν 

Pirelli Grand Prix

Απ’ όλες τις πίστες της Formula 1, η Βαρκελώνη είναι πιθανότατα η πιο γνωστή σε όλες τις ομάδες, λόγω των δοκιμών εξέλιξης. Φέτος στην αρχή της χρονιάς διεξήχθησαν εκεί οκτώ μέρες δοκιμών. Αυτό όμως, δε μειώνει σε τίποτα, την πρόκληση. Η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, για δεύτερη φορά φέτος μετά το Μπαχρέιν:C1, σκληρή γόμα με άσπρο σιρίτι, C2 μέση γόμα με κίτρινο σιρίτι, C3 μαλακή γόμα με κόκκινο σιρίτι. Οι τρεις αυτές γόμες μπορούν να αντιμετωπίσουν τα ενεργειακά φορτία και το ζεστό καιρό στην πίστα της Βαρκελώνης, καθώς ξεκινά η Ευρωπαϊκή περίοδος του πρωταθλήματος. 


Χαρακτηριστικά πίστας
•    Η πίστα στρώθηκε με νέο ασφαλτοτάπητα πέρυσι και αυτό άλλαξε το χαρακτήρα της, όσον αφορά στις αναπηδήσεις και στην τραχύτητα. Από τότε όμως η επιφάνεια του οδοστρώματος, ωρίμασε και τείνει να μοιάζει περισσότερο με το παρελθόν. 
•    Μολονότι οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε όλες τις γόμες κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, επικέντρωσαν την προσοχή τους στις πιο μαλακές γόμες, οι οποίες χρησιμοποιούνται συχνότερα κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Άρα δεν διαθέτουν και πολλά δεδομένα για τη μέση και τη σκληρή γόμα. 
•    Η Βαρκελώνη αποτελεί μια συνολικά καλή δοκιμή για το μονοθέσιο και τα ελαστικά. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιείται τόσο συχνά για δοκιμές εξέλιξης: Η περίφημη στροφή 3 φορτίζει περισσότερο τα ελαστικά, συνολικά καταπονείται πιο πολύ, το εμπρός αριστερά. 
•    Πέρυσι ο νικητής του αγώνα ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής, όπως και οι άλλοι δυο που ανέβηκαν στο βάθρο. Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στη συνέχεια. Είδαμε όμως και στρατηγικές δυο ή τριών αλλαγών. 
•    Η φετινή γόμα C1 είναι λίγο πιο μαλακή από την αντίστοιχη σκληρή του 2018. Η C2 είναι σχεδόν ανάλογη με τη μέση του 2018 και η C3 με τη μαλακή του 2018. Η φετινή επιλογή γομών για το Ισπανικό Grand Prix έγινε με ζητούμενο να μπορούν οι οδηγοί να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος, κάθε μέρους αγώνα. Ακόμη κι αν έχει ζέστη δε θα χρειαστεί να είναι προσεκτικοί στη διαχείριση του ρυθμού τους. 

Βαγγέλης Γκούμας
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top