Ποιες γόμες των ελαστικών Pirelli επέλεξαν οι πιλότοι της Formula 1

Γιατί οι μεγάλες ευθείες και οι μπαριέρες δεν… συγχωρούν στο Aζερμπαιτζάν

Pirelli ελαστικά Formula 1

Όσον αφορά σε αγώνες που γίνονται σε δημόσιους δρόμους το Μπακού είναι η μεγαλύτερη σε απόσταση και η ταχύτερη διαδρομή του ημερολογίου της Formula 1. Μεγάλο μέρος της διαδρομής των 6.003m είναι ευθεία, πρόκειται για την δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος, πίστα μετά το Spa. Μολονότι οι ταχύτητες είναι υψηλές, η πίστα είναι στενή και αυτός ο συνδυασμός έχει οδηγήσει σε αρκετά συμβάντα στο παρελθόν. Όπως για τον προηγούμενο αγώνα στην Κίνα έτσι και για το Μπακού, η Pirelli επέλεξε τη γόμα C2 για το σκληρό ελαστικό, τη γόμα C3 για το μέσο ελαστικό και τη γόμα C4 για το μαλακό ελαστικό: Οι τρεις γόμες που βρίσκονται στο μέσον της γκάμας. 


Χαρακτηριστικά πίστας

•    Το Μπακού είναι γνωστό ως «πόλη των ανέμων», η έντασή τους επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση. Στο παρελθόν έχουν καταγραφεί πολύ υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος αλλά και ψυχρός καιρός. Είναι δύσκολο να κάνεις προβλέψεις σ’ αυτό τον αγώνα. 
•    Οι παρατεταμένες ευθείες οδηγούν σε ψύξη των ελαστικών, ειδικά των εμπρός – όπως στην Κίνα – αυτό ενέχει κίνδυνο μπλοκαρίσματος. 
•    Πέρυσι ο νικητής του αγώνα ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών, όμως η τακτική του επηρεάστηκε από την διπλή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στους τελευταίους δυο αγώνες σε σύνολο τριών, έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας, στο Αζερμπαϊτζάν, οπότε οι στρατηγικές πρέπει να είναι ευέλικτες.  


•    Όπως συμβαίνει πάντοτε σε αγώνες δρόμων, η επιφάνεια είναι χωρίς γόμα «green» οπότε γλιστράει, ειδικά στην αρχή του τριημέρου. Η πρόσφυση επηρεάζεται επίσης από παράγοντες όπως οι λευκές γραμμές και οι ανομοιομορφίες. Η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) είναι σχετικά χαμηλή στην λεία επιφάνεια.
•    Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει τα επίπεδα πρόσφυσης είναι ότι στην διαδρομή που διέρχεται από το κέντρο της πόλης, το οποίο περιτριγυρίζεται από ψηλά κτίρια, υπάρχουν σημεία με ήλιο αλλά και σκιερά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διαφέρει η θερμοκρασία οδοστρώματος ανάλογα με το σημείο της πίστας. Ο αγώνας εκκινεί στις 16:10 οπότε οι θερμοκρασίες πέφτουν σχετικά γρήγορα. 


Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου


“Η κύρια πρόκληση στο Μπακού βρίσκεται στην ισορροπία ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα ώστε να διατηρηθούν εντός ορίων θερμοκρασιακής λειτουργίας τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω ελαστικά. Πρόκειται για μια πίστα με ποικίλα χαρακτηριστικά, όπως η ευθεία μήκους 2 km αλλά και μερικές τεχνικές στροφές. Η συχνότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας, προκαλεί πονοκεφάλους – ή δίνει ευκαιρίες – για όσους διαμορφώνουν στρατηγική. Επιλέξαμε ελαστικά από το μέσο της γκάμας μας, θα πρέπει να ταιριάξουν καλά με τις αντικρουόμενες απαιτήσεις του Μπακού. Είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες, όσον αφορά στις ασφαλείς εκτιμήσεις. Αυτό συμβαίνει συχνά σε αγώνες δημόσιων δρόμων. Το Μπακού είναι ο πιο αντισυμβατικός εξ’ αυτών στο ημερολόγιο, με υψηλές ταχύτητες σε μια συμβατική διαδρομή και γύρο μεγάλου μήκους». 

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top