Οδηγούμε το νέο Peugeot 3008 1,2 GT LINE με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 

Κλέβει τις εντυπώσεις

Peugeot 3008 1,2 GT LINE

«Ωραίο αυτοκίνητο και πόσο του πάει το μαύρο! Πότε θα το πάρεις να το δούμε από κοντά».Ο θαυμασμός της συζύγου στο πέρασμα ενός Peugeot 3008 σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας είναι η καλύτερη απόδειξη για το πόσο σημαντική είναι η εμφάνιση ενός μοντέλου ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα προσόντα. Η απάντηση ήταν άμεση:«Αύριο».Πραγματικά την επόμενη ημέρα πήραμε στα χέρια μας το Peugeot 3008 στη έκδοση Gt Line σε μαύρο χρώμα που…"έσπαγε" μόνο από τα νικελένια “φιλέτα” σε διάφορα σημεία που έκαναν όμορφη αντίθεση.

Η εξωτερική σχεδίαση του SUV Peugeot 3008 που «πατάει» στη νέα πλατφόρμα EMP2  είναι μοναδική,επιθετική με μυώδεις γραμμές. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους μεγάλους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, η φαρδιά μάσκα , η οποία είναι διακομισμένη με χρώμιο και στο μέσον της δεσπόζει το « λιοντάρι» της Peugeot, τραβάει τα βλέμματα. Ο συνδυασμός με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, τη μεγάλη μάσκα ,το μακρύ οριζόντιο καπό,την υπερυψωμένη μέση γραμμή προφίλ ,τις τεράστιες προστατευτικές επιφάνειες στους προφυλακτήρες, στους θόλους των τροχών, στο κάτω μέρος των θυρών,τις μπάρες οροφής και τα φουτουριστικά πίσω φωτιστικά σώματα, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Στο άνοιγμα της πόρτας του οδηγού το φωτεινό σήμα του.…Μπάτμαν,συγνώμη το λιοντάρι της Peugeot εμφανίζεται στην άσφαλτο.

Κλείνουμε την πόρτα και από τον βαρύ ήχο που κάνει, καταλαβαίνουμε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό που λέμε «ακουστική ποιότητα». H προσεκτική σχεδίαση κάθε τμήματος, η χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 76%, και οι προηγμένες τεχνικές παραγωγής, μείωσαν το βάρος κατά 70 κιλά.Το ταμπλό των τριών επιπέδων μοιάζει να έχει έρθει από το μέλλον.Η μεσαία κονσόλα είναι ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό και ξεχωρίζει εντελώς την θέση του από αυτή του συνοδηγού.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το περιβάλλον της κωδικής ονομασίας  PEUGEOT i-Cockpit. Ο ψηφιακός υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3 ιντσών,αλλάζει μορφή μέσω μπουτόν στο τιμόνι .Σου δίνει την δυνατότητα να επιλέξεις πέντε θεματικές ενότητες μεταξύ των οποίων και η εμφάνιση των στοιχείων του συστήματος πλοήγησης. Η μεγάλη οθόνη αφής 8” που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό θυμίζει tablet και λειτουργεί μέσω έξι διακόπτων που βρίσκονται από κάτω σε μικρή απόσταση.

Για να την χρησιμοποιήσεις χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης και μέσω αυτής εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου ξεχωριστά. Επιλογή ON και OFF για την χρήση συστημάτων άνεσης και ασφάλειας .Στον πληρέστατο εξοπλισμό μέσω της κεντρικής οθόνης με αφή, μπορείς να επιλέξεις ένα σωρό λειτουργίες όπως είναι ο αυτόματος κλιματισμός, τα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) αυτόματου φρεναρίσματος ,ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning), αυτόματη ρύθμιση  δέσμης των προβολέων, αναγνώριση ορίων ταχύτητας και πολλά άλλα.

Στις λειτουργίες συνδεσιμότητας περιλαμβάνονται ακόμα Bluetooth, USB, Apple CarPlay και Android Auto. Χάρη στην λειτουργία Mirror Screen, το περιεχόμενο της οθόνης ενός Smartphone μπορεί να αναπαραχθεί στην οθόνη αφής για καλύτερη και ευκολότερη χρήση διάφορων εφαρμογών. Όμως το εσωτερικό δεν είναι μόνο φρου -φρου και αρώματα (μάλιστα για το τελευταίο, το άρωμα υπάρχει επιλογή μέσω της οθόνης). Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα  με μαλακά πλαστικά ακόμη και σε πλαϊνά μέρη της κεντρικής κονσόλας..Βέβαια  δεν λείπουν και τα σκληρά πλαστικά όμως το όλο σύνολο εμπνέει στιβαρότητα και προσοχή στην κατασκευή. Η Peugeot και σε αυτό το μοντέλο έχει τιμόνι μικρό που μοιάζει «ξένο» αλλά κατά την διάρκεια της δοκιμής είδαμε ότι είναι εύχρηστο ειδικά με τα δυο επίπεδα κοφτά τμήματα πάνω και κάτω .

Eδώ δεν είχαμε μπουτόν εκκίνησης όπως στο 5008 που είχαμε δοκιμάσει πριν από ημέρες. Υπάρχει κανονικό κλειδί που βάζει σε λειτουργία τον μικρό σε κυβισμό αλλά «ψυχωμένο» κινητήρα.Ο συνεπιβάτης μας είχε αμφιβολίες κατά πόσο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το επιβλητικό αμάξωμα με διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm. Από πλευράς χώρων τώρα, πέντε άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό του ενώ ο χώρος υποσκαφών είναι στα 520 λίτρα και φτάνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων  έως και 1.670 λίτρα. Τιμές που βρίσκονται ψηλά σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό και τονίζουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου .


Στην «καρδιά» του Peugeot 3008 υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.200άρης Puretech turbo βενζινοκινητήρας  ο οποίος εντυπωσιάζει με την απόδοση του παρά τον μικρό κυβισμό τους. Από μόλις 1200 κ..εκ.«βγάζει» 130 άλογα /5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 23,5 κιλά στις 1750 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό είναι «πολιτισμένο» και συνεργάζεται με γρήγορα 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έδειξε αμεσότητα στις αλλαγές. Οι σειριακές αλλαγές γίνονται και με τα κομψά  paddles πίσω από το τιμόνι.Ο θόρυβος του τρικύινδρου μοτέρ γίνεται αντιληπτός  όταν πιεστεί ενώ είναι ιδιαίτερα ήσυχο όταν κρατήσεις σταθερή υψηλή ταχύτητα. Για τους ανήσυχους υπάρχει το κουμπί «Sport»  το οποίο ουσιαστικά κρατά περισσότερο την σχέση που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η βελόνα του ταχύμετρου άγγιξε τα 190 χλμ./ώρα ενώ για την επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ/.ώρα χρειάζεσαι 10,5 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. τιμή ικανοποιητική με βάση το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.

  
Στον δρόμο,ότι και αν σας πούμε ,θα πρέπει να πάτε σε μια αντιπροσωπεία για να το οδηγήσετε για να καταλάβετε πόσο ξεχωριστό είναι. Ο τρόπος που ταξιδεύει στον ανοιχτό δρόμο ,οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος στις κλειστές καμπές του το γρήγορο και άμεσο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης ,με το ασυνήθιστα μικρό όπως είπαμε σε διαστάσεις τιμόνι, η ποιότητα κύλισης, η «δεμένη» αίσθηση που σου δίνει το αμάξωμα σε κάθε ελιγμό που κάνεις, αποτελούν τα απαραίτητα συστατικά για να αποφασίσεις να προχωρήσεις σε πολύ μακρινά και ξεκούραστα ταξίδια.Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς σε εκτός δρόμου διαδρομές συνεισφέρει τα μέγιστα το σύστημα  ελέγχου της πρόσφυσης «Grip Control».

Μέσω περιστροφικού διακόπτη επιλέγεις ένα από τα 5 προγράμματα Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF για να κινηθείς  σε κανονικές συνθήκες, χιόνι, λάσπη. άμμο, ενώ η οδήγηση γίνεται ευκολότερη  χάρη στο σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC). Πρόκειται για ένα νέο σύστημα υποβοήθησης- κατάβασης που εξασφαλίζει- χωρίς να κάνεις τίποτα - τον ασφαλέστατο έλεγχο στις απότομες πλαγιές, με την ταχύτητα του αυτοκινήτου να ανεβαίνει μέχρι τα 3 χλμ./ώρα.Τα φρένα αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του Peugeot 3008 .Το πιο σημαντικό μπορείς να οδηγείς πολλές ώρες με το χαμόγελο να διαγράφεται στα χείλη σου βλέποντας ότι δεν κουράζεσαι αισθάνεσαι ασφαλής  κάτι που αντιλαμβάνονται και οι υπόλοιποι επιβάτες.

Και πάμε στο θέμα της τιμής .

1.2 PureTech 130 S&S ACTIVE GRIP €6.2  27.200 €
1.2 PureTech 130 S&S ALLURE GRIP €6.2  32.400 €
1.2 PureTech 130 S&S GT LINE GRIP €6.2  34.400 €
1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ8 ACTIVE GRIP €6.2  33.100 €
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 ALLURE GRIP €6.2  35.100 €
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 GT LINE GRIP €6.2  36.100 €

Βαγγέλης Γκούμας
 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top