Στο τιμόνι του νέου Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi

Η Γαλλική ναυαρχίδα προσφέρει άνεση , πρακτικότητα και ευρυχωρία

Citroen C5 Aircross test

Είχαμε πρωτοδεί το νέο Citroën C5 Aircross  στην έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας . Ο ιδιοκτήτης της Ελληνικής αντιπροσωπείας κύριος Πολυχρόνης Συγγελίδης μας είχε ρωτήσει πως μας φαίνεται .Τόσο εγώ όσο και ο συνάδελφος ο Βασίλης Σαρημπαλίδης  εκφράσαμε την άποψη ότι πρόκειται για ένα  μοντέλο όμορφο, ξεχωριστό και επιβλητικό τόσο  εξωτερικά όσο και εσωτερικά . έμενε μόνο να το δοκιμάσουμε πράγμα που έγινε και ζήσαμε μαζί του για μια εβδομάδα. Εντυπώσεις; Νομίζουμε ότι αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά τους τομείς της άνεσης, της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας. Άλλωστε η υπόθεση οικογενειακό αυτοκίνητο δεν σημαίνει απαραίτητα «κούρσα» ειδικά τα τελευταία χρόνια  όπου τα πολυμορφικά αυτοκίνητα έχουν πάρει την μερίδα του λέοντος. 

Το Citroën C5 Aircross  «πατάει»….

 


στην πλατφόρμα EMP2 και πραγματικά σε αναγκάζει να στρέφεις το βλέμμα σου προς αυτό στο πέρασμα του. Ξεκινώντας από την τεράστια μάσκα του με τους διπλούς προβολείς τα προστατευτικά airbumps περιμετρικά και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα πίσω το νέο Γαλλικό μοντέλο δείχνει επιβλητικό ειδικά με το υπερυψωμένο αμάξωμα ,τις μπάρες οροφής και την απόσταση από το έδαφος. Χαρακτηριστικά που «φωνάζουν ‘ για τον περιπετειώδη χαρακτήρα του .  ΟΙ Γάλλοι …ζωγράφοι αποφάσισαν ότι ένα ξεχωριστό μοντέλο πρέπει να  διαθέτει και στοιχεία εξατομίκευσης .Έτσι δίνουν την ευκαιρία στον αγοραστή να διαλέξει ανάμεσα σε 30 (!) συνδυασμούς για το εξωτερικό με 7 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και οροφής .

Η πολυμορφικότητα , η άνεση και η πρακτικότητα καθορίζονται από…

 

το μήκος των 4,5 μέτρων  και το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων . Οι εσωτερικές αναλογίες του Γάλλου δίνουν μεγάλο χώρο για τους επιβάτες και πορτμπαγκάζ 580 λίτρων Το πίσω κάθισμα διαθέτει τρείς ξεχωριστές ίσου μεγέθους θέσεις , με πολλαπλές ρυθμίσεις πλάτης σε πέντε θέσεις (και συρόμενη βάση κατά 15 πόντους. Με την ανάλογη διαμόρφωση των καθισμάτων  Advanced Comfort - με τον επιπλέον αφρό υψηλής πυκνότητας και την ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης- ,το πορτμπαγκάζ φτάνει στα 720 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση και στα 1.630 λίτρα σε διθέσια. Δηλαδή με δυο λόγια το Citroën C5 Aircross γίνεται βαν, με μήκος φόρτωσης 1,9 μέτρων,καλύπτοντας  τις επαγγελματικές σας ανάγκες.  Η ονομασία «Comfort class SUV» που δίνει η Citroen το  C5 Aircross δικαιολογείται και με το παραπάνω.Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα περισσεύουν ενώ ιδαίτερα χρήσμιη είναι και  ψυχόμενη θήκη στην βάση της κονσόλας. Επιπλέον το νέο Citroën C5 Aircross διαθέτει επίσης και σύστημα καθαρισμού του αέρα της καμπίνας, το  AQS (“Air Quality System”), το οποίο αναγνωρίζει τη μόλυνση στον εξωτερικό αέρα, τον φιλτράρει αυτόματα μέσω της επιλογής ανακύκλωσης πριν αυτός εισχωρήσει στην καμπίνα,.

Όμως η σχεδίαση του εσωτερικού προσθέτει ακόμη…

 

περισσότερους πόντους στο Γαλλικό μοντέλο καθώς οι τεχνολoγικές του καινοτομίες τραβούν αμέσως την ματιά οδηγού και επιβατών.  Το ταμπλό φωνάζει ότι είναι Citroen ενώ «όλα τα λεφτά» είναι ο  ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3", που προσφέρεται από την έκδοση Inspire και η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του η οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

 

 

Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν ηλεκτρονικές ενδείξεις και διαφορετικές επιλογές προβολής  στοιχειών οδήγησης ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού.  Σε αυτή προβάλλονται τα σύγχρονα συστήματα του αυτοκινήτου με την συνδεσιμότητα να διατηρεί κυρίαρχο  ρόλο. 

 

 

Από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης νιώσαμε…

 

ότι το  C5 Aircross έχει φτιαχτεί για να  ξεκουράζει οδηγό και συνεπιβάτες. Ξεκινώντας από τον κινητήρα diesel  των 1.500 κ.εκ και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις που διαθέτει σαφές κούμπωμα και πολύ καλή κλιμάκωση τα  131 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. και τα  30,6 κιλά στις 1.750 σ.α.λ.  ξεδιπλώνουν τις αρετές τους δίνοντας επιδόσεις και καλύπτοντας  τις όποιες .. ανησυχίες μας ακόμη και σε ανηφορικές διαδρομές  Υπάρχει και το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις της Aisin  με “Efficient Automatic Transmission” και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο “Shift and Park by wire.) Το μοτέρ νομίζουμε ότι είναι ένα από τα καλύτερα πετρελαιοκίνητα της αγοράς με μειωμένη κατανάλωση παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου αλλά και το επιπλέον  βάρος των 5 επιβατών που επέβαιναν. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 190 χλμ./ώρα. Η επιλογή του προγράμματος  Eco  μειώνει την αίσθηση της  απόκρισης του γκαζιού καθώς σκοπεύει στην μειωμένη  κατανάλωση . Το θέμα είναι ότι ανεξάρτητα της επιλογής προγράμματος ακόμη και με βαρύ το δεξί πόδι δεν είδαμε πάνω από 7,5 λίτρα μέση κατανάλωση.

Στον δρόμο η απόσταση των 23 εκατοστών από…

 

το οδόστρωμα  δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα ως προς το αίσθημα ασφαλείας που προσφέρει  Οι κλίσεις είναι μειωμένες στις στροφές εκτός αν το «πλακώσεις» στα γκάζια,με τα αμορτισέρ που διαθέτουν Progressive Hydraulic Cushions, με ελατήρια στη θέση των bump stops, φροντίζουν να φιλτράρουν κάθε ενοχλητικό θόρυβο.Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση . Το δυνατό σημείο  του C5 Aircross είναι ο ανοιχτός δρόμος όπου ξεχωρίζει η καλή ποιότητα κύλισης αλά και η προσεγμένη ηχομόνωση. Το Citroen C5 Aircross  «καταπίνει» με ευκολία τις μεγάλες αποστάσεις αφήνοντας εντελώς ξεκούραστους τους επιβάτες. Το σύστημα διατήρησης πορείας ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας με την αυτόματη διόρθωση πορείας αποτελεί στοιχεία αυτόνομης οδήγησης που ξεκουράζει οδηγό και ταυτόχρονα τον προστατεύει σε περίπτωση αφηρημάδας. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 23 εκατοστά σε βοηθά να κινηθείς σε  χωματόδρομους , ενώ το γνωστό πλέον το Grip Control  μηδενίζει  τα άσκοπα σπιναρίσματα δίνοντας την αίσθηση μπλοκέ (δεν είναι) σε λάσπη και χιόνι. Τα φρένα ακολουθούν κατά πόδας τα καλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

 Ποια έκδοση να πάρω αν το …

 

επιλέξω. Η βασική έκδοση είναι η Live που διαθέτει μεταξύ άλλων  αυτόματο σύστημα ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας,  infotainment με την οκτάρα οθόνη  ,με αυτόματο  διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος φώτα LED και αλουμινένιες ζάντες  17 ιντσών. Η ενδιαφέρουσα  έκδοση Inspireμεταξύ άλλων εξτρά και τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", το σύστημα Grip Control, Airbumps και μπάρες οροφής. Ακολουθεί η  Feel,  με Active Safety Brake, που λειτουργεί ως τα 145 χλμ./ώρα  με αναγνώριση πεζών και έλγχο τυφλών σημείων Στην κορυφή βρίσκεται  η Shine  με adaptive cruise control και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, 19άρες ζάντες αλουμινίου  και δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα. Οι τιμές ξεκινούν από τα 25.000  ευρώ.

Δείτε τις τιμές  αναλυτικά :

1.5 BlueHDi 130 Live από 25.000 ευρώ
1.5 BlueHDi 130 Inspire από 26.700 ευρώ.
1.5 BlueHDi 130 Feel από 29.750 ευρώ 
1.5 BlueHDi 130 Shine από 32.600 ευρώ.
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Inspire από 29.850 ευρώ. 
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Feel από 32.150 ευρώ. 
1.5 BlueHDi 130 EAT8 Shine από 35.000 ευρώ. 

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top