Οδηγούμε το νέο Citroen C3 1,5 BlueHDi 100

 Γαλλικό στυλ και…Σκωτσέζικη κατανάλωση 

Citroen C3 1,5 BlueHDi 100

Το Citroen C3 το είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν με τον τουρμπάτο βενζινοκινητήτα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 110 άλογα. Η Ελληνική  αντιπροσωπεία μας έδωσε τώρα την ευκαιρία να τεστάρουμε το μικρό Γαλλικό μοντέλο με τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων  ο οποίος αντικατέστησε τον παλιό των 1,6 λίτρων

Η αντικατάσταση του diesel κινητήρα με τον μικρότερο κυβισμό έγινε…

στα πλαίσια της εφαρμογής των νέων ρύπων  Euro 6.2..Ο νέος πετρελαιοκινητήρας με τον άμεσο  ψεκασμό common rail,με  τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδει 100 άλογα στις 3750 σ.α.λ. με την τιμή της ροπής να είναι στα 25,5 κιλά στις 1.750 σ.α.λ. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη. Πρώτον η ιπποδύναμη είναι ακριβώς η ίδια με τον προηγούμενο 1600άρη. Δεύτερον  το νέο μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού διαθέτει πολύ ακλή απόκριση από χαμηλά με αποτέλεσμα να κινείσαι με άνεση χωρίς να χρειάζεται να εξαντλείς τα αποθέματα δύναμης. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει πολύ καλή κλιμάκωση ενώ το πιο σημαντικό είναι η μειωμένη τιμή κατανάλωσης καυσίμου . Είδαμε την μέση κατανάλωση στα 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα χωρίς να φοβόμαστε να σπάσουμε αυγά κάτω από το πεντάλ γκαζιού ενώ και οι ρύποι είναι μειωμένοι .Το Citroen C3 1,5 BlueHDi 100 εκπέμπει μόλις 97 γρμ./χλμ.CO2 τιμή από τις χαμηλότερες της αγοράς με τα τέλη κυκλοφορίας να άνέρχονται στα 87,3 ευρώ το χρόνο. Οι επιδόσεις του πετρελαιοκινητήρα που  είναι από 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα,,με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα..Το μοτέρ κάνει αισθητη την παρουσία του με το γνωστό κρατάλισμα του πετρελαιοκινητήρα όσον αφορά τον θόρυβο στην επιτάχυνση ενώ τα πράγματα ησυχάζουν απόλυτα όταν σταθεροποιήσεις στροφές και ταχύτητα.  

 Με στόχο την άνεση είναι ρυθμισμένες οι…

αναρτήσεις του C3. Το σημαντικό είναι ότι δεν χάνεται το αίσθημα της ασφάλειας ακόμη όταν οδηγήσαμε σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς . Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες αλλά όχι σε ανησυχητικό βαθμό.  Η ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά με τον γνωστό...Γαλλικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος . Στην πόλη εκτιμήσαμε την ευελιξία του με το γρήγορο και καλό σε πληροφόρηση τιμόνι με (κύκλο στροφής 10,6 m ενώ και τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά. 

Σχεδιαστικά η νέα γενιά  του Citroen  είναι εντυπωσιακή.

Η φυσιογνωμία  του καθορίζεται από τα  λεπτά φώτα ημέρας μπροστά και τους μεγαλύτερους προβολείς ομίχλης ακριβώς από κάτω. Το C3 με τους ογκώδεις προφυλακτήρες  crossover σε συνδυασμό με τους ογκώδεις προφυλακτήρες. Η Citroen πρόσέφερε απο ην αρχή  για το δυνατότητα μάλιστα εξατομίκευσης  έτσι ώστε  να φτιάξετε αποκλειστικά τα δικό σας μοντέλο με εννέα επιλογές χρωμάτων για το αμάξωμα και τρεις επιλογές οροφής (λευκή, μαύρη, κόκκινη). Συνολικά  36 πιθανοί συνδυασμοί  και για το εσωτερικό και  4 επιλογές πακέτων χρωματισμού και υλικών.

Άνεση όμως και στους χώρους 

Το πεντάθυρο αμάξωμα του C3 με διαστάσεις ΜxΠxΥ :3.996×1.749×1.474 χιλ. προσφέρει  άνετους χώρους για τους επιβάτες και ένα πρακτικότατο χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 300 λίτρα έως τα 922 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων .Το τετράγωνο σχήμα βολεύει στην τοποθέτηση των βαλιτσών. Θα θέλαμε πάντως λίγο πιο μεγάλες τις ποτηροθήκες .Όσον φορά την ποιότητα κατασκευής δεν μας ενόχλησαν καθόλου τα σκληρά πλαστικά στο τετραγωνισμένο ταμπλό καθώς η συναρμολόγηση τους εκμηδένιζε κάθε ‘ηχο όταν περνούσαμε από… κακοτοπιές.

Στα hi tech στοιχεία είναι η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής  στην μέση του ταμπλό υπάρχει μια όπου εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων  του αυτοκινήτου. Το σύστημα πλοήγησης Citroen Connect Nav on 7" Touch Drive (με λειτουργία αφής ή φωνητικές εντολές) είναι ιδιαίτερα εύκολο  στην χρήση .Όσον αφορά την συνδεσιμότητα υπάρχει η  τεχνολογία Mirror Screen με εμφάνιση των smartphone εφαρμογών στην οθόνη. Δεν μπορούμε πάντως να μην σταθούμε στα καθίσματα που είναι μαλακά μεν έχουν καλή πλευρική  στήριξη δε ενώ θυμίζουν…πολυθρόνα και είναι ιδιαίτερα ξεκούραστα σε πολύωρη οδήγηση. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 15310 ευρώ με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες άνεσης και ασφάλειας. 

Βαγγέλης Γκούμας 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top