Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Ignis 1.2 Hybrid

Ξεχωριστό και οικολογικό  

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid

Το Suzuki Ignis αποτελεί ένα ιδιαίτερο όχημα με ξεχωριστή σχεδίαση που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο στον δρόμο. Αξιόπιστο, με χώρους , και με πλούσιο εξοπλισμό αποτελεί μια επιλογή που θα αφήσει ικανοποιημένο όποιον το προτιμήσει . Οι Ιάπωνες  μηχανικοί ακολουθώντας τις  επιταγές της εποχής το πριμοδότησε με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που όχι μόνο βελτιώνει τις επιδόσεις αλλά και προσφέρει οικονομία καυσίμου.


Ας ξεκινήσουμε από το ενδιαφέρον κομμάτι της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και το πώς λειτουργεί. Στην καρδιά του Ignis υπάρχει η βασική κινητήρια μονάδα που είναι ο  4κύλινδρος  1200άρης DualJet βενζινοκινητήρας  με απόδοση  90 άλογα στις  6000 σ.α.λ. και  τη ροπή  στα 120 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Το υβριδικό σύστημα της  Suzuki είναι το ίδιο που συναντήσαμε και στο Swift και το οποίο είχε αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια στην δοκιμή μας. Η κωδική ονομασία SHVS αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG), Integrated Starter Generator) η οποία ανακτά ενέργεια κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης  και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία Li-ion. Το σύστημα  βοηθάει τον κινητήρα όταν πατάς γκάζι προσφέροντας επιπλέον ροπή 5,1 κιλά έως και τις 4000 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να έχεις δύναμη από πολύ χαμηλές στροφές.   Τα 0-100 χλμ./ώρα με την βοήθεια του καλού σε κλιμάκωση μηχανικού κιβωτίου με τις 5 σχέσεις  έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα . 


Η ηλεκτρική υποβοήθηση έχει θετικά αποτέλεσμα τα και στην κατανάλωση όπου με μαλακό πόδι μπορείς να την κατεβάσεις και στα 5 λίτρα ανά 100 χλμ (σύστημα start&stop  με εκπομπές CO2: 98 γρμ. / χλμ.). Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εμφανίζεται στην οθόνη που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων, δείχνοντας πότε  η ηλεκτρογενήτρια «συμπαραστέκεται»  στον κινητήρα.  

Στα  hi tech  στοιχεία του εσωτερικού  είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής στην μέση της κονσόλας όπου εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες  Android Auto, Apple CarPLay και MirrorLink και της κάμερας οπισθοπορείας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι ακόμη και για τους πίσω που έχουν «αέρα» για τα κεφάλια τους  λόγω σχεδίασης γεγονός που προθέτει και άλλους πόντους στην άνεση. Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3700/1690/1595 mm Για τις  αποσκευές τους  έχουν διαθέσιμα 267 λίτρα . όσο για την ποιότητα μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά σε όλα τα επίπεδα πλην όμως διαθέτουν εξαιρετική συναρμολόγηση , κάτι που αποδεικνύεται και από την έλλειψη τριγμών σε κακοτράχαλους δρόμους.


Την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει με κανένα τρόπο .Όλα έχουν σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί με την ανάρτηση να έχει σφιχτή ρύθμιση και να δένει αρμονικά και με την άκαμπτη νέα πλατφόρμα. Οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του αμαξώματος δίνοντας όχι μόνο την αίσθηση του αυξημένου πλάτους  αλλά του πραγματικού. Το υβρδικό Ignis  «πατάει» καλά στις στροφές ,είναι ευέλικτο, με το σύστημα διεύθυνσης να δίνει καλή πληροφόρηση. To Suzuki Ignis 1.2 Hybrid βρίσκεται μέσα στα νερά του όταν κινείται εντός πόλης στα στενά δρομάκια όπου η ευελιξία του  είναι χαρακτηριστική όπως και το κοφτερό τιμόνι του.  

Εξωτερικά σαν και αυτό κανένα. Υπερυψωμένο  με «χαμογελαστή « φάτσα  και τα «βράγχια « καρχαρία στις πίσω κολώνες με την ονομασία  Progressive Triad  το Ignis δίνει μια αίσθηση ευθυμίας στον οδηγό πριν καν καθίσει στο τιμόνι. Οι 14 διαφορετικοί χρωματισμοί με προσωπικούς συνδυασμούς δίνουν έναν ξεχωριστο χαρακτήρα.

 

Και μέσα σε όλα αυτά προσθέστε και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που στην έκδοση GLX τα έχεις σχεδόν όλα όπως αυτόματο κλιματισμό, τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες , οθόνη αφής 7’’ με Smartphone Linkage ,Dual Camera Brake Support για αποφυγή συγκρούσεων, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, φιμέ κρύσταλλα και άλλα. Όμως όπως είπαμε το βασικό συστατικό είναι το υβριδικό σύστημα SHVS που βελτιώνει επιδόσεις κατανάλωση και ρύπους. Η τιμή είναι στα 15230 ευρώ.


Βαγγέλης Γκούμας

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top