Οδηγούμε το νέο  VW T-Roc 1,5 TSI ACT

Ξεχωριστό  με κινητήρα που «φυσάει»

VW T-Roc 1,5 TSI ACT 

Πριν από λίγους μήνες είχαμε δοκιμάσει το νέο δημιούργημα της VW το T Roc με τον χιλιάρη κινητήρα των  115 ίππων.  Οι εντυπώσεις μας ήταν θετικότατες τόσο από πλευράς απόδοσης του μοτέρ όσο και από το ίδιο το μοντέλο . ΟΙ Γερμανοί  όπως είχαμε πει δεν αρκέστηκαν σε μια συνταγή «παίρνουμε ολίγον από Golf , βάζουμε μια δόση SUV και πάρτε το νέο μας μοντέλο. Όχι . Οι Γερμανοί σχεδιαστές τόλμησαν   και παρουσίασαν το  T-Roc  το οποίο αν μη τι άλλο είναι πιο παιχνιδιάρικο από τον μεγαλύτερο αδελφό του το  Tiguan  και έχει σαφώς μεγαλύτερες επιλογές χρωμάτων και συνδυασμών. Τώρα μας δόθηκε η ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων

Και η δοκιμή μας  ξεκινά κατευθείαν από την «καρδιά» του νέου μοντέλου .Από τα πρώτα χιλιόμετρα ο τετρακύλινδρος κινητήρας  που είχε λανσαριστεί  πριν από λίγο καιρό στο Golf είναι ότι πιο εξελιγμένο έχει να μας δείξει η εταιρεία στην κατηγορία. Η ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και τα ειδικά εξελιγμένα ρουλεμάν στροφάλου βοήθησαν στην μείωση των εσωτερικών  τριβών.  Οι μηχανικοί εξέλιξαν και το συστημα άμεσου ψεκασμού ενώ  στα  hi  tech στοιχεία εντάσσεται το ο σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων με την κωδική ονομασία Active Cylinder Management -ACT.

Στην πράξη η λειτουργία του 1500άρη κινητήρα είναι μεταξένια με ομαλή λειτουργία στο πάτημα του γκαζιού χωρίς ξεσπάσματα και με δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών . Η ιπποδύναμη των 150 ίππων και η υψηλή ροπή των  25,4 χλγμ. που εμφανίζεται από το… ρελαντί των  1.500 σ.α.λ. δίνει επιδόσεις  που συναντάς σε μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα. Με την βοήθεια του ακριβέστατου στο κούμπωμα μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να ξεπερνά με άνεση  τα 205 χλμ./ώρα  ενώ από στάση  τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 8,4 δευτερόλεπτα . Με σταθερό το γκάζι σε μια κλίμακα στροφών από 1500 έως  και 2500 σ.α.λ.  είδαμε πολλές φορές να εμφανίζεται στην οθόνη ανάμεσα στον πίνακα οργάνων η ένδειξη της λειτουργίας των 2 κυλίνδρων. Μάλιστα η  απενεργοποίηση/ενεργοποίηση των κυλίνδρων γίνεται με ανεπαίσθητο τρόπο και μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα με χαλαρή οδήγηση να πλησιάσουμε μια ανάσα από την μέση εργοστασιακή κατανάλωση βενζίνης των   5,3 λίτρων  ενώ με πιο γρήγορους ρυθμούς η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7 με 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.( Εκπομπές CO2 121 γρμ./χλμ. και τέλη κυκλοφορίας 117,6 ευρώ.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το VW T-Roc 1,5 TSI ACT  «πατάει» στην  εξαιρετική πλατφόρμα με την κωδική ονομασία MQB  που διακρίνεται για την ακαμψία της. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ιδανική για να κινείται χωρίς έντονες κλίσεις στις κλειστές καμπές του δρόμου αλλά και να περνά χωρίς ενοχλητικά χτυπήματα ή ανπηδήσεις του πίσω άξονα όταν περνά πάνω από κακοτράχαλα οδοστρώματα ή σε χωμάτινες διαδρομές. Στο τελευταίο συνηγορεί και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος  κατά 161 χλστ Η ποιότητα κύλισης ήταν υποδειγματική όπως και η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο .Μας άρεσε και το τιμόνι που είχε καλή αίσθηση και ικανοποιητικότατη πληροφόρηση  ενώ και τα φρένα έχουν άμεση και προοδευτική ανταπόκριση ακόμη και σε οριακές καταστάσεις .Όσο την ασφάλεια θα σταθούμε στο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης όχι  μόνο σε εμπόδια μπροστά αλλά και πίσω. Μάλιστα το τελευταίο το δοκιμάσαμε όταν πήγαμε να κάνουμε όπισθεν και από πίσω μας εμφανίστηκε ξαφνικά μια οδηγός που θυμήθηκε να παρκάρει το αυτοκίνητο της με… φόρα για να προλάβει να πάρει… καφέ. Το T Roc ακινητοποιήθηκε χωρίς καμία παρέμβαση μας και γλυτώσαμε τα χειρότερα.  Στην φαρέτρα του T Roc περιλαμβάνονται και το σύστημα  παρακολούθησης κίνησης πεζών, το σύστημα  διατήρησης πορείας Lane Assist, και  το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής είχαμε την ευκαιρία αν περιεργαστούμε και το εσωτερικό της έκδοσης των 1,5 λίτρων  το οποίο δεν αλλάζει σε σχέση με την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα. Τα πλαστικά είναι σκληρά πλην όμως πολύ καλά συναρμολογημένα ενώ ιδιαίτερα  νεανική νότα είναι η επένδυση μεγάλου  μέρους του ταμπλό με υλικό που έχει το ίδιο χρώμα με το εξωτερικό. Αρνητική εικόνα μας έδωσαν οι πίσω πόρτες που δεν είχαν την έγχρωμη επένδυση αλλά είναι τόσα τα θετικά που δεν νομίζουμε ότι αξίζει να σταθούμε σε αυτή την εικόνα για πολύ.Οδηγός και επιβάτες όμως  δεν μπορούν παρά να  θαυμάσουν την μεγάλη έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών που μοιάζει να αποτελεί την συνέχεια του πίνακα οργάνων. Εδώ  προβάλλονται όλες οι πληροφορίες των συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας που θέλει και μια μικρή εξοικείωση .Οι χώροι για τους 5 επιβάτες είναι άνετοι ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 445 λίτρα τιμή που είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία .

Εξωτερικά το μάτι τραβάει ι η μάσκα με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και τους προβολείς LED με τα ενσωματωμένα φλάς στο κάτω μέρος η όμορφη κλίση του πίσω μέρους , τα «φουσκωμένα» φτερά και οι  πλαστικές ποδιές  που δίνουν την Off Road φυσιογνωμία του.  Όσο για τις τιμές για  το νέο  VW T-Roc 1,5 TSI ACT ξεκινούν από τα 23950 ευρώ  στην έκδοση Advance  και από 25.850 ευρώ στην πλούσια πλούσια Experience. Κατά την άποψη μας η VW τόλμησε, ξέφυγε από την πεπατημένη και έφτιαξε ε΄να μοντέλο που μόνο αδιάφορο δεν Αφήνει τον περαστικό στον δρόμο.  

Βαγγέλης Γκούμας

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top