Κλιμακώνουν τις προκλητικές ενέργειες οι Τούρκοι. Όπως μεταδώσαμε νωρίτερα στο star.gr σήμερα Τρίτη, με NAVTEX και NOTAM δέσμευσαν περιοχές της κυπριακής ΑΟΖ για αεροναυτικές ασκήσεις αύριο Τετάρτη και μεθαύριο Πέμπτη, δίπλα στο οικόπεδο 11, όπου ξεκινά σε λίγες ώρες η πολυσυζητημένη γεώτρηση.

Όπως είπε ο Ηλίας Παπανικολάου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, «οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Είναι φανερό ότι οι Τούρκοι παίζουν με τη φωτιά και χρησιμοποιούν ως ορμητήριο την Μερσίνα (νότια Τουρκία) όπου εδρεύει η μεγάλη τους ναυτική βάση στην περιοχή. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, δύο τουρκικές φρεγάτες και δύο κανονιοφόροι ζεσταίνουν μηχανές για να εκτελέσουν ναυτικές ασκήσεις αύριο Τετάρτη στα οικόπεδα 5, 6 και 7, τη στιγμή που το West Capella θα φτάνει στο οικόπεδο 11. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, καθώς σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, το αμερικανικό αεροπλανοφόρο “Τζόρτζ Μπους” θα πλέει στην περιοχή μετά από επίσκεψη στο Ισραήλ».

Δείτε επίσης: Καζάνι που βράζει η Μεσόγειος: Η Κύπρος δεσμεύει την ΑΟΖ, η Τουρκία την θέλει για ασκήσεις-"Βροχή"οι navtex

Δείτε επίσης: Προκαλούν και πάλι Ερντογάν-Γιλντιρίμ! Καλοβλέπουν τα πετρέλαια της Κύπρου

Μέσα σε αυτό το κλίμα έντασης, η εταιρία Τοτάλ, θα ξεκινήσει αύριο Τετάρτη τις διαδικασίες ερευνητικής γεώτρησης με το πλοίο γεωτρύπανο West Capella.

Όπως εξήγησε ο Ηλίας Παπανικολάου, «το συγκεκριμένο πλοίο ναυπηγήθηκε το 2008,  έχει κάνει εξορύξεις σε όλο τον κόσμο. Το μήκος του ξεπερνά τα 220 μέτρα, και οι δυνατότητες του είναι πολύ μεγάλες».

«Η εξεταζόμενη περιοχή βρίσκεται μέσα στο οικόπεδο 11, το οποίο απέχει 150 χιλιόμετρα από την κυπριακή ακτογραμμή και έχει συνολική επιφάνεια κοντά στα τρείς χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η συγκεκριμένη γεώτρηση που ονομάστηκε Ονησίφορος-1, προς τιμήν του Αγίου Ονησιφόρου της Πάφου, θα είναι κάθετη σε βάθος 1.698 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας», πρόσθεσε ο ίδιος.

«Πριν το πλήρωμα προχωρήσει στην ερευνητική γεώτρηση, στήνει για δύο περίπου εβδομάδες το πηγάδι και τα θεμέλια του. Αυτή η προσπάθεια έχει τρία στάδια:  1. Βυθίζεται ένας σωλήνας αγωγού χάλυβα υψηλής αντοχής, μήκους 89 μέτρων για να λειτουργήσει ως θεμελίωσα.  2. Στο δεύτερο στάδιο, ένας πιο στενός σωλήνας μήκους περίπου 900 μέτρων, θα περάσει μέσα από τον σωλήνα θεμέλιο, για να φτάσει όσο πιο χαμηλά στο βυθό.  3. Στο τρίτο στάδιο και το πιο κρίσιμο, ένα επιστόμιο ασφαλείας που συνδέεται με το πλοίο χρησιμοποιείται ως καπάκι του πηγαδιού. Το επιστόμιο είναι τεράστιο σε μέγεθος. Έχει ένα σετ από βαλβίδες που κλείνει σε περίπτωση κινδύνου για να σταματήσουν τυχόν μόλυνση του περιβάλλοντος ή εκρήξεις», εξήγησε ο Ηλίας Παπανικολάου.

Tags: