Οδηγούμε την ανανεωμένη Mercedes GLA 180d

Αστεράτη, χυμώδης και …περιπετειώδης

Οδηγούμε την ανανεωμένη Mercedes  GLA 180d

Η ανανεωμένη GLA ,το μικρότερο crossover της Mercedes  αποτελεί μια ιδανική λύση για όσους επιθυμούν ένα «πρεστιζάτο» όχημα με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής ,πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας με δυνατότητα να κινείται εκτός δρόμου . Η GLA 180d της δοκιμής μας φορούσε το μοτέρ των 1,5 λίτρων που την κάνει  ακόμη πιο ελκυστική με την απόδοση και την οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Η GLA το τελευταίο χρονικό διάστημα υποβλήθηκε σε ένα Face lifting ουσίας καθώς πέρα από τους τροποποιημένους  προφυλακτήρες με επένδυση  αλουμινίου, στον εξοπλισμό προστέθηκαν και προβολείς LED με θερμοκρασία χρώματος που προσομοιάζει το φως της ημέρας. Η μάσκα τραβάει  αμέσως το βλέμμα καθώς το μεγάλο  αστέρι της Mercedes οπτικά το στερεώνουν  δυο διάτρητες χρωμιωμένες μπάρες.

Όμως και το πίσω τμήμα της GLA βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο της προσοχής των  μηχανικών με  την διπλή σειρά εξατμίσεων και την αλουμινένια περιβολή. ΟΙ μηχανικοί ακόμη  ενσωμάτωσαν νέα χαρακτηριστικά: με την προαιρετική λειτουργία HANDS-FREE ACCESS, μοναδική σε αυτή την κατηγορία, το καπό πορτμπαγκάζ μπορεί να ανοίγει και να κλείνει με μία κίνηση του ποδιού και χωρίς καθόλου χρήση των χεριών, ενώ συνοδεύεται από προειδοποιητικό ήχο. Αν θέλαμε να χαρακτηρίσουμε την εμφάνιση της Mercedes GLA 180d  θα χρησιμοποιούσαμε την λέξη «χυμώδης».

Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι από την κομψότητα , το εξαιρετικό φινίρισμα και όπως μας έχει συνηθίσει η Mercedes από την  υψηλή ποιότητα κατασκευής  με τα χρωμιωμένα χειριστήρια . Το ελκυστικό, κομψό εσωτερικό της GLA, με τα υψηλής ποιότητας υλικά και το εξαιρετικό φινίρισμα, βελτιώθηκε  με νέες επενδύσεις καθισμάτων Στο  κέντρο του ταμπλό υπάρχει  η έγχρωμη οθόνη των 8 ιντσών που θυμίζει tablet, με έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας ,με τον χειρισμό να γίνεται μέσω του στρογγυλού περιστροφικού-πιεζόμενου χειριστηρίου στην βάση της κονσόλας.

Ο μοχλός των ταχυτήτων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι επιλογή που μας αρέσει καθώς ελευθερώνεται ο χώρος στην κονσόλα  για περισσότερες θήκες για τα μικροαντικείμενα. Οι χώροι για τους πέντε επιβάτες κρίνονται  ικανοποιητικοί ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 421 έως και 1235 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Πατάμε τον αλουμινένιο διακόπτη στο ταμπλό και η «καρδιά» της GLA μπαίνει σε λειτουργία.  Ο  τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων .Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ονομαστική ισχύ των 109 ίππων στις 4000 σ.α.λ. όμως κερδίζει τον οδηγό με την πλουσιοπάροχη ροπή των 26 κιλών που εμφανίζεται στο ρελαντί  των  1.750-2.500 σ.α.λ  Εδώ υπάρχει και η επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Dynamic Select με την αρχική Eco , την Comfort ,την individual έως και την Sport όπου στο πάτημα του γκαζιού όλα γίνονται πιο άμεσα. Το 9άρι αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7G-DCT ταχυτήτων αλλάζει τις 7 σχέσεις χωρίς «κρεμάσματα» ανάμεσα στις αλλαγές .

Για τους …ανήσυχους που επιθυμούν να δουλεύουν και τα… ακροδάχτυλα τους υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Μάλιστα το τελευταίο δηλαδή το σύστημα  διεύθυνσης  ,έχει το κατάλληλο βάρος και την ακρίβεια που χρειάζεται ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες,  γεγονός που κατατάσσει το αυτοκίνητο σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Η επιτάχυνση των  0-100 χλ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα   και η τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Είναι τιμές που ικανοποιούν απόλυτα, ειδικά όταν συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Με την συνεργασία του συστήματος Start/Stop η μέση κατανάλωση στο πρόγραμμα Sport δεν  ξεπέρασε  τα 6  λίτρα/100 χλμ (μέση  κατανάλωση στο πρόγραμμα Eco στα  3,9 λιτρα/100 χλμ., εκπομπές C02 103 γρ./χλμ. Εuro 6).Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι με πολύ αμυντική οδήγηση καταφέραμε να "πιάσουμε" την μέση κατανάλωση που υπόσχεται η εταιρεία. 

Την ίδια στιγμή η GLA αποδεικνύεται ιδιαίτερα ταλαντούχα στον δρόμο καθώς έχει μειωμένες κλίσεις ακόμη και στις κλειστές καμπές στον δρόμο (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ το στιβαρό αμάξωμα   που εμπνέει μεγάλη σιγουριά με τον τρόπο που αντιδρά ,ακόμη και στα όρια. Τα φρένα υπεράνω κριτικής αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και στο όριο. Όσο για τον ανοιχτό δρόμο η GLA αποδείχτηκε ανεπηρέαστη στους πλάγιους ανέμους ακόμη και με ταχύτητα κοντά στην τελική. Με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας η GLA 180 d κοστίζει 34110 ευρώ, τιμή για ένα αστεράτο μοντέλο.

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top