Η νέα αναβάθμιση του αλγορίθμου της Google - Πώς επηρεάζεται το SEO;

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις τελευταίες αλλαγές

SEO αλγόριθμος Google

Ο αλγόριθμος της Google επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό τις προσπάθειες των εταιρειών και των ιστοσελίδων γενικότερα. Στο άρθρο αυτό, θα αναλύσουμε τις τελευταίες αλλαγές και θα δούμε πως μπορείτε να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στον αλγόριθμο εύκολα και γρήγορα.

Το Google είναι με διαφορά η μηχανή αναζήτησης που προσελκύει τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως. Γι’αυτό και η κατάταξη των ποστ και των σελίδων σας στο Google καθορίζει άμεσα την επισκεψιμότητα του σαιτ σας. Για να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες σας με βάση τις ανάγκες του Google, χρειάζεστε μια προσεγμένη στρατηγική SEO

Από την άλλη, τα trends που αφορούν το SEO και οι παράγοντες κατάταξης της Google δεν είναι στατικά. Αντίθετα, ο αλγόριθμος ανανεώνεται τακτικά από την Google. 

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε το πώς ο αλγόριθμος επηρεάζει τις προσπάθειες των εταιρειών. Ας δούμε πως πρέπει να κινείται μία σελίδα για το SEO με βάση τον αλγόριθμο της Google όπως αυτός έχει διαμορφωθεί με το τελευταίο Google Core Update του 2022. 

Τί είναι ακριβώς ο αλγόριθμος της Google και κάθε πότε ανανεώνεται;

Σκεφτείτε την μηχανή αναζήτησης της Google ως μία απέραντη βάση δεδομένων. Με δισεκατομμύρια καταχωρημένες σελίδες, το Google πρέπει να βρει τα πιο σχετικά λήμματα μετά από κάθε αναζήτηση. Μάλιστα, αυτό πρέπει να γίνει σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. 

Ουσιαστικά ο αλγόριθμος της Google είναι μία σειρά από φίλτρα τα οποία χρησιμοποιούνται από την πλατφόρμα αυτόματα σε κάθε αναζήτηση. Είναι, με άλλα λόγια, μία βάση δεδομένων και φίλτρων που λειτουργεί για να κατατάσει τις σελίδες. 

Από την ανανέωση Panda (2011) εώς και τις τελευταίες Google Core Updates (2017-σήμερα), η Google αναβαθμίζει συνεχώς τον αλγόριθμό της προσθέτοντας νέα φίλτρα και κάνοντας τον πιο έξυπνο.     

Πώς επηρεάζει ο αλγόριθμος της Google τις στρατηγικές SEO των ιστοσελίδων;

Οι αναβαθμίσεις του αλγόριθμου γίνονται για δύο λόγους. Αρχικά, για να μειωθούν τα φαινόμενα σπαμ και σελίδων που προσπαθουν να εκμεταλλευτούν τον τρόπο που λειτουργεί ο αλγόριθμος. 

Ταυτόχρονα όμως, για να προστεθούν νέοι παράγοντες κατάταξης που είναι σημαντικοί για τον επισκέπτη μιας σελίδας (π.χ εμπειρία χρήσης, φιλικότητα προς τις mobile συσκευές, ποιότητα περιεχομένου, κλπ).

Αυτό όμως σημαίνει πως κάθε φορά που η Google ανανεώνει τον αλγόριθμο, όλες οι ιστοσελίδες πρέπει να επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές SEO τους. Όταν για παράδειγμα, η Google δώσει βαρύτητα στην ύπαρξη ποιοτικού οπτικού περιεχομένου (εικόνες, βίντεο), οι σελίδες που το περιέχουν, θα καταταγούν υψηλότερα.

Η τελευταία αναβάθμιση: 5 σημεία κλειδιά

Από το 2017 εώς και σήμερα, η Google έχει σταματήσει να δίνει ονόματα στις μεγάλες αναβαθμίσεις του πυρήνα του αλγόριθμου. Πλέον, αυτές είναι γνωστές ως Google Core Updates. Κάθε φορά, η εταιρεία προωθεί μία συνοπτική ανάλυση (Web Vitals report) του τί έχει αλλάξει. Η πιο πρόσφατη αναβάθμιση έγινε τον Μάιο του 2022.

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακριβώς τί άλλαξε στον αλγόριθμο. Αλλά με βάση τις πληροφορίες που μας δίνει η εταιρεία, ξέρουμε πως πλέον το βάρος πέφτει στην συνολική εμπειρία που έχει ένας επισκέπτης σε μία σελίδα. 

Αυτό περιλαμβάνει την ποιότητα περιεχομένου, την ταχύτητα της σελίδας, την φιλικότητα της προς κινητές συσκευές, την ασφάλεια, την διαδραστικότητα και την σταθερότητα που προσφέρει.

Πώς να προσαρμοστείτε στη νέα SEO πραγματικότητα;

Προφανώς και αυτό μπορεί να ακούγεται χαοτικό, ειδικά αν ξεκινάτε τώρα να δημιουργείτε την SEO στρατηγικής σας. Όμως, υπάρχει ένας βασικός κανόνας που θα σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε πως η σελίδα σας θα κατατάσσεται υψηλά με βάση το SEO. 

Η ποιότητα περιεχομένου (γραπτό, οπτικό, ακουστικό) είναι πάντα το πιο σημαντικό στοιχείο για τον αλγόριθμο. Αυτό δεν έχει αλλάξει από τη δημιουργία του.

Φυσικά, το καλής ποιότητας περιεχόμενο προυποθέτει την ύπαρξη ενός ασφαλούς, γρήγορου και responsive σαιτ για να αποδώσει. 

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top