Θέλεις να ζήσεις παραπάνω; Αυτή είναι η διατροφή που πρέπει να κάνεις

Δεν παίζουν ρόλο μόνο τα γονίδια

διατροφή

Θέλεις  να ζήσεις περισσότερα χρόνια; Σε αυτό δεν παίζουν ρόλο μόνο τα γονίδιά σου αλλά και η διατροφή σου. 

Ένταξε στην ημερήσια διατροφή σου λαχανικά και φρούτα

Όσο τετριμένο και αν ακούγεται, σύμφωνα με το CDC, μόλις ένας στους 10 ενήλικες τρώει αρκετά λαχανικά και φρούτα. Μάλιστα, μόλις το 12% έχει φθάσει στον ημερήσιο στόχο, που είναι 1 1/2 έως 2 φλιτζάνια.

Κατανάλωσε καρύδια και άλλους ξηρούς καρπούς

Τα καρύδια παρέχουν υγιεινά λιπαρά, φυτικές πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και βασικά μέταλλα, όπως κάλιο και μαγνήσιο. Δεν είναι περίεργο που συνδέονται με τη μακροζωία. Μία μελέτη που παρακολούθησε πάνω από 7.000 άνδρες και γυναίκες για σχεδόν πέντε χρόνια, ζήτησε από τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν μία από τις τρεις δίαιτες: μεσογειακή διατροφή συμπληρωμένη με ξηρούς καρπούς, την ίδια διατροφή συμπληρωμένη με ελαιόλαδο και μια διατροφή χαμηλών λιπαρών. Σε σύγκριση με τα άτομα που δεν κατανάλωναν ξηρούς καρπούς, όσοι κατανάλωναν περισσότερες από τρεις μερίδες ξηρών καρπών ανά εβδομάδα, είχαν 39% χαμηλότερο συνολικό κίνδυνο θνησιμότητας.

Να τρως περισσότερα γεύματα χωρίς κρέας 

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πέντε περιοχές στον κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν τη μεγαλύτερη και πιο υγιή ζωή. Αυτές οι περιοχές είναι από την Οκινάουα της Ιαπωνίας έως την Ικαρία. Μία κοινή ομοιότητα είναι η κατανάλωση κυρίως φυτικών διαιτών. Τα φασόλια και οι φακές είναι οι ακρογωνιαίοι λίθοι και το κρέας τρώγεται κατά μέσο όρο περίπου πέντε φορές το μήνα στο μέγεθος περίπου μιας τράπουλας.
 

Δεν τρως κρέας; Ποιες τροφές έχουν πρωτεΐνη και αυξάνουν τη φερριτίνη

 

Υιοθετήστε τη μεσογειακή διατροφή 

Αυτό το πρότυπο χαρακτηρίζεται από υψηλή πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, προϊόντα ολικής αλέσεως, όσπρια υγιεινά λίπη, βότανα, μπαχαρικά και θαλασσινά μερικές φορές την εβδομάδα. Επίσης, χαρακτηρίζεται με μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, αυγών, αλκοόλ και με περιορισμένη πρόσληψη κρέατος και γλυκών.

Πίνε πράσινο τσάι 

Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει το πράσινο τσάι με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, καρκίνου, διαβήτη τύπου 2, Αλτσχάιμερ και παχυσαρκίας. Σε μια μελέτη με ηλικιωμένους Ιάπωνες, εκείνοι που έπιναν πράσινο τσάι (εφτά ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα) είχαν 76% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της εξαετούς περιόδου της μελέτης.

Μην ξεχνάς επίσης πως δεν πρέπει να τρως υπερβολικά, να καταναλώνεις υπερβολική ζάχαρη, ενώ πρέπει να αποφεύγεις επίσης τα επεξεργασμένα τρόφιμα και το αλκοόλ. Η άσκηση επίσης συντελεί σημαντικό ρόλο, γι' αυτό δεν έχεις παρά να την εντάξεις στη ζωή σου. 

Επιμέλεια: MyLife Team

Πηγή: mylife.com.cy 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top