Δεν τρως κρέας; Ποιες τροφές έχουν πρωτεΐνη και αυξάνουν τη φερριτίνη

Αντικατέστησε τις ζωϊκές πρωτεΐνες με φυτικές

ρεβύθια

Οι περισσότεροι χορτοφάγοι όταν αποφάσισαν να κόψουν το κρέας σίγουρα παρατήρησαν κάποιες διαφορές στις εξετάσεις αίματος που έκαναν.

Θέλεις να χάσεις κιλά χωρίς κόπο; Κι όμως γίνεται

Η φερριτίνη  (καθολική ενδοκυτταρική πρωτεΐνη που αποθηκεύει σίδηρο) ήταν σε χαμηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να παρουσιάσουν αναιμία.

Το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό) ή το άσπρο κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι) μπορεί να παρέχει  πρωτεϊνες  πολύ καλής ποιότητος,  όπως επίσης και βιταμίνες και ιχνοστοιχεία (σίδηρο, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, φώσφορο και ψευδάργυρο)  που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας, δεν είναι ωστόσο αναντικατάστατο.

Νηστεύεις και προσέχεις το βάρος σου; Τέσσερις ιδέες για πρωινό

Η διαιτολόγος Βιβή Μπελέκου επισημαίνει στις αναγνώστριες του star.gr πως αν συνδυάσουν τις  φυτικές 'ελλιπείς' πρωτεΐνες  με τον κατάλληλο τρόπο, τότε παρέχεται στον οργανισμό μια πλήρης και υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη και χωρίς να υστερεί των βιταμινών και ιχνοστοιχείων που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα.

 

Τροφές ιδανικές για να πάρουμε πρωτεΐνες 

Τα όσπρια, τα δημητριακά (σιτάρι, σίκαλη, καλαμπόκι, βρώμη, κριθάρι, ρύζι, ψωμί, ζυμαρικά) και οι καρποί και σπόροι (φιστίκια, φιστικοβούτυρο, ηλιόσποροι, σησάμι) ανήκουν στις ελλιπείς πρωτείνες και οι οποίες αν συνδυαστούν κατάλληλα παρέχουν πρωτεϊνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Οι καλύτεροι συνδυασμοί τροφών 

Όσπρια με ρύζι

 Φακόρυζο, ρεβύθια με μανέστρα, φασόλια με ρύζι και καλαμπόκι

Σόγια με ρύζι ή μακαρόνια

Αρακάς με καλαμπόκι και πατάτα

Επίσης τα μανιτάρια είναι πλούσια σε ένα αμινοξύ, που λείπει από τα δημητριακά. Συνδυάζοντας λοιπόν τα μανιτάρια με ρύζι ή μακαρόνια έχουμε ένα πιάτο με μεγάλη πρωτεϊνική αξία..


 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top