Ο κυβερνήτης του Boeing 787 της Air India, που συνετρίβη στον περασμένο μήνα στην Ινδία, ήταν εκείνος που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα.
Δημοσίευμα της Wall Street Journal έφερε στο φως ηχογραφημένο διάλογο ανάμεσα στους δύο χειριστές που αποκάλυψε την αλήθεια.
Η εφημερίδα επικαλείται πηγές στις ΗΠΑ, που έχουν γνώση των στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί για την αεροπορική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους.
Ινδία: Ανακτήθηκε το ένα από τα μαύρα κουτιά του Boeing που συνετρίβη
Στο ηχητικό ντοκουμέντο ο συγκυβερνήτης ακούγεται να ρωτά τον κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δύο κινητήρων στη θέση «διακοπή» δευτερόλεπτα μετά την απογείωση του αεροσκάφους για Λονδίνο.
Air India: Ερευνάται αν ο πιλότος έπασχε από κατάθλιψη
Η αποκάλυψη της Wall Street Journal έρχεται λίγα 24ωρα μετά από δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, τα τελευταία χρόνια υπέφερε από κατάθλιψη.
Αρκετοί πιλότοι της Air India κατέθεσαν πως ο κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης είχε ψυχολογικά προβλήματα.
Συντριβή αεροσκάφους Ινδία: «Σηκώθηκα κι είδα πτώματα γύρω μου»
«Είχε πάρει άδεια για ιατρικούς λόγους από το πτητικό έργο τα τελευταία 3-4 χρόνια», είπε ο Ινδός ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, Μοχάνη Ρανγκανάθαν, στην Daily Telegraph.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο 56χρονος πιλότος είχε πάρει την αναρρωτική άδεια μετά τον θάνατο της μητέρα του, μολονότι εμφανίζεται να είχε πάρει το «πράσινο φως» για την επιστροφή του στα κόκπιτ.
Air India: Το πρώτο πόρισμα
Κατά το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον.
Air India: Διακόπηκε η τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα πριν τη συντριβή
Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ.
Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο τόνισε πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα — ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει.
Τραγωδία Ινδία: «Δε λειτουργούσε τίποτα» - Tο συγκλονιστικό βίντεο επιβάτη
Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.
Στα συντρίμμια που περισυλλέχθηκαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί.
Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.
«Mayday! Χάνουμε ισχύ!» - Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου της Air India
Στο προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB δεν διατυπώνεται καμιά σύσταση ασφαλείας, ούτε στη Boeing, ούτε στην κατασκευάστρια των κινητήρων GE. Σύμφωνα με το Reuters, ενημέρωση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, της FAA, διαβεβαίωσε πως οι διακόπτες είναι απόλυτα ασφαλείς.
Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.