Εξεταστική: Η συγκλονιστική κατάθεση του προέδρου του ΟΣΕ για τα Τέμπη  

Αποκάλυψε με λυγμούς ότι γλίτωσε δύο φορές από δυστύχημα  

Λεπτό προς λεπτό περιέγραψε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, τα αλλεπάλληλα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών. Κατά τη διάρκεια της σημερινής του κατάθεσης στην Εξεταστική Επιτροπή, ξέσπασε σε λυγμούς, περιγράφοντας πώς γλίτωσε δυο φορές από τα δυο μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ιστορία της Ελλάδας. 

Εξεταστική Τέμπη: Ένταση για το αν είχε υποστεί εγκεφαλικό ο μηχανοδηγός  

«Eίχα βάλει στόχο κι ορκίστηκα στη ζωή μου να μην επιτρέψω να ξαναγίνει τέτοιο πράγμα και, δυστυχώς, έγινε», είπε με αναφιλητά και πρόσθεσε: «Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα». 

Είναι ο άνθρωπος που έχει αφιερώσει τη ζωή του στον ΟΣΕ. Ο άνθρωπος που έχει γλιτώσει δύο φορές από σιδηροδρομικά δυστυχήματα, όπως αποκάλυψε,  

Π. Τερεζάκης: «Γλίτωσα δύο φορές από σιδηροδρομικά δυστυχήματα»

Ήταν μόλις 9 ετών όταν επιβιβάστηκε στο μοιραίο τρένο που συγκρούστηκε μ' άλλο στο Δερβένι, τον Σεπτέμβριο του 1968. 

«Γκρίνιαζα και έτσι κατεβήκαμε από το βαγόνι λίγο πριν ξαναφύγει. Έπεσε η μηχανή στο τελευταίο βαγόνι. Όσοι ήταν, 40 άτομα, σκοτώθηκαν».

Ο Π. Τερεζάκης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι από το οποίο διασώθηκε  

Ο Π. Τερεζάκης για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι από το οποίο διασώθηκε 

Από καθαρή τύχη δεν έχασε τη ζωή του και τη δεύτερη φορά. Την ημέρα του δυστυχήματος των Τεμπών, όπου «έσβησαν» 57 ψυχές, εκείνος χρειάστηκε να είναι παρών σε κάποιες εργασίες κι έτσι δεν επιβιβάστηκε στο τρένο, όπως σχεδίαζε. 

«Θέλω να ζητήσω συγνώμη από τους ανθρώπους που έχασαν αγαπημένα πρόσωπα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ

Π. Τερεζάκης:  Τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού

 Ο κ.Τερεζάκης, βάσει γνώσης και εμπειρίας, «φώτισε» τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη. 
Είπε ότι: 

-Άφησε το τρένο που ανέβαινε στην κάθοδο, ενώ ήξερε ότι έρχεται άλλο τρένο. 
-Δε χάραξε τη διαδρομή στον πίνακα τοπικής τηλεδιοίκησης
-Ούτε άλλαξε τη γραμμή, έστω χειροκίνητα. 
-Δεν παρακολουθούσε τον πίνακα που έδειχνε ότι το τρένο ήταν στη γραμμή καθόδου. 

«Παραβιάστηκαν οι βασικοί κανόνες κυκλοφορίας 9 φορές μέσα σε 5 λεπτά», τόνισε ο κ. Τερεζάκης:  

Λάθη καταλόγισε όμως και στον μηχανοδηγό:  
- δεν είχε εντολή για να βρίσκεται στο ρεύμα καθόδου 
-ούτε ακινητοποίησε το τρένο ούτε ζήτησε ρητή άδεια για να μπει στη γραμμή καθόδου. 

«Αν ακουγόταν το απλό: "με οδηγείς στη γραμμή καθόδου", τουλάχιστον 5 άλλα VHF  θα τον είχαν ακούσει. Θα είχε "ξυπνήσει" ο σταθμάρχης», υπογράμμισε. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top