Στο κάδρο των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη βρίσκονται οι δύο σταθμάρχες που θα έπρεπε να βρίσκονται έως τις 23:00 το βράδυ μαζί με τον άπειρο 59χρονο. Μάλιστα η απόφασή τους να φύγουν νωρίτερα από τη βάρδια τους φαίνεται ότι ήταν κάτι που συνήθιζαν όλοι οι σταθμάρχες του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, φαίνεται ότι ήταν κοινό μυστικό ότι τα 9ωρα των σταθμαρχείων είχαν καθιερωθεί ως μόνιμο μπόνους για τους μόνιμους σταθμάρχες, οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα εργάζονταν σε ένα πολύ δύσκολο πρόγραμμα. Η διοίκηση θέλοντας να τους ανταμείψει είχε καθιερώσει 9ωρη βάρδια, παρόλο που αυτή ήταν κανονικά 8ωρη. Με τον τρόπο αυτό οι σταθμάρχες έπαιρναν μια ώρα υπερωρία, δηλαδή περίπου 50 ευρώ bonus τον μήνα.
Πρακτικά λοιπόν, όταν άλλαζαν βάρδια ο απογευματινός με τον βραδινό δεν συνέπιπταν ποτέ στη βάρδια για μία ώρα, όπως όριζε το πρόγραμμα, καθώς η υπερωρία ήταν εικονική.
Αυτό αποδεικνύεται και από την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη, ο οποίος κατέθεσε πως οι δύο απογευματινοί συνάδελφοί του έφυγαν από το πόστο τους γύρω στις 22:00 και όχι στις 23:00, όπως φαινόταν στο πρόγραμμα.
Τέμπη: Δύο φορές έστειλε ελλιπές τηλεγράφημα ο σταθμάρχης στο Intercity
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο 59χρονος σταθμάρχης, ο οποίος έχει προφυλακιστεί, έστειλε δύο φορές ελλιπές τηλεγράφημα στο μοιραίο Intercity, ενώ αδιαφορούσε για τις αγωνιώδεις ερωτήσεις του μηχανοδηγού.
Αποκάλυψη - Τέμπη: Ποιοι πιστοποίησαν την «ικανότητα» του σταθμάρχη;
Το πρώτο τηλεγράφημά το έστειλε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό όταν το τρένο ήταν έτοιμο να φύγει από τον σταθμό της Λάρισας και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έχεις ελεύθερο μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».
Τέμπη: «Γύρισε το κλειδί μετά την τραγωδία και πήγε να με κοροϊδέψει»
Δύο λεπτά αργότερα κι ενώ το τρένο εισερχόταν στο κλειδί 118, ο μηχανοδηγός κάλεσε με αγωνία τον σταθμάρχη και τον ρώτησε: «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;».
Ο σταθμάρχης έστειλε τότε στον μηχανοδηγό ακόμα μία φορά τηλεγράφημα με την ίδια λάθος εντολή.
Τέμπη: Νέο βίντεο ντοκουμέντο του Intercity 62 λίγο πριν τη σύγκρουση
Σύμφωνα το ρεπορτάζ, ο μηχανοδηγός, προφανώς έχοντας αμφιβολία για το ότι βρισκόταν στην γραμμή καθόδου, ρώτησε μετά από μόλις δύο λεπτά «Λάρισα ακούει;» για να ρωτήσει αμέσως μετά «Τι κάνει το 62: Πού πάει;».
Ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα με όχι τόσο ήρεμο τόνο «αφού σου είπα… Νέους Πόρους». Λίγα λεπτά αργότερα όμως επήλθε η μοιραία σύγκρουση.