Μπακογιάννης: Η Αθήνα αλλάζει πρόσωπο - Το κέντρο στα ευρωπαϊκά πρότυπα!

Τι λέει στο Star ο Δήμαρχος Αθηναίων για τον «μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο»

Η Αθήνα θα αλλάξει εντελώς πρόσωπο, καθώς αναμένεται να πεζοδρομηθούν τμήματα μεγάλων κεντρικών αρτηριών γύρω από το Σύνταγμα, έτσι ώστε η πρωτεύουσα να μοιάζει σε μεγάλες αντίστοιχες πόλεις της Ευρώπης. Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, μίλησε σε απευθείας σύνδεση στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star και διευκρίνισε τον τρόπο, τον σκοπό και το κόστος του νέου σχεδίου με τίτλο «Ο μεγάλος αρχαιολογικός περίπατος» που θα κάνει την πρωτεύουσα πιο όμορφη από ποτέ.

Όπως ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης, στόχος είναι η πόλη να γίνει φιλικότερη σε πεζούς και ποδηλάτες και να μειωθεί ο παρεχόμενος χώρος στα οχήματα, καθώς αναμένεται να διατεθούν στους Αθηναίους πολίτες 50 στρέμματα του κέντρου της Αθήνας. Τα μέτρα στοχεύουν επίσης στην αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την αύξηση χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

«Το σχέδιο είναι ζωντανό και θα το βλέπουμε όλοι μαζί πώς θα γίνεται και θα εξελίσσεται», τόνισε ο δήμαρχος Αθηναίων.

Οι προτάσεις του κ.Μπακογιάννη έχουν τρεις εφαρμογές:

-    επέκταση των πεζοδρομίων

-    πλήρης πεζοδρόμηση οδικών αρτηριών 

-    προώθηση των ΜΜΜ με νέες λεωφορειολωρίδες, καθώς και η χρήση ποδηλάτου που σήμερα είναι άγνωστη λέξη στο κέντρο.

Ενίσχυση πεζοδρομήσεων

Στην Πανεπιστημίου θα υπάρξει διαπλάτυνση πεζοδρομίων κατά 9 μέτρα (3 λωρίδες) σε όλο το μήκος του δρόμου με ειδική πλέον λωρίδα για ποδηλάτες. Καταργείται η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής η οποία μεταφέρεται στην Ακαδημίας. 

Η πλατεία Ομονοίας αναβαθμίζεται και ανοίγει για το κοινό σε λίγες ημέρες, ενώ προβλέπονται βελτιώσεις στην Πατησίων στο τμήμα Ομόνοια – Αρχαιολογικό Μουσείο. 

Στην περιοχή της πλατείας Συντάγματος επεκτείνονται τα πεζοδρόμια, ενώ παραμένουν τρεις λωρίδες για τα οχήματα και μια λεωφορειολωρίδα, ενώ το Εμπορικό Τρίγωνο Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως και η περιοχή της Πλάκας  διατηρούνται ως πεζόδρομοι.

Επίσης, δρομολογούνται παρεμβάσεις στις τις πλατείες Θεάτρου, Δικαιοσύνης και Κοραή.

Ποιοι άξονες πεζοδρομούνται

Η δεύτερη εφαρμογή περιλαμβάνονται πλήρεις πεζοδρομήσεις κεντρικών αξόνων:

- Λ. Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολο της (700 μέτρα). Διατηρείται η υφιστάμενη χάραξη του τραμ. Με την πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα αποδοθούν περίπου 10.500m2, νέου κοινόχρηστου χώρου.

- Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολο της (630 μέτρα). Ενδεχόμενη ανάπλαση θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

- Οδός Αθηνάς στο σύνολο της (800 μέτρα). Σχεδιάζεται η ριζική ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Βαρβακείου Αγοράς με λειτουργική ενοποίηση των δύο αγορών και ενίσχυση του υπερτοπικού τους ρόλου.

- Οδός Ερμού στο τμήμα Αιόλου-Αγίων Ασωμάτων (540 μέτρα). Ενδεχόμενη ανάπλαση σε Ερμού-Αθηνάς θα αποδώσει περίπου 13.400m2 στον δημόσιο χώρο.

- Οδός Μητροπόλεως στο σύνολο της (600 μέτρα)

- Οδός Αιόλου στο τμήμα Μητροπόλεως-Ερμού (40 μέτρα)

- Οδός Ρήγα Φεραίου στο σύνολο της (110 μέτρα)

- Οδός Σίνα στο τμήμα Πανεπιστημίου-Ακαδημίας. Η λεωφορειολωρίδα παραμένει αλλά αντιδρομείται

Σε αυτούς τους άξονες θα μπορούν πλέον να κινούνται μόνο οχήματα τροφοδοσίας και Δ.Χ., απορριμματοφόρα ή άλλα οχήματα του Δήμου οχήματα οργανισμών κοινής ωφέλειας, οχήματα με κατεύθυνση χώρους στάθμευσης, οχήματα εξυπηρέτησης κατοίκων οχήματα εξυπηρέτησης ξενοδοχείων. Υπό προϋποθέσεις, θα δίνεται και η δυνατότητα εισόδου στην περιοχή σε επιβατικά Ι.Χ. με ειδική άδεια κατόπιν πρόσκλησης.

Τα ταξί θα μπορούν μόνο με κλήση επιβάτη να εισέρχονται στο Εμπορικό Τρίγωνο και την Πλάκα, θα επιτραπεί η δεξιά στροφή από Όθωνος προς Βασιλίσσης Αμαλίας σε όλο το μήκος της λεωφορειολωρίδας και θα δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αναμονής ταξί σε κεντρικά σημεία της πόλης.

Οι λεωφορειολωρίδες

Με στόχο την ταχύτερη διέλευση λεωφορείων και τρόλεϊ, δημιουργούνται λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας στις οδούς Πανεπιστημίου, όπου διέρχονται 26 γραμμές του ΟΑΣΑ, Ακαδημίας (17-24 γραμμές), Σύνταγμα-Φιλελλήνων (14-19 γραμμές) και στην Βασιλίσσης Σοφίας (6 γραμμές) όπου, μάλιστα, η λωρίδα δημιουργείται στο αριστερό άκρο για να διευκολύνει και την στροφή. Επίσης στις οδούς:

-Αθηνάς, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ. 

-Ερμού, από την Πλατεία Μοναστηρακίου έως την Πλατεία Αγίων Ασωμάτων, μήκους 440μ. 

-Μητροπόλεως και Αιόλου – Ερμού έως Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 740μ. 

Πότε αρχίζει το σχέδιο και ποιο το κόστος

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Κώστας Μπακογιάννης, «Ο μεγάλος αρχαιολογικός περίπατος» αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Μαΐου, με το πιλοτικό πρόγραμμα να διαρκεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου και με βάση αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν.

Καθώς η κίνηση έχει μειωθεί στην Αθήνα λόγω κορωνοϊού, το πρόγραμμα αναμένεται να πάει σάρκα και οστά μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Σχετικά με την ανάθεση του έργου, ο κ. Μπακογιάννης τόνισε ότι είναι έργο του Δήμου Αθηναίων και θα κοστίσει περίπου 50 εκατομμύρια που θα δοθούν από ευρωπαϊκά προγράμματα και την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων.

Δείτε ολόκληρο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, με τη Μάρα Ζαχαρέα.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top