Πτώχευση Thomas Cook: Κραυγή αγωνίας από απλήρωτους Έλληνες ξενοδόχους

Ζημία εκατομμυρίων από το «κανόνι» του βρετανικού κολοσσού

Ισχυροί είναι οι κλυδωνισμοί στον ελληνικό τουρισμό από την κατάρρευση της Thomas Cook, του αρχαιότερου ταξιδιωτικού πρακτορείου, που κήρυξε πτώχευση τα ξημερώματα της Δευτέρας. 

Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην Ελλάδα εγκλωβισμένοι περισσότεροι από 50.000 πελάτες του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου, Βρετανοί και όχι μόνο. 

Μόνο στην Κρήτη η Thomas Cook τροφοδοτούσε το 70% του συνόλου των επισκεπτών του νησιού. 

Πρόεδρος Ομοσπονδίας Ξενοδόχων: «Μιλάμε για ζημία πολλών εκατομμυρίων»

Για τεράστιο πλήγμα στον ελληνικό τουρισμό έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γ. Τάσιος, μιλώντας στο star.gr.

«Στην τουριστική αγορά της χώρας μένει ένα “φέσι” πολλών εκατομμυρίων ευρώ που επιβαρύνει στο 80% τους Έλληνες ξενοδόχους. Είχαν να πληρωθούν 60 – 90 μέρες οι ξενοδόχοι, αλλά και οι τουριστικοί πράκτορες που αναλαμβάνουν τις τοπικές εξυπηρετήσεις. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο για να δούμε τι θα γίνει με τον φόρο διαμονής και τον ΦΠΑ», δήλωσε ο κ. Τάσιος. 

Όσον αφορά στον επαναπατρισμό των πελατών της Thomas Cook, ο κ. Τάσιος τόνισε ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο μόνο για τους Βρετανούς, ενώ κανείς δε γνωρίζει τι θα γίνει με τους πελάτες της εταιρείας από τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τις σκανδιναβικές χώρες. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση και όλα είναι στον αέρα. 

Το πλήγμα είναι τεράστιο για τον ελληνικό τουρισμό, αφού χάνονται πλέον όλες οι κρατήσεις του Οκτωβρίου από την αγγλική αγορά, ενώ κανείς δε γνωρίζει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα για το 2020.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στην Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα και λιγότερο τη Θάσο και τις υπόλοιπες περιοχές. 

Ενδεικτικά στην Κέρκυρα, όπως δήλωσε στο star.gr ο πρόεδρος των ξενοδόχων, Μ. Βούλγαρης, αμέσως μετά την ανακοίνωση της κατάρρευσης της Thomas Cook επικράτησε αναστάτωση και αναβρασμός, ανάμεσα στους τουρίστες, αλλά και τους ξενοδόχους. 

Στο νησί υπάρχουν περίπου 3.000 πελάτες της εταιρείας, ενώ βασικό μέλημα των επαγγελματιών τουρισμού είναι η όσο το δυνατόν πιο ομαλή διαμονή τους εκεί, μέχρι να ολοκληρωθεί ο επαναπατρισμός τους. 

«Οι άνθρωποι αυτοί έχουν ήδη πληρώσει τις διακοπές τους, οπότε οφείλουμε να τους φιλοξενήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς η εικόνα που θα βγάλουμε προς τα έξω σήμερα, θα είναι η εικόνα που θα έχουμε και στο μέλλον», είπε ο κ. Βούλγαρης. 

Στο ίδιο πνεύμα και ο κ. Τάσιος, ο οποίος συστήνει στους ξενοδόχους ψυχραιμία. 

«Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι κατά τη διάρκεια του επαναπατρισμού, γιατί οι άνθρωποι αυτοί θα επιστρέψουν στην Ελλάδα. Πρέπει να έχουν μια καλή εικόνα για τη χώρα μας και για τους επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού», σημείωσε. 

«Σεισμός» είναι η λέξη με την οποία περιγράφουν οι ξενοδόχοι την εικόνα σήμερα, μετά από την πτώχευση της Thomas Cook. 

«Πρόκειται για σεισμό 7 Ρίχτερ στην τουριστική αγορά της χώρας και για ένα καταστροφικό τσουνάμι», είπε στο star.gr ο Μιχάλης Βλαχάκης, πρόεδρος τουριστικών πρακτόρων Κρήτης. Μόνο στην Κρήτη υπολογίζεται ότι βρίσκονται περίπου 20.000 πελάτες της Thomas Cook, διάφορων εθνικοτήτων, ενώ κάθε χρόνο έφερνε περίπου μισό εκατομμύριο τουρίστες. 

Όπως είπε ο κ. Βλαχάκης το πλήγμα δεν πρόκειται να απορροφηθεί από την αγορά. Αρκετά συμβόλαια πελατών της Thomas Cook δε θα ικανοποιηθούν, ενώ πολλά ακόμα δε θα υλοποιηθούν, καθώς όσοι είχαν κλείσει να έρθουν μέχρι τις 10 του Νοέμβρη δε θα πραγματοποιήσουν το ταξίδι τους.

Τα προβλήματα της εταιρείας ήταν γνωστά, αλλά όπως τόνισε χαρακτηριστικά «κανείς δεν πίστευε ότι για 200.000 λίρες θα άφηναν έναν τέτοιο γίγαντα να καταρρεύσει». 

Τι πρέπει να κάνουν οι πελάτες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα

Η πρεσβεία της Βρετανίας εξέδωσε ανακοίνωση για το ναυάγιο του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου. 

Σύμφωνα με αυτή, περίπου 150.000 Βρετανοίβρίσκονται στο εξωτερικό και όλες οι κρατήσεις, πτήσεις και τα πακέτα διακοπών έχουν ακυρωθεί. 

Η Βρετανική Κυβέρνηση ανέθεσε στη Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να ξεκινήσει πρόγραμμα επαναπατρισμού των πελατών της Thomas Cook στη Βρετανία από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου. 

Η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει διασφαλίσει τα αεροσκάφη που χρειάζονται για την επιχείρηση επαναπατρισμού.  Έχει ήδη ξεκινήσει επικοινωνία με τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργάζεται η Thomas Cook για τα πακέτα διακοπών της ώστε να τους ενημερώσει ότι το κόστος της παραμονής καλύπτεται από το σχήμα ATOL.

Στην ιστοσελίδα www.thomascook.caa.co.uk, την οποία διαχειρίζεται και ενημερώνει η Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι διαθέσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τις πτήσεις επαναπατρισμού, καθώς επίσης και πληροφορίες σχετικά με την κάλυψη των εξόδων παραμονής που αφορούν και όσους καλύπτονται από το σχήμα ATOL και όσους δεν καλύπτονται.

Οι πελάτες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα παρακαλούνται να επιβεβαιώνουν τις λεπτομέρειες της πτήσης τους στην ειδική ιστοσελίδα, www.thomascook.caa.co.uk προτού μεταβούν στο αεροδρόμιο. 

Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να επισκέπτονται την ειδική ιστοσελίδα www.thomascook.caa.co.uk.  

Ρεπορτάζ: Ευαγγελία Ντούρου, Μιχάλης Λαγάνης
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top