Πανελλαδικές 2019: Με Νέα Ελληνική Γλώσσα ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ

Τι συστήνει το υπουργείο Παιδείας στους βαθμολογητές

Στο «κόκκινο» είναι η αγωνία των μαθητών των γενικών λυκείων, καθώς ξεκινούν αύριο οι Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. 

Η αυλαία ανοίγει με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. 

Όσον αφορά τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, το Σάββατο 8 Ιουνίου, θα εξεταστούν στο μάθημα της Άλγεβρας.

Σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. 

Υπενθυμίζεται ότι, συνολικά, 102.000 περίπου υποψήφιοι διεκδικούν 78.335 θέσεις στα ελληνικά ΑΕΙ.

Πανελλαδικές 2019: Τα θέματα και οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά για τα ΕΠΑΛ

Οχτώ συστάσεις του υπ. Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Εντωμεταξύ, το υπουργείο Παιδείας  κοινοποίησε σήμερα στους βαθμολογητές των γραπτών των Πανελλαδικών 2019 ένα έγγραφο με οκτώ βασικές συστάσεις. 


1) Είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.

2) Γι’ αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια και να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού.

3) Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος.

4) Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.

5) Είναι επιβεβλημένο όλοι οι βαθμολογητές να μετέχουν στην πειραματική βαθμολόγηση γραπτών, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα βαθμολόγησης ή η ανάγκη διευκρινίσεων από την Κεντρική Επιτροπή για την όσο το δυνατόν αντικειμενικοποίηση της κρίσης από όλους.

6) Είναι σαφές και τονίζεται ιδιαίτερα ότι η πειραματική βαθμολόγηση δεν έχει ως στόχο την επίλυση ή ανάδειξη επιστημονικών διαφωνιών αλλά την ομογενοποίηση της κρίσης μετά από την ανταλλαγή προβληματισμών και σύνθεση των απόψεων στα πλαίσια της φρασεολογίας του οικείου διδακτικού βιβλίου και των επιστημονικών απόψεων που διατυπώνονται σ’ αυτό.

7) Είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πως αξιολογείται το κάθε θέμα ή η ερώτηση.

8) Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει ειδικό «πακέτο» οδηγιών και για τους επιτηρητές που θα βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα όπου διενεργούνται οι Πανελλήνιες 2019.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top