Το Ουγγαρόρινγκ αποτελεί το πεδίο δράσης της Formula 1 στην πίστα, πριν από τη θερινή ανάπαυλα. Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα είναι η τεσσαρακοστή επέτειος του Ουγγρικού Grand Prix. Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ θα χρησιμοποιηθεί επίσης Τρίτη και Τετάρτη, 5 και 6 Αυγούστου, για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2026 από την Pirelli. Οι Ferrari, Racing Bulls και McLaren θα συμμετάσχουν για μία ημέρα η καθεμία, ενώ η Alpine θα βρίσκεται στην πίστα και τις δύο ημέρες.
Η δοκιμή αποσκοπεί στην αξιολόγηση των σκελετών των ελαστικών για την επόμενη χρονιά, καθώς, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πρέπει να έχουν πάρει πιστοποίηση έως την 1η Σεπτεμβρίου. Επίσης, θα αξιολογηθούν και ορισμένες πρωτότυπες γόμες, οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να πάρουν πιστοποίηση έως τις 15 Δεκεμβρίου. Μετά τη δοκιμή του Ουγγαρόρινγκ απομένουν έξι ημέρες δοκιμών: δύο στη Mόντσα, δύο στο Mουτζέλο και δύο στην Πόλη του Μεξικού.
Οι γόμες
Οι τρεις επιλεχθέντες γόμες είναι ίδιες με πέρυσι: η C3 ως σκληρή, η C4 ως μέση και η C5 ως μαλακή γόμα. Μέχρι πέρυσι, αυτά ήταν τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα. Φέτος εισήχθη η C6 αλλά θα ήταν μια υπερβολικά ακραία επιλογή για μια πίστα που ασκεί αυτό το επίπεδο ενεργειακού φορτίου στα ελαστικά σε κάθε γύρο. Αν και τα πραγματικά φορτία δεν είναι τόσο υψηλά σε απόλυτους αριθμούς, το γεγονός ότι ο γύρος είναι σύντομος έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται σωρευτικά και σημαντικά με κάθε γύρο. Ένας άλλος παράγοντας που παίζει ρόλο είναι η υψηλή θερμοκρασία που συνήθως συνοδεύει το ουγγρικό αγωνιστικό τριήμερο, οδηγώντας κυρίως σε πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, η οποία επιδεινώνεται από την πολύ σκούρα επιφάνεια της πίστας. Μάλιστα, ο περσινός αγώνας εδώ κατέγραψε την υψηλότερη θερμοκρασία πίστας της σεζόν, στους 58,6 βαθμούς Κελσίου.
Η πίστα
Οι εγκαταστάσεις του Ουγγαρόρινγκ ανακαινίστηκαν πρόσφατα. Αρχικά, ανασκευάστηκε η περιοχή του paddock και φέτος έγιναν οι κύριες αλλαγές στο pit lane και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, καθώς και στο συγκρότημα των pit και στην κύρια κερκίδα. Η περιοχή της εκκίνησης και το pit lane έχουν ασφαλτοστρωθεί ξανά, χρησιμοποιώντας 860 τόνους ενός ειδικά σχεδιασμένου μείγματος, με άσφαλτο υψηλότερου σημείου ελαστικότητας. Η άσφαλτος στρώθηκε με στόχο την ελαχιστοποίηση των ανωμαλιών για να παρέχει μια πιο ομοιόμορφη επιφάνεια. Η νέα επιφάνεια χρησιμοποιήθηκε ήδη σε αγώνες GT εδώ στις αρχές Ιουλίου και θα αναλυθεί τις επόμενες ημέρες για να ελεγχθούν τα επίπεδα πρόσφυσης.
Συνήθως, η βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του τριήμερου είναι πολύ υψηλή εδώ, ειδικά τις δύο πρώτες ημέρες. Η παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης θα μπορούσε να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, πριν μειωθεί σταδιακά όσο η πίστα στρώνεται με γόμα. Η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να διαχειριστούν οι οδηγοί ακόμα και σε έναν γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές με τη μαλακή γόμα. Αν δεν τη διαχειριστούν σωστά, θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στις δύο τελευταίες στροφές.
Λέξη-κλειδί: Αέρας
Πριν από το Σαββατοκύριακο, η Pirelli φουσκώνει τα ελαστικά με πεπιεσμένο αέρα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μηχάνημα για την απομάκρυνση της υγρασίας. Στη συνέχεια, στη ζώνη τοποθέτησης, όπου όλα τα ελαστικά Pirelli τοποθετούνται και αφαιρούνται από τις ζάντες που παρέχονται από τις ομάδες, ειδικά μηχανήματα τα φουσκώνουν στα 60 psi για να ελεγχθεί ότι έχουν τοποθετηθεί σωστά στις ζάντες. Μετά, η πίεση μειώνεται στα 45 psi πριν τα ελαστικά παραληφθούν από τις ομάδες. Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν αν θα διατηρήσουν τον ξηρό πεπιεσμένο αέρα ή αν θα τον αντικαταστήσουν με άζωτο, ένα αδρανές, μη εύφλεκτο αέριο που είναι λιγότερο διαπερατό από το οξυγόνο. Η χρήση οποιουδήποτε άλλου αερίου ή μείγματος αερίων απαγορεύεται από τους κανονισμούς.
Σε κάθε αγώνα, η Pirelli δηλώνει μια υποχρεωτική ελάχιστη αρχική πίεση, καθώς και στοχευμένες πιέσεις λειτουργίας που πρέπει να τηρούνται για λόγους ασφαλείας. Για παράδειγμα, την Παρασκευή στο Hungaroring, οι ελάχιστες αρχικές πιέσεις ορίζονται στα 22 psi στον μπροστινό άξονα και στα 20 psi στον πίσω. Στο τέλος κάθε περιόδου, οι κανονισμοί επιτρέπουν την προσαρμογή της ελάχιστης πίεσης σε μια νέα υποχρεωτική πίεση για την επόμενη περίοδο.