Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Υψηλή ασφάλεια, τεχνολογία αιχμής και μινιμαλιστική κομψότητα

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Ακούστε το άρθρο --:-- λεπτά

Η πρώτη εντύπωση που σχηματίζεις όταν δεις το Volvo EX40 είναι να πεις φωναχτά: «Μα αυτό είναι το XC40!» Και δεν θα πέσεις έξω καθώς το νέο Volvo EX40 είχε την ονομασία  XC40 Recharge θέλοντας με το δεύτερο συνθετικό του ονόματος να τονίσει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Το XC40 υπάρχει και κινείται με ήπιας υβριδικής τεχνολογίας υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες. Προσέξτε όμως οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι περισσότερες από ότι νομίζετε καθώς μετά από 25 ολόκληρα χρόνια η Volvo προσφέρει μοντέλο το οποίο έχει την κίνηση τον πίσω άξονα.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Με «παραδοσιακό» SUV παρουσιαστικό του νέου Volvo EX40 Single Motor Extended Range σχεδιαστικά διατηρεί την μινιμαλιστική ταυτότητα των υπολοίπων ηλεκτρικών  μοντέλων.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Μπροστα ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με το σχήμα του σφυριού του Thor που «δένουν» αρμονικά  με την κλειστή μάσκα. Την σιλουέτα του Volvo EX40 Single Motor Extended Range διατρέχουν ρέουσες και δυναμικές γραμμές.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ ενώ η αεροτομή στην οροφή δίνει μια σπορ νότα. Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου. Η οικολογική ταυτότητα της Volvo συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με ευρεία χρήση ανακυκλώσιμων υλικών.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Καθίσαμε στο ανατομικό ψηλά τοποθετημένο κάθισμα οδηγού και άρχισαμε να το περιεργαζόμαστε. Η σχεδίαση στο εσωτερικό είναι όμορφη, με απλές γραμμές έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Σουηδική εταιρεία. Τα υλικά κατασκευής είναι υψηλής ποιότητας ενώ και η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις στο λογιστικό του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Με δυο οθόνες δίνει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό Η οθόνη οδηγού, των 12,3 ιντσών ακριβώς πίσω από το τιμόνι, προσφέρει μεγαλύτερη και πιο ευκρινή προβολή.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Στην κάθετη οθόνη τωγν 9 ιντσών που παραπέμπει σε τάμπλετ υπάρχει προβολή των εφαρμογών και των λειτουργιών που γίνεται περισσότερη χρήση. Οι μέχρι τώρτα αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων νέο ψηφιακό βοηθό, YouTube, χάρτες Google Maps.Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με Android και Apple Car Play.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Όσο για τα συστήματα ασφαλείας είναι πλούσιος ο κατάλογος.Υπάρχει περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας με Cross Traffic Alert το οποίο ανιχνεύει οχήματα που περνούν πίσω και φρενάρει αυτόματα αν χρειαστεί.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Το Pilot Assist το οποίο  βοηθά να διατηρείτε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα. Στο πακέτο συμπεριλαμβάνονται ακόμη το σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης και το σύστημα διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση επερχόμενου οχήματος.  

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Όσον αφορά τους χώρους επιβατών πέντε άτομα θα βολευτούν άνετα, ακόμη και ο τρίτος μεσαίος επιβάτης και αυτό χάρη στο λεπτό τούνελ μετάδοσης.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Ο χώρος αποσκευών είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος με χωρητικότητα  419  λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα 1.295 λίτρα.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Επιπλέον εκτός από τις θήκες για τα μικροαντικείμενα στο εσωτερικό υπάρχει και δεύτερος αποθηκευτικός χώρος Frunk κάτω από το καπό 31 λίτρων, μέσα στον οποίο μπορείτε να αποθηκεύσετε το καλώδιο φόρτισης αλλά και μια μικρή τσάντα. Διαστάσεις;Μήκος (mm) 4.440X Πλάτος (mm)1.873 X Ύψος (mm) 1.647 με μεταξόνιο (mm)2.702 και βάρος 2.075 κιλά. 

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Να σημειώσουμε ότι με το που θα καθίσεις στην θέση του οδηγού ενεργοποιείται το αυτοκίνητο χωρίς να χρειαστεί να πατήσεις διακόπτη εκκίνησης. Πάμε όμως στο πιο σημαντικό κομμάτι που δεν είναι άλλο από το νέο ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο έχει εξελιχθεί από την Volvo.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Μιλάμε για έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ο οποίος βρίσκεται στον πίσω άξονα  νέου κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης. Αποδίδει 252 ίππους με την ροπή των 42,9 κιλών να εμφανίζεται από το....μηδέν. Το ηλεκτρικό σύστημα διαθέτει νέο λογισμικό βασισμένο στην μετάδοση της κίνησης η οποία γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Το μοτέρ τροφοδποτείται από το μεγάλο πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 82kWh (79kWh ωφέλιμη).Για να καταλάβετε πόσο σημαντική ήταν  η επιλογή της κίνησης στον πίσω άξονα αρκεί να σας πούμε ότι πλέον στην επιτάχυνση τίποτα δεν πάει...χαμένο.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Ειδικά όταν η άσφαλτος δεν έχει καλή πρόσφυση, με την κίνηση μπροστά, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού λειτουργούσαν με...υπερωρίες. Με την κίνηση πίσω η πρόσφυση είναι σαφώς καλύτερη ενώ και η οδική συμπεριφορά έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Το Volvo EX40 Single Motor Extended Range ανεβάζει ταχύτητα  στο πάτημα του δεξιού πεντάλ με καταιγιστικούς ρυθμούς Τα 0-100 χλμ./ωρα έρχονται  σε 7,3 δυετρόλεπτα ενώ ακολουθώντας την πεπατημένη της Volvo υπάρχει ηλεκτρονικός περιοριστής τελικής ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση της αυτονομίας στα  572 χιλιόμετρα χάρη στην μείωση της μέσης κατανάλωσης  στα 16,7 kWh που προσφέρει το νέο σύστημα διαχείρησης ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ρεύμα από πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 82kWh (79kWh ωφέλιμη).

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Το πακέτο διαθέτει  βελτιωμένο σύστημα ψύξης, αλλά και αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, το οποίο  προσφέρει δυνατότητα φόρτισης έως 200kW, από 150kW .Για να τις φορτίσεις με  AC ισχύος 11kw χρειάζεται 8 ώρες ενώ από η πλήρωση από 10 έως το 80% σε ταχυφορτιστή ο χρόνος που απαιτείται είναι μόλις 28 λεπτά.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Επιστρέφουμε όμως στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και ειδκά στις κλειστές καμπές του δρόμου εκεί όπου ανεβάζεις με μεγαλύτερη ασφάλεια τους ρυθμούς με το σύστημα διεύθυνσης  να είναι άμεσο και να προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση καθώς πλέον επηρεάζεται ο άξονας ο οποίος είναι επιφορτισμένος με το στρίψιμο.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Στον ανοιχτό δρόμο Volvo EX40 Single Motor Extended Range αποδείχθηκε ευθύβολο και σταθερότατο με τους όποιους αεροδυναμικούς θορύβους να εντοπίσονται στους μεγάλους καθρέφτες. Να σημειώσουμε ότι τα ηλκετρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έκαναν αισθητή ττην παρουσία τους όποτε τα χρειαστήκαμε.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σου επιτρέπει να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές ,κυρίως σε βατούς χωματόδρομους καθώς η έλλειψη τετρακίνησης δεν σου επιτρέπει να ξεθαρρέψεις. Το σύστημα πέδησης με την one pendal λειτουργία, με την γνωστή αίσθηση λόγω ανάκτησης ενέργειας, αποδείχθηκε άμεσο και αποτελεσματικό.

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps
Το νέο Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252Ps είναι σαφώς καλύτερο από πριν. Κινείται από έναν σύγχρονο ιδιάιτερα αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα με νέο σύστημα διοαχέιρισης ενέργειας που προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία. Έχει μεγαλύτερη μπαταρία , πλούσια συστήματα άνεσης και ασφαλείας και εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ και 8 χρόνια για την μπαταρία

Test drive: Στο τιμόνι του Volvo EX40 Single Motor Extended Range 252 ps

Για να το αποκτήσετε την  έκδοση Vovo EX40 Single Motor Core χρειάζεστε 49.588 ευρώ. Η αμέσως επόμενη έκδοση EX40 Single Motor Extended Range Plus κοστίζει 54.560 ευρώ και η EX40 Single Motor Extended Range Ultra η τιμή είναι στα 58280 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top