Η BYD έχει μπεί για τα καλά στην αγορά της Ευρώπης, με όπλα την τιμή αλλά και την ποιότητα που προσφέρει ακόμη και στα πιο μικρά μοντέλα. Πήραμε για δοκιμή ένα νέο μοντέλο που ήρθε στην χώρα μας τους τελευταίους μήνες. Μιλάμε για το ολοκαίνουργιο BYD ΑΤΤΟ 2, το οποίο συνδυάζει τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με την προηγμένη μπαταρία τύπου Blade Battery της BYD, με την υπερσύγχρονη δομή Cell-to-Body. Προσθέστε σε αυτά και την τεχνολογία αιχμής στην καμπίνα των επιβατών με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και θα έχετε στα χέρια σας ένα αστικό EV που διαθέτει χαρακτηριστικά «μεγάλου αυτοκινήτου».
Ας ξεκινήσουμε από την σχεδίαση η οποία μπροστά χαρακτηρίζεται από τους κομψά ενσωματωμένους full-LED προβολείς με τα λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία συνδυάζονται αρμονικά με τη φωτεινή επένδυση της μάσκας. Σύνολο το οποίο προσδίδει στο ATTO 2 μια επιβλητική παρουσία.
Στο πλαινό μέρος το νέο ATTO 2 ξεχωρίζει για τις διακοσμητικές επενδύσεις που έχουν τοποθετηθεί χαμηλά και οι οποίες συνοδεύονται από σχεδιαστικές λεπτομέρειες, έχοντας ως σκοπό να αναδειχτεί το ύψος του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό πάντα με τους φουσκωμένους θόλους με τους τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών. Η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής διακόπτεται από ένα χαρακτηριστικό στοιχείο στο χρώμα του αμαξώματος το οποίο συναντά τις γυάλινες επιφάνειες στην κολόνα C.
Πίσω υπάρχει μια χαρακτηριστική αεροτομή οροφής η οποία βρίσκεται πάνω από μια φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Ουσιαστικά συνδέει τα πίσω φώτα «κινέζικου κόμβου», που έχουν το σχήμα του αριθμού 8 καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την... καλοτυχία. Με μήκος 4,31 μ. πλάτος 1,83 μ., ύψος 1,575 μ. και με μεταξόνιο 2,62 μ. το μοβντέλο της BYD προσφέρει αν μη τι άλλο αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό του.
Στο εσωτερικό του ATTO 2 συνδυάζονται η αιχμηρή σχεδίαση και τα υλικά υψηλής ποιότητας με τους άπλετους χώρους και την έξυπνα ενσωματωμένη τεχνολογία. Η τεχνολογία κάνει έντονη την παρουσία της με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8,8 ιντσών, θα μπορούσε να έχει λίγο μεγαλύτερα ψηφία για να είναι πιο ευανάγνωστος.
Όσον αφορά την οθόνη του συστήματος infotainment υπάρχει διάσταση 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην έκδοση Boost της δοκιμής μας. Είναι περιστρεφόμενη σε οριζόντια ή κάθετη διάταξη, λειτουργία που έχουν όλα τα μοντέλα της BYD. Η στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή δίνει άλλα επίπιεδα αίσθησης ερυχωρίας
Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα αναβάθμισης μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA). Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay ενώ υποστηρίζει Spotify, YouTube, Zoom, Amazon Music, ανεβάζοντας την ψυχαγωγία με δυνατότητα καραόκε.
Οι επιβάτες την ίδια στιγμή έχουν πολλές δυνατότητες φόρτισης των συσκευών τους, με θύρες USB Type C 60W και Type A 18W μπροστά και δύο ακόμη θύρες USB στο πίσω μέρος. Έτσι όλοι είναι ικανοποιημένοι.
Η έκδοση Boost του ATTO 2 της δοκιμής μας διέθετε επίσης βάση ασύρματης φόρτισης 15W στην κεντρική κονσόλα. Όπως και άλλα μοντέλα της BYD, το ATTO 2 διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου,το οποίο ενεργοποιείται με το «Hi BYD».
Ο επιλογέας κίνησης μας τράβηξε αμέσως την προσοχή καθώς η εκλεπτυσμένη εμφάνιση κομμένου διαμαντιού δίνει πολυτέλεια την οποία συναντάμε σε premium μοντέλα. Περιμετρικά του επιλογέα κίνησης υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως είνναι το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος αλλά και ο διακόπτης ο οποίος αφορά την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης του οχήματος.
Υπάρχουν προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal, Sport και Snow τα οποία εστιάζουν αντίστοιχα στην οικονομία ενέργειας , την καθημερινή οδήγηση, την απόκριση του γκαζιού και την ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Θετική εντύπωση όχι μόνο οπτική αλλά και από πλευράς άνεσης προσφέρουν τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα από την εισαγωγική έκδοση καθίσματα με την μονοκόμματη σχεδίαση και το ενσωματωμένο προσκέφαλο. Στα συν είναι και οι οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις που προσφέρουν μια νότα πολυτέλειας. Όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση, κάτι που δύσκολα συναντάμε στην συγκεκριμένη κατηγορία B. Υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις ενώ στην έκδοση Boost συπεριλαμβάνεται η θέρμανση για τα καθίσματα και το τιμόνι.
Στον εξοπλισμό εκτός από την περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας συμπεριλαμβάνεται μια εντυπωσιακή γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως σύστημα παρακολούθησης οδηγού (DMS), προσαρμοζόμενο και έξυπνο σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ACC/ICC), έξυπνη ενημέρωση και έλεγχος ορίου ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Keep Assistant), σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (LCA).
Επιπλέον υπάρχουν σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου (BSD), προειδοποίηση ανοίγματος πόρτας (DOW), αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας (TSR), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, έλεγχος κατάβασης, προειδοποίηση εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουσης (FCW, RCW) και προειδοποίηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (RCTA) με πέδηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (RTCB).
Οι χώροι χαρακτηρίζονται άνετοι χάρη στην αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD, η οποία είναι έχει σχεδιαστείς ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο με αποτέλεσμα τα πίσω καθίσματα παραμένουν ιδιαίτερα λειτουργικά για οικογενειακή χρήση, ενώ υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι.
Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 400 λίτρα τα οποία αυξάνονται σε 1.340 λίτρα με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος. Η συγκεκριμένη χωρητικότητα είναι υψηλότερη σε σχέση με πολλά συμβατικά οικογενειακά hatchback της κατηγορίας C.
Ο ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί μπροστά και αποδίδει 130 kW (177 PS) και 290 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh η οποία προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ μέσα στην πόλη αυτή αυξάνεται στα 463 χιλιόμετρα. Το Atto 2 αποδείχθηκε οικονομικό στην μέση κατανάλωση ενέργειας καθώς κυμαίνεται στις 15-16 kWh/100 χλμ. τιμή που μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο όταν κινηθείς μέσα στην πόλη με την μεγαλύτερη συμβολή του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.
Το νέο ATTO 2 υιοθετεί όπως είπαμε την αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την «καρδιά» όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της BYD ενώ για πρώτη φορά ένα compact μοντέλο της , χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το πάνω κάλυμμά της να λειτουργεί ουσιαστικά ως δάπεδο της καμπίνας των επιβατών. Η δομή CTB, προσφέρει εκτός από την βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους τύπου κουρτίνας.
Το ATTO 2 ξεχωρίζει καθώς διαθέτει αντλία θερμότητας στο βασικό εξοπλισμό του. Το ATTO 2 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας μόλις σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία από πλήρη αποφόρτιση στο 100% μόλις σε 5,5 ώρες.
Εδώ υπάρχει κάτι το οποίο συναντάμε σε σαφώς ακριβότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μιλάμε για την λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με ισχύ η οποία φτάνει τα 3,3 kW Μια πρόσθετη εξωτερική πρίζα δίνει τη δυνατότητα να τροφοδοτείς με το ρεύμα της ματαρίας του αυτοκινήτου διάφορες συσκευές, όπως είναι οι καφετιέρες και ηλεκτρικές σκούπες.
Η πλατφόρμα, η δομή Cell-to-Body (CTB)πρωταγωνιστεί στη οδική συμπεριφορά χάρη στην μεγάλη ακαμψία της. κάνοντας το Atto 2 ιδιαίτερα στιβαρό. Οι αναρτήσεις διαθέτουν γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρυθμισή τους σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις στροφές με την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης να έχει το σωστό βάρος .
Μάλιστα ο μικρός κύκλος στροφής των 10,5 μέτρων, προσφέρει ευελιξία ειδικά μέσα στα στενά της πόλης.Στον ανοιχτό δρόμο το BYD ATTO 2 είναι ευθύβολο και σταθερό προσφέροντας τη άνεση και το απαραίτητο αίσθημα σφαλείας σε οδηγό και επιβάτες. Το πλούσιο μενού των ηλεκτρονικών συστημάτων επεμβαίνουν την απαραίτητη στιγμή επαναφέροντας το αυτοκίνητο στην σωστή πορεία.
Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ τόσο εσύ όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες νοιώθουν την έντονη επιτάχυνση με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα.
Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές εκεί όπου το Atto 2 κινήθηκε με άνεση αποδεικύοντας και την στιβαρή συμαρμογή των πλαστικών στο εσωτερικό καθώς έλιπαν οι ενοχλητικοί τριγμοί. Φυσικά δεν υπήρχε τετρακίνηση για κάτι περισσότερο αν και στα προγρ΄μματα οδήγησης η μια λειτουργία προσδίδει επιπλέον πρόσφυση.
Το σύστημα πέδησης έχει την γνωστή σπογγώδη αίσθηση λόγω τους συστήματος ανάκτησης ενέργειας κάτι βέβαια που συναντάμαι σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λειτουργία η οποία σαφώς δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα των φρένων. Ακόμα και όταν το δεξί πόδι πιέσει περισσότερο το πεντάλ, το AΤΤΟ 2 δείχνει να μην επηρεάζεται από την άμεση απόδοση της ροπής, επιδεικνύοντας προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του.
Τα φρένα με τη σειρά τους, λόγω και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, που, αν και ρυθμιζόμενο δεν έχει λειτουργία one pedal, έχουν μια κάπως σπογγώδη αίσθηση, η οποία όμως δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα.
Το BYD AΤΤΟ 2 είναι ένα ποιοτικότατο ηλεκτρικό compact SUV. Διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας που με δυσκολία βρίσκεις στην συγκεκριμένη κατηγορία , ικανοποιητικότατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές με εμφάνιση που δεν ξενίζει αλλά ακολουθεί τα Ευρωπαικά πρότυπα. Η ηλεκτρική αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης ικανοποιούν επίσης ενώ για να το αποκτήσετε χρειάζεστε χωρίς την επιδότηση για την έκδοση Active 29.990 ευρώ και για την Boost 31.990 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.