Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Γαλλική φινέτσα με υβριδική δύναμη

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Το νέο PEUGEOT 408 είναι μια τρανή απόδειξη ότι η δημιουργικότητα της ομάδας της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ξεφύγει από τους ανταγωνιστές ,τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανικά. Με το νέο 408, η PEUGEOT προσφέρει ένα νέο αμάξωμα ‘fastback’ στην κορυφή του segment C με ένα υβριδκό κινητήριο σύστημα που εξασφαλίζει επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και μειωμένους ρύπους.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Το PEUGEOT 408 έίναι ένα άκρως εντυπωσιακό αυτοκίνητο που διαθέτει σιλουέτα  αιλουροειδούς, ένα στοιχείο που διακρίνει πλέον τα μοντέλα της μάρκας. Οι γραμμές του είναι έντονες, η μάσκα είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, για να συνδυάζεται τέλεια με το μπροστινό μέρος, και κοσμείται από το νέο σήμα της PEUGEOT με την κεφαλή του λέοντα.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και την φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς πλέον «κυνόδοντες», σχεδιαστική επιλογή η οποία ακολουθείται και στα πίσω φώτα LED με τις τρεις «νυχιές». Οι γραμμές του αμαξώματος, το οποίο είναι βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2, από τη μεσαία κολώνα και πίσω είναι εξαιρετικά τολμηρές και ουσιαστικά προσδιορίζουν το φουτουριστικό στιλ του 408.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα και η μικρή διακριτική αεροτομή στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας δίνει μια έντονη προσωπικότητα. Το νέο PEUGEOT 408 με ύψος 1.48 μέτρα ,πλάτος 1.859 μέτρα,  μήκος 4.69 μέτρα , και με μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79 μέτρα σε προδιαθέτει και για τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους  

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Περνώντας στο εσωτερικό, με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια η PEUGEOT έχει επικεντρωθεί στην δημιουργία premium περιβάλλονπος δίνοντας ιδιαίτερη σημασία  στην επιλογή υλικών, την συναρμογή και το  φινίρισμα. Αλλά και τεχνολογικά βρίκσεται σε υψηλά επίπεδα με το PEUGEOT i-Cockpit, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, το οποίο και αυτό συμβάλλει και στην ευελιξία ειδικά μέσα στην πόλη.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Το PEUGEOT i-Cockpit διαθέτει τρισδιάστατο πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο ύψος των ματιών του οδηγού με πολλές παραμετροποιήσεις, μεταφέροντας πλήθος πληροφοριών στον οδηγό. Ακολουθεί η οθόνη αφής των 10 ιντσών, για το σύστημα Infotainment στη κεντρική κονσόλα, μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός των πλούσιων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Ένα μπράβο πρέπει να δώσουμε στους σχεδιαστές για την τοποθέτηση του i-toggle στο κάτω μέρος. Είναι μια σειρά από κουμπιά αφής, τα οποία παίζουν τον ρόλο συντομεύσεων για το σύστημα πολυμέσων και «δένουν» οπτικά  με την οθόνη.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Η συνδεσιμότητα χαρκατηρίζεται πλήρης, για δύο συσκευές ταυτόχρονα ενώ έχει προστεθεί στο πακέτο και η λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT. Την ίδια στιγμή υπάρχουν over-the-air ενημερώσεις ενώ μέσω φωνητικών εντολών ελέγχεις πολλά συστήματα του αυτοκινήτου. 

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Από πλευράς ασφάλειας χάρη στη βοήθεια 6 καμερών και 9 ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης Drive Assist 2.0 για ημιαυτόνομη οδήγηση παρέχουν στον οδηγό: Προσαρμοζόμενο (Adaptive) Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Ακόμη έχει σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75 μέτρων, προειδοποίησησ πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση. με αυτόματη πέδηση. Τι άλλο να ζητήσεις; 

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Από πλευράς χώρων  οι διαστάσεις του αμαξώματος προσφέρουν αξιοζήλευτη άνεση ακόμη και στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, γεγονός που πιστοποιείται από τα 188 χιλιοστά της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Με το ίδιο σκεπτικό, το ίδιο γενναιόδωρες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών, ο οποίος προσφέρει συνολική χωρητικότητα  536 λίτρων, τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. 

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Όμως τα καλά νέα γίνονται ακόμη καλύτερα αν κοιτάξεις τι υπάρχει κάτω από το καπό.Μιλάμε για το Hybrid 136 e-DCS6, το νέο υβριδικό σύστημα της Stellantis το οποίο προσφέρει έως και 50% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης σε σχέση με τους θερμικούς κινητήρες. Το  υβριδικό σύστημα Hybrid 145 αποτελείται από τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο αλουμινένιο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων ο οποίος αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με ροπή 230 Nm. στις 1.750 σ.α.λ.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Ο θερμικός κινητήρας είναι αναβαθμισμένος .Θα μπορούσαμε να τον χαρακτηρίσουμε και «νέο» καθώς έχει κατά  40% καινούργια εξαρτήματα, με την πιο σημαντική αλλαγή την αντικατάσταση του πλαστικού ιμάντα χρονισμού από καδένα.Επιλογή η οποία εγγυάται την αντοχή του για πολλά χρόναι χωρίς προβλήματα.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Επιπλέον ο υπερτροφοδότης είναι πλέον μεταβλητής γεωμετρίας, υιοθετώντας την λειτουργία κύκλου Miller.Ο βενιζνοκινητήρας ενιοσχύθηκε από ένα ήπιο υβριδκό σύστημα 48V. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων, με 55 Nm ροπής ο οποίος  είναι ενσωματωμένος στο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Η ισχύς ανέρχεται σε 145 ίππους και 230 Nm ροπής.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Ο βενζινοκινητήρας και το παραδοσιακό σύστημα ανάκτησης φορτίζουν μια μικρή μπαταρία 0,43 kWh που τροδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα.  Από την θέση του οδηγού είχαμε την δυνατότητα επιλογής  ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, αλλά και να παρέμβουμε χειροκίνητα  στη λειτουργία του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, μέσω των paddles. πίσω από το τιμόνι.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Στην πράξη τώρα το ήπια υβριδικό σύνολο έχει βελτιώσει τις επιδόσεις του Το αυτόματο  κιβωτίο e–DCS6, αλλάζει τις σχέσεις λειτουργία που κάνει την οδήγηση ιδανική στην  καθημερινή χρήση. Όταν πιεστεί απότομα έχει μα μικρή καθυστέρηση στις αλλαγές σχέσεων. Το μοτέρ το οποίο έχει να αντιμετωπίσει βάρος:1.544 κιλών είναι ελαστικό από χαμηλά, ανεβάζει στροφές με ευκολία δίνοντας ικανοποιητικότατες επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται στο πρόγραμμα Sport σε 9,4 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Όμως το μεγάλο του προσόν είναι η οικονομία καυσίμου. Αυτή οφείλεται στην δυνατότητα κίνησης  μόνο με ηλεκτρική ενέργεια  στο ξεκίνημα,  σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μέσα στην πόλη και στο παρκάρισμα  Η εταιορεία μάλιστα υποστηρίζει ότι το 50% της κίνησης μέσα σε αστικό κύκλλο γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια εξοικονομώντας καύσιμο και χωρίος ατην ανάγκη φόρτισης με καλώδιο. στο οικονομικό πρόγραμμα ECO η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,5 με 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή ηοποία αποτελεί έναν ακόμη λόγο για να προχωρήσεις στην αγορά του μοντέλου. Εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ.    

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Τι να πρωτοπείς για την οδική συμπεριφορά; Το άκαμπτο πλαίσο αμαξώματος  το οποίο «πατάει» στα φαρδιά μετατρόχια σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις με ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω προσφέρουν παροιμιώδη Γαλλική συμπεριφορά με εντυπωσιακό φιλτράρισμα των ανωμαιλιών του οδοστρώματος.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Χαίρεσαι την οδήγηση σττον ανοχτό δρόμο εκέι όπου το PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 e-DCS6 GT αποδείχθηκε εξαιρετικά ευθύβολο  και σταθερό ακόμη και οταν πλησιάζεις στην τελική ταχύτητα. Η κατασκευή δείχνει αλλά και είναι στιβαρή.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Κινηθήκαμε και σε κλειστές καμπές του δρόμου, εκεί όπου το σύστημα διεύθυνσης μας έδινε πολύ καλή πληροφόρηση, με τους 19αρηδες τροχούς να δίνουν πλούσια πρόσφυση. Αν το παρακάνεις το μπροστινό μέρος ανοίγει  την τροχιά του. Χωρίς να προλάβεις να κάνεις κάτι έρχονται τα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και επαναφέρουν την τάξη.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Tα φρένα με αεριζόμενους δίσκους 304 χλστ. και δίσκους 268 χλστ. με την γνωστή αίσθηση ανάκτησης ενέργειας, αποδείχθηκαν αποδοτικά, ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.Έχουμε βέβαια και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά (19 εκ. σου επιτρέπει να κινηθείς με ευκολία σε βατούς χωματόδρομους ή ακόμη και να μπεις και σε πιο απότομα μονοπάτια.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT
Συμπέρασμα. Οι Γάλλοι με το PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT ανέβηκαν κατηγορία πιάνοντας τους πελάτες που θέλουν κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια χωρίς να έοχυν το άγχος της φόρτισης. Παράλληλα αγοράζουν ένα μοντέλο με Γαλλική φινέτσα ,υψηλή ποιότητα κατασκευής με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Test drive  Οδηγούμε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT

Για να αποκτήσετε το νέο PEUGEOT 408 1.2 HYBRID 145 E-DCS6 GT  χρειάζεστε από 34.900 ευρώ για εξοπλιστική έκδοση Allure, ενώ η GT κοστίζει 38.200 ευρώ.   

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top