«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Στο τιμόνι της Mercedes E220d

Όταν η σιδηρά κυρία της αντιπροσωπείας της Mercedes στην Ελλάδα μας ενημέρωσε ότι θα πάρουμε για δοκιμή τη Mercedes E220d, είχαμε ανάμικτα συναισθήματα. Ικανοποίηση από τη μια πλευρά που θα οδηγούσαμε μια πολυτελή λιμουζίνα κι... απογοήτευση που δε θα καθόμαστε στην πίσω αναπαυτική θέση όπως θα έκανε ένας... VIP.

mercedes

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Τι να κάνουμε, το... αποδεχθήκαμε και πήραμε στα χέρια μας για δοκιμή, την έκδοση με τον diesel κινητήρα, η οποία εγγυάται αν μη τι άλλο, πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα με οικονομία καυσίμου.

mercedes

Όμως εδώ υπάρχουν γκατζετάκια που της δίνουν άλλον αέρα. Μιλάμε για τις φωνητικές εντολές που βρίσκονται σε άλλο επίπεδο καθώς η Mercedes μεταξύ άλλων της λες να ανοίξει ή να κλείσει τα παράθυρα και το κάνει λέγοντας ότι η επιλογή σου είναι σωστή. Μάλσιτα οπως βλεπετε στο βίντεο χρησιμοποιήσαμε προφορά... αρχάριου και μας κατάλαβε. Πολύ ευγενική θα λέγαμε.   

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις
Μπορεί η... μόδα να προστάζει την αγορά ενός πολυτελούς SUV τα τελευταία χρόνια, κανείς όμως δεν μπορεί να αποκλείσει την ύπαρξη μιας μπερλίνας που λόγω ονόματος και μεγέθους δε χάνει ποτέ τη λάμψη και την αίγλη που αποπνέει Κι όταν λέμε λάμψη κι αίγλη εννούμε πρώτα από όλα την εμφάνιση της. Η σχεδίαση με την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών, το μεγάλο καπό και τα κομψά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led, συνθέτουν ένα αρχοντικό αποτέλεσμα .

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Οι προβολείς έχουν διαφορετική φωτεινή υπογραφή ημέρας και νύχτας. Χαρακτηριστική είναι η εντυπωσιακή μάσκα με τα δεκάδες αστεράκια περιμετρικά του εμβληματικού σήματος στη θέση της γρίλλιας. Σε συνδυασμό με τις πολλές χρωμιωμένες λεπτομερείες αναδεικνύουν την πολυτέλεια που πρέπει να έχει ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας .Οι λιτές γραμμές  διατρέχουν το πλάι με την οροφή να χαμηλώνει προς τα πίσω και καταλήγει σε μια όμορφη ουρά.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Οι φωτιζόμενες χειρολαβές στις πόρτες οι οποίες αναδύονται με το πάτημα του κλειδιού, σου δίνουν ένα δείγμα για την τεχνολογία που κρύβει το επιβλητικό αμάξωμα. Το πλάτος του αμαξώματος τονίζεται ακόμη περισσότερο πίσω με τα μακρόστενα κομψότατα LED φωτιστικά σώματα με το διάγραμμα του σήματος της Mercedes.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Όλες αυτές οι σχεδιαστικές επιλογές έχουν δώσει έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθελκούσας 0,23 .Όσο για τις διαστάσεις είναι κατά 10 χλστ. μακρύτερη από την πρόγονη της, με μήκος 4,95 μέτρα, με αύξηση του μεταξονίου κατά  20 χιλιοστά αγγίζοντας  τα 2.961 χλστ.Διαστάσεις: Μήκος x πλάτος x ύψος 4.949x1.880x1.468.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις
Περάσαμε στο εσωτερικό της και μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Για πρώτη φορά παραμερίσαμε την υποδειγματική ποιότητα κατασκευής και συναρμογής  αλλά και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις 3D και 2D προβολές κι επικεντρωθήκαμε στην οθονάρα με όλη της σημασίας της λέξης. Οθονάρα που έπιανε όλο το ταμπλό κι έκανε πιο σημαντική την παρουσία του συνεπιβάτη. Αποτελεί την εξέλιξη Hyperscreen που είδαμε για πρώτη φορά στην ηλεκτρική EQS, και στην ηλεκτρική S-Slass. Το φαντασμαγορικό σύνολο απαρτίζεται στην πραγματικότητα από δύο οθόνες.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Η μία οθόνη αφής στο κέντρο έχει διαστάσεις 14,4 ίντσες και μέσω αυτής γίνεται ο χειρισμός των λειτουργιών του προηγμένου MBUX διαδραστικού συστήματος ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητας κι ενημέρωσης .Στο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι υπάρχουν διακόπτες αφής για επιμέρους χειρισμούς. Φυσικά ο χειρισμός γίνεται και με φωνητικές εντολές. Με προφορική εντολή μπιορείς να ανοίξεις ή να κλείσεις το παράθυρο, ενώ αν αναφέρεις ότι κρυώνεις ή ζεσταίνεσαι σου προσαρμόζει ανάλογα τον διζωνικό κλιματισμό.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Ακολουθεί δίπλα μια ακόμη οθόνη αφής με διάσταση 12,3 ίντσες η οποία βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό, ο οποίος αισθάνεται τυχερός καθώς μπορεί να περνάει ευχάριστα την ώρα του στα ταξίδια βλέποντας βίντεο ή παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια. Βέβαια, να τονίσουμε ότι για λόγους ασφαλείας όταν γυρίσεις το βλεμμα σου από τη θέση του οδηγού για να δεις τι γίνεται, το μόνο που βλέπεις είναι μια μαύρη οθόνη με μικρά αστεράκια.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις\

Mercedes σημαίνει κι ασφάλεια. Η σειρά Ε  διαθέτει ένα πλήρη κατάλογο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ο χειρισμός γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης και μεταξύ άλλων διαθέτει Active Distance Assist DISTRONIC, Active Speed Limit Assist, Active Traffic Jam Assist, Active Steering Assist, Active Lane Change Assist, Active Emergency Stop Assist, Active Brake Assist, Evasive Steering Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, ATTENTION ASSIST, υποβοήθηση εκκίνησης σε διασταυρώσεις (junction start-off function) .

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Το πακέτο στάθμευσης με την περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας καθώς και τα συστήματα PRE-SAFE PLUS και PRE-SAFE Impulse Side. Η ύπαρξη κάμερας που ζουμάρει και κάνει βιντεοκλήσεις όταν βέβαια είσαι σταματημένος, ελέγχει επίσης αν κλείσεις τα μάτια σου όταν οδηγείς . Η κάμερα οπισθοπορείας με την περιφερειακή ορατότητα είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει και λόγω κρυστάλλινης καθαρίοτητας αλλά και λόγω μεγέθους. Τι άλλο να ζητήσεις;

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Πάντως ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός ασφάλειας Euro NCAP την βράβευσε με κορυφαία βαθμολογία συνολικά  στην ειδική αξιολόγηση για τα συστήματα υποβοήθησης. Αν τώρα όλα αυτά σας φαίνονται πολύπλοκα κάνετε λάθος, η εξοικείωση με τα συστήματα γίνεται μέσα σε έλαχιστο χρόνο, καθώς τα εικονίδια στην κεντρική οθόνη σας καθοδηγούν να μπαίνετε με εξαιρετική ευκολία.  

 «Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις
Οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος προσφέρουν αρχοντικούς χώρους στους επιβάτες οι οποίοι κάθονται αναπαυτικά στα ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα, τα οποία κάνουν και μασάζ μέσω της σχετικής λειτουργίας στην οθόνη. Η πανοραμική ηλεκτρική οροφή ανοιγοκλείνει με διακόπτη αφής που απλά τον... χαιδεύεις. Υπάρχουν αρκετές θήκες για τα αντικείμενα σας στην καμπίνα επιβατών.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Κρίμα που την άνεση των πίσω καθισμάτων την χαρήκαμε καθισμένοι ακόμη και σταυροπόδι, μόνο όταν το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο, λόγω έλλειψης... σοφέρ. Βέβαια εδώ να τονίσουμε ότι αν το ύψος σου ξεπερνάει τα 1,90 μέτρα μπορείς να αισθανθείς λίγο «πιεσμένος» λόγω του χαμηλώματος της οροφής, χωρίς όμως να βρίσκει το κεφάλι σου. Ο χώρος αποσκευών έχει διαθέσιμα 540 λίτρα, έχει μεγάλο άνοιγμα ενώ η πόρτα του ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά.  

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Κινητήρας diesel - διαμάντι Diesel με... σκωτσέζικη κατανάλωση. Αυτά είναι με δυο λόγια τα χαρακτηριστικά της «καρδιάς» της Mercedes E220d. Μιλάμε για τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα, τον οποίο σε πείσμα των καιρών επιμένει να έχει η αστεράτη αυτοκινητοβιομηχανία. Η απόδοση είναι 197 άλογα στις 3.600 σ.α.λ. με 440 Nm ροπής να εμφανίζονται στην κλίμακα 1.800-2.800 σ.α.λ.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Συνεργάζεται ή μάλλον υποβοηθείται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και με ένα ηλκετροκινητήρα απόδοσης 23 ίππων με 205 Nm ροπής από το... μηδέν. Οι μηχανικοί τον έχουν τοποθετήσει μέσα στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού το σύνολο ανεβάζει στροφές και ταχύτητα με έναν εξαιρετικά πολιτισμένο τρόπο, χωρίς κραδασμούς, σε σημείο που σε χαμηλές ειδικά στροφές να ξεχνάς ότι είναι ένα diesel μοτέρ. Αν κι έχει να αντιμετωπίσει ένα αμάξωμα βάρους 1900 κιλών plus οι επιδόσεις είναι πολύ ικανοποιητικές.  

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει τις 9 σχέσεις του άψογα, με μεταξένιο τρόπο. Βέβαια υπάρχει κι η δυνατότητα μεγαλύτερης συμμετοχής μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι αν και για να πούμε την αλήθεια δεν τα πολυχρησιμοποιήσαμνε. 

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να πλησιάζει τα 240 χιλιόμετρα. Τα πολύ καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου η οποία παραπέμπει σε... μικρό αυτοκίνητο. Σε αυτό βοηθάει και το coasting, η λειτουργία ελεύθερης κύλισης του κινητήρα, με τις στροφές να πέφτουν και την ταχύτητα να μένει σταθερή για αρκετό διάστημα με την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Στο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης με την βοήθεια του εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή που κάνει αεράτη την Ε, καταφέραμε να πετύχουμε μέση κατνάλωση στα 5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτή η τιμή σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων σου δίνει αυτονομία που αγγίζει περίπου τα 1000 χιλιόμετρα.Εκπομπές CO2:125γρ./χλμ.μετρήσεις WLTP.    

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Η Mercedes E220d ειναι αρχοντική και στον δρόμο. Η ρύθμιση των αναρτήσεων με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών οι οποίοι ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια, κατεβαίνουν ξεκούραστοι. Σε αυτό συνεισφέρει η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών σε συνδυασμό με τον μειωμένο αεροδυναμικό θόρυβο.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Την ίδια ξεκούραση βιώσαμε από τη θέση του οδηγού, καθώς το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης επεμβαίνει οταν οδηγείς στο ανοιχτό δρόμο και βγάζει φλας, προσπερνά μέχρι τα 140  χλμ./ώρα και στη συνέχεια μετά την προσπέραση επανέρχεται στη λωρίδα μόνο του. Όμως μη νομίζετε ότι τα πράγματα αλλάζουν όταν αποφασίσεις να κινηθείς και σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Στο σπορ πρόγραμμα, τα πατήματα της είναι γερά στις κλειστές καμπές του δρόμου, με την τετραδιεύθυνση να κάνει αισθητή την παρουσία της στις υψηλές ταχύτητες. Η πλούσια ομπρέλλα συστημάτων οδήγησης που αναφέραμε και πιο πάνω αυξάνουν τα περιθώρια ασφαλείας. Το σύστημα πέδησης με αεριζομένους δίσκους μπροστά και πίσω με δεδομένη την αίσθηση του πεντάλ λόγω ήπιου υβριδικού συστήματος σταμάτησαν το βαρύ αμάξωμα άμεσα και προοδευτικά ακόμη και μετά από εικονικά φρεναρίσματα πανικού.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Κυρία Αλεξάνδρα Χρυσού την επόμενη φορά να μας διαθέσετε και... οδηγό για να αισθανθούμε VIP. Σε τελική ανάλυση, η Mercedes E220d σε πείσμα των καιρών επιμένει με κινητήρα πετρελαίου. Η απόδοση της σε νούμερα επιδόσεων και κατανάλωσης καυσίμου διοακιολογούν την επιλογή της.

«Ανοιξε το παράθυρο»: Δοκιμάζουμε τη Mercedes που κάνει ό,τι της πεις

Αρχοντική, με βαρύ όνομα, εσωτερικό με οθονάρα και συστήματα άνεσης κι ασφάλειας από το μέλλον, για να την αποκτήσετε χρειάζεστε από 68.250 ευρώ.

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top