Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Τολμηρό , υβριδικό και ...καλύτερο από ποτέ

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Αν κάποιο μοντέλο της NIssan μπορεί να ξεχωρίζει για την ιδαίτερα τολμηρή σχεδίαση ,αυτό είναι το Juke . Από την πρώτη γενιά μάλιστα η εμφάνιση του ήταν αυτή που τραβούσε τα βλέμματα στο πέρασμα του με την δεύτερη γενιά να έχει απαλύνει τις γραμμές του.

Το νέο Nissan Juke Hybrid

Έντονες ακμές  σε  συνδυασμό με καμπύλες επιφάνειες,  με τη νέα ταυτότητα να προσδιορίζεται κυρίως από τη νέα μάσκα V-Motion με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led δίνουν μια εντυπωσιακή εμφάνιση. 

Μάλιστα οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες αποτελεί μια έξυπνη λύση, καθώς εκτός από την τονισμένη Coupé σχεδίαση, δίνει την εντύπωση ενός δίπορτου αμαξώματος.Η έκδοση Hybrid σε σχέση με την απλή  βενζινοκίνητη διαφοροποιείται στην μάσκα που είναι κλειστή, στην τροποποιημένη αεροτομή για την βελτίωση της ροής του αέρα και στις όμορφες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το πίσω μέρος του Nissan Juke Hybrid
Το Juke πίσω είναι υπερυψωμένο, με μακρόστενα φωτιστικά σώματα που «αγκαλιάζουν» τα τονισμένα φτερά.Το Juke στην έκδοση 1,6 Hybrid έγινε ακόμη πιο ισχυρότερο συνδυάζοντας τις επιδόσεις των 145 ίππων με την χαμηλή κατανάλωση βενζίνης.

Οι χώροι επιβατών του Nissan Juke Hybrid
Περνώντας στην καμπίνα των επιβατών με την πρώτη ματιά ξεχωρίζεις την ποιότητα κατασκευής και την συναρμογή που σου εγγυώνται αντοχή στον χρόνο. Στοιχείο πολυτέλειας οι δερμάτινες επενδύσεεις σε καθίσματα, πόρτες και ταμπλό.

Το εσωτερικό του Nissan Juke Hybrid

Οι αλλαγές όσον αφορά την υβριδική έκδοση αυτές εντοπίζονται κυρίως στον πίνακα οργάνων, με τις  νέες ενδείξεις που προσδιορίζουν  τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην οθόνη 7 ιντσών. Πιο αναλυτικά  το δεξί από τα δύο καντράν δείχνει την ταχύτητα και το αριστερό δείχνει ένα μετρητή ισχύος, με τη βελόνα να κινείται μεταξύ «charge», όταν γίνεται η αναγέννηση ενέργειας, μέσω «eco» όταν η πρόωση είναι ηλεκτρική και «power» όταν συνδυάζονται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας.

Ο πίνακας οργάνων του Nissan Juke Hybrid

Στο κάτω μέρος του αριστερού καντράν, υπάρχει ένδειξη της  κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας.Οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος εμφανίζεται στην 7άρα οθόνη του πίνακα οργάνων μεταξύ των δύο καντράν, εμφανίζοντας όλες τις διαφορετικές ροές ενέργειας σε μια απλή και καθαρή απεικόνιση, κάνοντας μας  πιο κατανοητή την  λειτουργία του συστήματος. 

To e-pedal του Nissan Juke Hybrid
Επιπλέον έχουν προσθέσει τον διακόπτη  ενεργοποίησης της λειτουργίας e-Pedal στην κεντρική κονσόλα, ακριβώς  πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Ο διακόπτης της λειτουργίας EV για την επιλογή της αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης   βρίσκεται  ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς.

Η κάμερα οπισθοπορείας του Nissan Juke Hybrid
Η προηγμένη τεχνολογία γίνεται πιο εμφανής  με τη μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, μέσω της οποίας χειριστήκαμε  το σύστημα infotainment και ενημέρωσης.Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης  με Apple CarPlay και  Android Auto και περιλαμβάνει δυνατότητα της πρόσβασης σε χάρτες TomTom και Live Traffic. Η κάμερα οπισθοπορείας, που διευκολύνει αφάνταστα το παρκάρισμα, χάρη στην προβολή θέασης 360 μοιρών περιμετρικά του αυτοκινήτου.

O χώρος αποσκευών του Nissan Juke Hybrid
Οι χώροι των  επιβατών παραμένουν αμεταβλητοί ακόμη και για τους πίσω όπου η απόσταση για τα γόνατα απαραμένει αμετάβλητη στα 553 χλστ.Το πορτμπαγκάζ  έχει πλέον διαθέσιμα 354 λίτρα. Ουσιαστικά η μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση προέρχονται από τον χώρο απου καταλαμβάνει η αποθήκευση της μπαταρίας των 1,2 kWh. Όμως παρά την μείωση ο χώρος αποσκευών με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα.

Στην «καρδιά» του Full hybrid Juke της δοκιμής μας υπήρχε ο  νέας γενιάς ατμοσφαιρικός 1.600άρη βενζινοκινητήρας με απόδοση 94 πίππους  και 148 Nm . Συμπαραστάτης  είναι ο ηλεκτροκινητήρας που παράγει 36 kW (50PS) και 205 Nm ροπής/ 200-1.650 σ.α.λ. με τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh, καθώς και με το εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. 


Το προηγμένο Multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τον συνδυασμό τους Μάλιστα για τους πιο «ψαγμένους» η Nissan  για μειωθούν οι τροβές  αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες "ICE" βενζινοκινητήρα  και τις 2 ταχύτητες "EV". Αποτέλεσμα ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με 25% περισσότερη ισχύ από την  έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μεγάλη μείωση κατανάλωσης καυσίμου που αγγίζει το  40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό κύκλλο.


Με την εκκίνηση να γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά και την μπαταρία φορτισμένη το υβριδικό Juke μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ/ώρα σε αμιγώς EV χωρίς να επιλέξετε το ανάλογο πρόγραμμα. Με το αποκλειστικό διακόπτη  λειτουργίας EV κινηθήκαμε  αμιγώς ηλεκτρικά μέσα την πόλη και για όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε όσο χρόνο η μπαταρία είναι φορτισμένη.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Κάθε φορά μάλιστα που επιβραδύναμε ο  ηλεκτροκινητήρας λειτουργούσε ως γεννήτρια  «αιχμαλωτίζοντας» την κινητική ενέργεια και  μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία.Η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει το αναγεννητικό φρενάρισμα και το παραδοσιακό φρενάρισμα τριβής για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση πεντάλ και αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας.Από την θέση του οδηγού μάλιστα δεν αντιλαμβανόμαστε τις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο συστημάτων.


Το JUKE Hybrid διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης,με τα προγράμματα Eco/Normal/Sport.. Η κάθε επιλογή δίνει και τα ανάλογα αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου.Η επέμβαση του κάθε προγράμματος αφορά στο βάρος του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού ,την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, επεμβαίνοντας στη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid
Επιπλέον όπως συμβαίνει και  με το αμιγώς ηλεκτρικό LEAF, το JUKE Hybrid  είναι εξοπλισμένο με το σύστημα e-Pedal της Nissan, το οποίο, όταν ενεργοποιηθεί, επιτρέπει τον έλεγχο της επιτάχυνσης ή της επιβράδυνσης του   αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας το πεντάλ γκαζιού.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Έτσι όταν ανασηκώσουμε το πόδι μας από το πεντάλ γκαζιού  εφαρμόζεται μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15 g) επιβραδύνοντας το JUKE σε ταχύτητα  5 χλμ/ώρα. Το πρόσθετο φρενάρισμα είναι απαραίτητο για την επιβράδυνση και είναι απαραίτητο  για να επιτευχθεί πλήρης στάση (η λειτουργία auto hold μπορεί να επιλεγεί για ευκολία στις ανηφορικές καταστάσεις). 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid
Στην πράξη τώρα. Στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ είχαμε στην διάθεση μας 143 ίππους και  ροπή  205 Nm. Το Nissan Juke Hybrid ανταποκρίνεται με προθυμία από τις χαμηλές στροφές ,επιταχύνει γραμμικά και διατηρεί υψηλό ρυθμό στο ταξίδι. Οι  εναλλαγές των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων  μας έγιναν αντιληπτές με έναν ανεπαίσθητο κραδασμό  ο οποίος δεν μας ενόχλησε κατά την διάρκεια της δοκιμής.Επιλέγοντας την λειτουργία Sport, 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid
Η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για καλύτερη επιτάχυνση στη συνέχειαόσον αφορά τις επιδόσςεςις είιναι ικανοποιητικότατες με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,1 δευτερόλπετα και την  τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα. Ο θόρυβος από το μοτέρ είναι σημαντικά χαμηλότερος από αυτόν που ακούγαμε σε άλλα υβριδικά μονμτέλα με CVT κιβώτιο ταχυτήτων.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid
Έχοντας την εμπειρία της οδήγησης του ηλεκτρικού LEAF  χρησιμοποιούσαμε στο μεγαλύτερο μέρος της δοκιμής μας το προηγμένο e-Pedal  με ότι θετικό αποκομίσαμε από την χρήση του όπως σας αναφέραμε και πιο πάνω.Το μεγαλύτερο όφελος αφορά την οικονομία καυσίμου η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής έδωσε μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. τιμή η οποία πλησιάζει την εργοστασιακή των  5,1 λίτρων /100χλμ.Οι εκπομπές CO2 115 γρμ./χλμ αντιστοιχούν σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη καθημερινή μετακίνηση μέσα στον δακτύλιο της Αθήνας.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid
Στον δρόμο η σφχιτή ρύθμιση της ανάρτησης  (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω)προσφέρει ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και ασφάλειας. ΟΙ κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες παρά το αυξημένο ύψος κατά 184 mm, με το σύστημα διεύθυνσης να δίνει καλή πληροφόρηση.

Τα συστήματα ασφαλείας του Nissan Juke Hybrid

Τα επίπεδα ασφαλείας αυξάνουν ακόμη περισσότερο χάρη στην ομπρέλλα συστημάτων όπως είναι μεταξύ άλλων η αναγνώριση πεζών και ποχημάτων με αυτόματο φρενάρισμα,  η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας και η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανωφέρεια.

Τα συστήματα ασφαλείας του Nissan Juke Hybrid

Η.τεχνολογία ProPILOT, δίνει τη δυνατότητα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, διατηρώντας τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, που βρίσκεται στην ίδια λωρίδα κυκλοφορίας.

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Την ίδια στιγμή η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μας προέτρεψε να βγούμε σε χωματόδρομους και να κινηθούμε και σε πιο δύσκολα μονοπάτια. Βέβαια η έλλειψη τετρακίνησης και κάποιου άλλου είδους βοηθητικής πρόσφυσης δεν μας άφησε να γευθούμε όλες τις χαρές μιας off road διαδρομής. 

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Το τελικό συμπέρασμα; Το  νέο Nissan Juke 1,6  Full Hybrid είναι ένα εντυπωσιακό σε σχεδίαση μοντέλο που προσφέρει επιδόσεις και μ εγάλη οικονομία στο καύσιμο. Χωρίς να χρειάζεται να μπεί  στην πρίζα, σου δίνει την δυνατότητα να κινείσαι μόνο με ρεύμα μέσα στην πόλη. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος ενώ παράλληλα η τιμή αγοράς συνοδεύτεαι από την αξιοπιστία της μάρκας στο πέρασμα πολλών χρόνων.Εγγύηση: 3 χρόνια με 100.000 χλμ και για το υβριδικό σύστημα: 5 χρόνια.Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 31900 ευρώ.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top