Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4Χ2

Είναι καλύτερο από ποτέ

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4Χ2

Το Dacia Duster έχει ήδη δημιουργήσει έναν θρύλο γύρω από το όνομα του. Οι μεγάλες δυνατότητες του σε διαδρομές εκτός δρόμου, η ομπρέλλα προστασίας της «μαμάς» Ρenault και η προσιτή τιμή το έχουν κάνει ήδη best seller. Όμως οι άνθρωποι της Dacia δεν επαναπαύτηκαν στις δάφνες τους αλλά πριμοδότησαν το μοντέλο τους με ενδιαφέροντα σχεδιαστικά στοιχεία αλλά και βελτιώσεις στα μηχανικά του μέση κάνοντας το ακόμη πιο ελκυστικό.   

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2
Άλλωστε έπρεπε να γίνει καθώς το  crossover / SUV μοντέλο  παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2010 ,με την δεύτερη γενιά να εμφανίζεται το 2017 συνεπώς έπερεπε να ανανεωθεί όπως και έγινε. Ο αριθμός πωλήσεων που έχει ξεπεράσει τα 1,9 εκατομμύρια Duster τους προέτρεψε να κάνουν κινήσεις για να μην χάσουν την θέση που είχαν στην αγορά. 

Τα φωτιστικά σώματα του Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2
Η σημαντικότερη αλλαγή εξωτερικά, εντοπίζεται στην ολοκαίνουργια μάσκα που προσδιορίζει και την νέα ταυτότητα της μάσκας. Μιλάμε για την ανάγλυψες τρισδιάστατες γρίλλιες οι οποίες επεκτείνονται σε όλο το μήκος της, με το νέο εντυπωσιακό ενσωματωμένο, αντικατοπτριζόμενο εταιρικό σήμα της εταιρείας και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  Eco LED που παραπέμπουν  στο κεφαλαίο γράμμα ύψιλον τοποθετημένο πλάγια. Το νέο λογότυπο της εταιρείας, συνδυάζει τα γράμματα D και C σε ένα  μοτίβο που μας θυμίζει κρίκους αλυσίδας.

Το νέο λογότυπο υπάρχει στα κέντρα των τροχών, ενώ στην πόρτα πορτμπαγκάζ υπάρχει η νέα γραμματοσειρά με το όνομα της μάρκας ολογράφως. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας ο οποίος συμβάλλει αποφασιστικά στην βελττίωση της αεροδυναμικής.Αλλαγές έγιναν όμως και καί από το αμάξωμα στα δομικά μέρη, με ενίσχυση  με χάλυβα  υψηλότερης αντοχής και πλευρικά μέρη με πάχος  0,2 mm, αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας του οχήματος σε περίπτωση σύγκρουσης. 


Στο πίσω μέρος έχουν γίνει επίσης αλλαγές οι οποίες εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα, στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και στο νέο σπόιλερ στην οροφή. Οι αλλαγές στο αμάξωμα και οι νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών έγιναν αφού πρώτα προηγήθηκαν δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα.  Στην έκδοση δοκιμής Journey  υπάρχουν ακόμη νέες αποχρώσεις στις ράγες οροφής , στις προστατευτικές ποδιές και στους καθρέφτες .Υπάρχουν και σκούρα φιμέ κρύσταλλα τα οποία αποτελούν μέρος του νέου επίπεδου εξοπλισμού της έκδοσης ,που είναι και το μοναδικό με το οποίο συνδυάζεται η κορυφαία έκδοση βενζίνης που οδηγούμε. 


Περνώντας στο εσωτερικό εντοπίζεις τις αλλαγές στη νέα μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών με αναβαθμισμένες λειτουργίες  όπως είναι το  ηχοσύστημα «Dacia Plug & Music», σύστημα «Media Display» με 6 ηχεία το «Media Nav», τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης και προειδοποίησης του οδηγού για όχημα στο  «νεκρό σημείο».

Υπάρχει ακόμη ητο σύστημα Hill Start Assist, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας Multi-view camera υποστηρίζεται από  τέσσερις περιμετρικές κάμερες.

Η συνδεσιμότητα για τα  smartphones είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Oι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους δύο θύρες USB . Σημαντικά είναι και η αναβάθμιση της ποιότητας υλικών με νέες ταπετσαρίες ενώ οι αεραγωγοί πλέον δεν είναι στρογγυλοί αλλά εξάγωνοι. Στο νέο τιμόνι συναντάμε το καινούριο λογότυπο της εταιρείας, ενώ το χειριστήριο των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθρεφτών έχει τοποθετηθεί μαζί με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων .


Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι χάρη στο μεταξόνιο των 2,76 μέτρων , με τους πίσω να έχουν εύκολη πρόσβαση  χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Το  πορτμπαγκάζ των 478 λίτρων στην δικίνητη έκδοση αποτελεί μια ικανοποιητική τιμή. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα  1.623 λίτρα.

Υπάρχουν αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα σας όπως είναι ο χώρος των 1,1 λίτρων στο συρόμενο υποβραχιόνιο που βρίσκεται μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.361/1.804/1.693 χλστ., 2.673 χλστ. μεταξόνιο.

Στην «καρδιά» του Duster της δοκιμής μας υπήρχε ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας  των 1,3 λίτρων προϊόν συνεργασίας μεταξύ της συμμαχίας Renault-Nissan και  Daimler. Αποδίδει 150 ίππους στις / 5.250 – 6.000 σ.α.λ και 250 Nm ροπή από τις 1.700 – 3.250 σ.α.λ. Από ότι καταλαβαίνετε πλέον η Dacia δεν αντιμετωπίζεται από την ...«μαμά» Renault ως... φτωχός συγγενής με μοτέρ προηγούμενης γενιάς, αλλά ισότιμα .

Το μοτέρ έχει κεφαλή σε σχήμα «Δέλτα» , είναι ελαφρύτερη με τα  τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων να είναι ειδικά κατεργασμένα για να υπάρχουν ελάχιστες τριβές. Εκτός από τον καταλύτη διαθέτει και φίλτρο μικροσωματιδίων GPF για περιορισμό ρύπων.  Στην πράξη το μοτέρ το οποίο συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων έχει ιδιαίτερα γραμμική λειτουργία, με ελαστικότητα από χαμηλές στροφές.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2

Για τα 0- 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 9,7 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 200  χλμ./ώρα. Οι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων δεν «κρεμούν» ενώ η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω του λεβιέ ταχυτήτων ικανοποιεί όσους επιθυμούν μεγαλύτερη συμμετχοή στην οδήγηση.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2

Το πρόγραμμα λειτουργίας Eco η οποία ενεργοποείται μέσω του μπουτόν που υπάρχει στο ταμπλό επεμβαίνει στην λειτουργία του εγκεφάλου , του κβωτίου ταχυτήτων, κάνει πιο «χαλαρή» την οδήγηση και  συνεισφέρει στην μείωση της κατανάλωσης μαζί με το σύστημα Start& Stop.Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με λίγη προσπάθεια μπορείς να την κατεβάσεις και στα 6,5 λίτρα ανά 100χλμ. Εκπομπές CO2 141 γρ./χλμ.

Ο πίνακας οργάνων του νέου Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2
Στον δρόμο το Dacia Duster είναι φιλικό στις  αντιδράσεις του με το σύστημα διεύθυνσης αν και ελαφρύ να δίνει αρκετές πληφορίες στα χέρια μας. Η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις με με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και τα ψηλού προφίλ ελαστικά (215/60 R17) ,είναι υποδειγματική χωρίς να επηρεάζεται από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Οι κλίσεις  μάλιστα  που παρουσιάζει το ψηλό  αμάξωμα κινούνται σε λογικά επίπεδα.παρά την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2

Σε περίπτωση ...υπερβολών το αναβαθμισμένο σύσττημα ευστάθειας επεμβαίνει για να φέρει τα πράγματα στην θέση τους.  Επιπλέον, συνεργάζεται με σύστημα stop/start, με τον κινητήρα να επανεκκινεί με αρκετά πολιτισμένο τρόπο.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2
Το Dacia  Duster είναι ένα υπερυψωμένο SUV -Crossover με δυνατότητες κίνησης σε χωματόδρομους αλλάκαι σε πιο ανώμαλα μονοπάτια. Τα νούμερα μιλούν  από μόνα τους. Η απόσταση αμαξώματος από το έδαφος  φτάνει τα 217 χλστμ., η γωνία προσέγγισης τις 30 μοίρες, η γωνία ράμπας τις 21 μοίρες και η γωνία αναχώρησης τις 34 μοίρες.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2

Οι τιμές αυτές μας επέτρεψαν να υπερβούμε τα όρια αν και το Dustrer μας ήταν δικίνητο. η έλλειψη τετρακίνησης  δημιουργεί ...κωλύματα μόνο όταν προσπαθήσεις να κινηθείς σε λασπώδεις επιφάνεις ή σε αμμώδεις μαλακές επιφάνεις. Τα φρένα με τους δίσκους μπροστά  και παρά τα ταμπούρα πίσω έχουν ικανοποιητική απόδοση και αίσθηση και δείχνουν αντοχή στην συνεχή χρήση.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2
Το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC 4×2 έχει αναβαθμιστεί πλήρως, έχει πολύ καλό εξοπλισμό, δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου αν και δεν έχει τετρακίνηση ενώ το όνομα της Renault που συνοδεύει τα μηχανικά του μέρη προσδίδει μεγαλύτερη βαρύτητα. Κια πάμε τώρα στοι θέμα της τιμής. Για να αποκτήσετε την έκδοση Journey με πλουσιότατο εξοπλισμό χρειάζεστε 27540 ευρώ. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top