Mazda: Πετάει ότι είναι περιττό

Η μοναδική σχεδιαστική φιλοσοφία 

Mazda σχεδίαση φιλοσοφία

Για πολύ καιρό, οι άνθρωποι πίστευαν -και τους έλεγαν- ότι η ευτυχία έρχεται από το να περιβάλλεις τον εαυτό σου με όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά. Τον 20ό αιώνα ουσιαστικά τον διέκρινε αυτή η παραδοχή. Αλλά καθώς περνούσε ο καιρός, πολλοί συνειδητοποίησαν ότι αυτή η υπόσχεση ευτυχίας ήταν μια ψευδαίσθηση: Όσο πιο πολλά έχουμε, τόσο λιγότερο ευτυχισμένοι γινόμαστε - και τόσο πιο εξαρτημένοι γινόμαστε από την κατοχή ακόμα περισσότερων.

Και ίσως τελικά, να μας αποσπά την προσοχή από την ευτυχία που προέρχεται από μη υλικά πράγματα, όπως η απόλαυση της φύσης, η αγάπη, η φιλία ή η επιδίωξη της σοφίας και της προσωπικής ανάπτυξης. Εν ολίγοις: το "περισσότερα, περισσότερα, περισσότερα" δεν είναι μια βιώσιμη έννοια - ούτε σε επίπεδο προσωπικής ευτυχίας ούτε σε επίπεδο παγκόσμιων πόρων και κλιματικών επιπτώσεων.


Σε έναν ολοένα και πιο πολύπλοκο κόσμο, πολλοί άνθρωποι αναζητούν την επιστροφή στην απλότητα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα μινιμαλιστικά κινήματα, όπως η απλή διαβίωση, τα οποία εκπροσωπούνται από εξέχουσες προσωπικότητες όπως η Marie Kondo, είναι σήμερα μία τάση με ρίζες από το παρελθόν. Η ιαπωνική κουλτούρα και οι φιλοσοφίες σχεδιασμού της γνωρίζουν πολλές αρχές που εφαρμόζουν τις μινιμαλιστικές αρχές εδώ και αιώνες. Αποτελούν επίσης τη βάση για το σχεδιασμό Kodo της Mazda, όχι επειδή ο μινιμαλισμός είναι της μόδας, αλλά επειδή αποτελεί μέρος Ιαπωνικού πολιτισμού.


Μια από τις φιλοσοφίες που παντρεύουν τη φύση και τον πολιτισμό στον ιαπωνικό σχεδιασμό είναι η Ma, η οποία αναφέρεται στην έννοια του απέριττου χώρου. Όταν διακοσμούν δωμάτια, οι Ιάπωνες αρχιτέκτονες, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν μόνο μερικά προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία. Το Ma είναι η ομορφιά και η ένταση που βρίσκεται μέσα στον κενό χώρο μεταξύ αυτών των στοιχείων.και είναι φαρμοσμένο στην κατασκευή των αυτοκινήτων, 

Μια άλλη φιλοσοφία που συμπληρώνει τη Ma είναι η Kaicho, η οποία αφορά την επιμέλεια και την ενίσχυση του χώρου που δημιουργεί η Ma. Αυτό το κάνει συνδυάζοντας αρμονικά διάφορα υλικά και υφές που αλληλοσυμπληρώνονται, γίνονται περισσότερα από το άθροισμα των μερών τους και παράγουν απλότητα και εκλέπτυνση από την πολυπλοκότητα. Ο φωτισμός είναι επίσης ένα βασικό χαρακτηριστικό του Kaicho. Για τη Mazda, αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί διακριτικό, απαλό, έμμεσο φωτισμό για να ενισχύσει την αίσθηση της αρμονίας στα αυτοκίνητά της.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top