Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes GLA 200 4MATIC 8G-DCT

Με αίσθημα ανωτερότητας 

Mercedes GLA 200 4MATIC 8G-DCT δοκιμή

Η πραγματικότητα είναι μια. Η Mercedes απευθύνεται σε ένα κοινό ιδιαίτερα απαιτητικό ακόμη και αν αγοράζει μοντέλο από την μικρότερη κατηγορία των SUV. Η Mercedes GLA 200 4MATIC με την τετρακίνηση, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της εταιρείας που δεν κάνει εκπτώσεις σε κανένα μοντέλο της, πριμοδοτώντας τα με υψηλή ποιότητα κατασκευής,πλούσιο εξοπλισμό και απόδοση σε δύσκολες συνθήκες.
Η προηγούμενη γενιά της GLA είχε εντυπωσιάσει με τις μαζεμένες διαστάσεις του αμαξώματος, τους αποδοτικούς κινητήρες και κυρίως με την προσιτή τιμή της, σε σχέση πάντα με το βαρύ όνομα της μάρκας.

Οι Γερμανοί σχεδιαστές έκαναν το αυτονόητο. Κράτησαν την κορμοστασιά της προηγούμενης γενιάς, αλλάζοντας τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω όπως και την μάσκα. Όμως προσοχή, δεν μιλάμε για ένα Facelifiing καθώς η νέαγενιά είναι εντελώς νέα. Πρώτα από όλα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MFA η οποία προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Έτσι έχουμε αύξηση του πλάτους κατά 30 mm, φτάνοντας τα 1,834 μέτρα, το ύψος κατά 104 mm αγγίζοντας 1,611 μέτρα ενώ το μήκος  είναι στα 4,41 μέτρα. Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 30 mm αγγίζοντας  τα 2.729 mm ενώ και τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 36  μπροστά και 46 mm πίσω.

Η έκδοση με την κωδική ονομασία  4MATIC, δείχνει και είναι πιο δυναμική, χάρη στο το πακέτο Off-Road, με τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης που σε προϊδεάζουν για τις δυνατότητες τοιυ κινητήρα.Όοσ για την αεροδυναμική η σχεδίαση προσφέρει τον κορυφαίο συντελεστή  Cd 0,28. 


Μπορεί η νέα Mercedes GLA 200 4MATIC με την πρώτη ματιά να δείχνει ότι είναι χαμηλή,όμως η  απόσταση από το έδαφος είναι στα 14,3 cm. με την γωνία προσέγγισης στις 18,3 μοίρες, τη γωνία ράµπας στις 14,4 μοίρες  και την γωνία αναχώρησης στις 22,1 μοίρες.Βέβαια κάποιοι θα πουν ότι αυτές οι τιμές δεν αντιστοιχούν σε «καθαρόαιµο» τετρακίνητο όχημα αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα έχετε πρόβλημα να κινηθείτε με άνεση  σε βατές εκτός ασφάλτου διαδροµές.


Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς παρά να μην σταθείς στην υψηλή ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά πλαστικά, το άψογο φινίρισμα και τις δερμάτινες επενδύσεις με τις κόκκινες ραφές που προσδίδουν πολυτέλεια.

Η hi-tech τεχνολογία είναι εμφανέστατη, με τις δύο ευκρινέστατες οθόνες 10,25 ιντσών που εμφανίζονται ως μια ενιαία να καλύπτουν το μισό μέρος του ταμπλό.

Το μενού είναι πλουσιότατο, στο βελτιωμένο σύστημα πολυμέσων ΜBUX (Mercedes-Benz User Experience) και ο έλεγχος των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου γίνεται είτε μέσω των διακοπτών αφής από το τιμόνι, είτε με φωνητικές εντολές είτε μέσω του touchpad στην βάση της κονσόλας.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας είναι πλούσιος με το Driving Assistance Package της Mercedes που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Active brake assist, την λειτουργία προειδοποίσης και διατήρησης λωρίδας .

Την επίβλεψη τυφλών σημείων ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες , το eCall-emergency system, την λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, το σύστημα προειδοποίησης ανίχνευσης πεζών κοντά σε διαβάσεις. Επιπλέον η κάμερα οπισθοπορείας με δυνατότητα προβολής 360 μοιρών σε διευκολύνει αφάνταστα και στο παρκάρισμα λλά και σε γλυτώνει από μικρογδαρσίματα σε περάσματα σε στενούς δρόμους.


Όσον αφορά τους χώρους της GLA 200 4MATIC οι επιβάτες έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται άνετα. Οι μπροστινοί επιβάτες ,σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχουν διαθέσιμα 22 mm περισσότερα για τα κεφάλια τους . Οι πίσω  επιβάτες έχουν  116 mm για τα πόδια τους και 43 mm «αέρα» για τους ώμους. Στην άνεση και στην πρακτικότητα, συνεισφέρει και το  πίσω διαιρούμενο κάθισμα (40:20:40) το οποίο σύρεται κατά 14 πόντους αυξομειώνοντας την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης κλίσης της πλάτης. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 435 λίτρα(+15).

Στις διακοπές σας λοιπόν δεν θα χρειαστεί να κάνετε παραχωρήσεις και θα μεταφέρετε πολλές αποσκευές.Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η  τιμή ανεβαίνει στα 1.430 λίτρα. Στην πρακτικότητα συνεισφέρουν οι χώροι για τα μικροαντικείμενα, με εξέχουσα την κεντρική βαθιά κλειστή θήκη στην βάση της κονσόλας. Είναι το καλό που προκύπτει από  την έλλειψη του λεβιέ ταχυτήτων ο οποίος βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι, όπως συνηθίζεται στα μοντέλα της Mercedes .


Στην «καρδιά» της Mercedes GLA 200 4MATIC βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.332 κ.εκ. ο οποίος  αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των  250 Nm να εμφανίζεται από τις 1.620 σ.α.λ. Στην πράξη με την αμέριστη συμπαράσταση του 8αριού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8G-DCT αποδείχθηκε ιδιαίτερα ...ζωηρός.

Επιλέξαμε από το σύστημα οδήγησης Dynamic Select το πρόγραμμα Sport .Το σβέλτο 8άρι αυτόµατο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη άλλαζε σε πιο υψηλές στροφές τις σχέσεις ,οι αναρτήσεις έγιναν πιο σκληρές ,το τιμόνι πιο «βαρύ» . Οι επιδόσεις  σε αυτούς τους ρυθμούς σε ικανοποιούν και με το παραπάνω .

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε  9,3 δευτερόλεπτα  με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Για να έχουμε μεγαλύτερη συμμετχοή καταφύγαμε στα paddles πίσω από το τιμόνι.Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε αυτούς τους ρυθμούς αγγίζει τα 8,4 λίτρα ανά 100 χλμ.Όμως επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco ή το προσωπικό Individual η μέση κατανάλωση πέφτει στα 7 λίτρα.

Οι εκπομπές CO2 είναι στα 166 γρμ.χλμ.Υπάρχει ακόμη και το πρόγραμμα οδήγησης Comfort το οποίο για εμάς είναι και το πιο ισορροπημένο για κίνηση εντός ή εκτός αστικού κύκλου. Τα συνολικά προγράμματα οδήγσης είναι τα εξής: Eco-Comfort -Sport-Individual και Off Road. 


Η Mercedes GLA 200 4MATIC είναι ένα στιβαρό αυτοκίνητο το οποίο παρά το σχετικά αυξημένο ύψος του, έχει μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Αυτό βέβαια οφείλεται και στην σχετικά σφιχτή της ανάρτησης, η οποία  είναι απΑραίτητη για την κίνηση εκτός δρόμου.Στον ανοιχτό δρόμο είναι ιδιαίτερα σταθερή στις υψηλές ταχύτητες,ακολουθώντας υποδειγματικά την τροχιά που της χαράσεις.

Η  GLA «4MATIC» διαθέτει στον εξοπλισμό της το «Off-Road Engineering Package» το οποίο αποτελεί συνδυασμό λειτουργιών που αυξάνουν την ασφάλεια στην εκτός δρόμου κίνηση.Έτσι επιλέγοντας το πρόγραμμα Off Road οι ακριανοί μπροστινοί  προβολείς «Multibeam LED»παραμένουν ανοιχτοί μέχρι τα 50 χλμ./ώρα, φωτίζοντας σε ευρεία γωνία και δίνοντας καλύτερο φωτισμό σε χωματόδρομους .Την ίδια στιγμή προσαρμόζεται και το ABS αλλά και το το σύστηµα Downhill Speed Regulation.

Με το τελευταίο κατεβήκαμε εδάφη με έντονη κλίση, ουσιαστικά χωρίς να κάνουμε τίποτα καθώς η ταχύτητα και η πρόσφυση ρυθμίζονταν αυτόματα. Στην ενεργοποίηση του προγράμματοις εκτός δρόμου είχαμε στην οθόνη την επιπλέον πληροφόρηση όπως είναι η γωνία στροφής των μπ[ροστινών τρχών ή για την κλίση της επιφάνειας όπου κινούμασταν.  


Η ενεργοποίηση της τετρακίνησης μας  έκανε να κινηθούμε με σιγουριά σε συνθήκες αντίξοες.Όπως είναι οι λασπώδεις επιφάνειες, η σε χωμάτινες διαδρομές με την ροπή να μεταφέρεται αυτόματα από το 100% μπροστά έως και 50-50 και στους 4 τροχούς.

Πάντως, όπως είπαμε, το σχετικά χαμηλό ύψος του αμαξώματος των 143 mm τα ασφάλτινα ελαστικά με τις 19άρες ζάντες αλουμινίου  και οι γωνίες προσέγγισης 18,3, ράμπας 14,4 και 22,1 μοίρες δεν σου επιτρέπουν να υπερβείς τα όρια προσπαθώντας να περάσεις από ιδιαίτερα απότομα πετρώδη κομμάτια.

Άλλωστε δεν ταιριάζει και στον...χαρακτήρα ενός τέτοιου οχήματος.Την ίδια στιγμή είδαμε ότι η πρόσφυση και κατά συνέπεια η  ευστάθεια, είναι μεγαλύτερη σε γλυστερά ή βρεγμένα οδοστρώματα. Όσο για τα φρένα αποδείχθηκαν ακούραστα και άμεσα ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.


Η Mercedes GLA 200 4MATIC 8G-DCT είναι ένα τετρακίνητο όχημα με εντονη προσωπικότητα, που αρέσκεται να κινείται με την  ίδια ευκολία σε  ανοιχτούς δρόμους, σε επαρχιακά μονοπάτιαή και εκτός δρόμου . Διαθέτει  πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας,έχει αστεράτο όνομα ,κυβισμό που δεν ...τρομάζει με τα κυβικά αλλά προσφέρει επιδόσεις. με αστεράτο όνομα και με κυβισμό που δεν...τρομάζει.Για να αποκτήσετε αυτό το compact premium τετρακίνητο χρειάζεστε 42.550 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top