Nissan Micra Ν-Sport: Μια ξεχωριστή δοκιμή 

 Για τους «ανήσυχους» οδηγούς  

Nissan Micra N-Sport δοκιμή Γιάννης Σωτηρόπουλος

Πολλοί λένε ότι η δεύτερη φορά είναι και η καλύτερη. Γιατί έχεις την εμπειρία, γνωρίζεις περισσότερα και το κυριότερο αλλάζουν οι συνθήκες. Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούσαμε ένα Micra. Αυτή την φορά πήραμε...παραγγελιά από τον  φίλο και καλό συνάδελφο μου στο Star Γιάννη Σωτηρόπουλο ο οποίος ήθελε να το δει από κοντά και να μοιραστεί μαζί μας  τις αρετές του Nissan Micra N- Sport. 


«Πως σου φαίνεται;» τον ρωτήσαμε. «Αγριεμένο ,έχει δυναμική εμφάνιση φαίνεται ότι οι σχεδιαστές της Nissan είχαν μεγάλα κέφια όταν το σχεδίαζαν» ήταν η απάντηση. Δεν μας έκαναν εντύπωση τα λόγια του καθώς το ιδιαίτερο Micra είναι πραγματικά ξεχωριστό.

Φιμέ κρύσταλλα στις πίσω πόρτες ,γυαλιστεροί καθρέφτες, ένθετα στο ίδιο χρώμα  κάτω από τα φωτιστικά σώματα ομίχλης ,και πάνω από τα μαρσπιέ και μαύρες γυαλιστερές 17άρες ζάντες  με ελαστικά (205/45)χαμηλού προφίλ για καλύτερα πατήματα, συνθέτουν ένα πραγματικά δυναμικό αποτέλεσμα.

Βέβαια το Micra είναι ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αυτοκίνητο με επιθετικό πρόσωπο . Από τα πλάγια εντυπωσιάζουν οι έντονοι θόλοι, οι ανασηκωμένοι ώμοι του αμαξώματος και οι κρυμμένες λαβές στις πίσω πόρτες που κρύβουν το πεντάθυρο αμάξωμα. 


Περάσαμε στο εσωτερικό. Ο φίλος Γιάννης  το περιεργάστηκε. «Η αλκαντάρα μου αρέσει, θυμίζει ιταλικό στυλ όπως στα ιταλικά μοντέλα της Lancia. Κάμερα οπισθοπορείας, πολλά συστήματα και ωραίο ταμπλό».

Πραγματικά εσωτερικά την παράσταση κλέβουν οι επενδύσεις από Alcantara τόσο στα θερμαινόμενα καθίσματα,όσο και στο ταμπλό. Το υλικό δένει αρμονικά με τις  δερμάτινες επενδύσεις με διακριτική λεπτομέρεια τις λευκές ρίγες. Ιδανικός συνδυασμός πολυτέλειας με σπορ  χαρακτήρα ο οποίος ικανοποιεί απόλυτα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί με το πορτμπαγκάζ να έχει διαθέσιμα 300 λίτρα.  


Από πλευράς εξοπλισμού έχουμε πλέον διαθέσιμο  αυτόματο ηλεκτρονικό κλιμστισμό και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Ανάμεσα στα αναλογικά όργανα ξεχωρίζει η οθόνη TFT  με στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού. Στην μέση του ταμπλό κυριαρχεί η  οθόνη αφής των 7 ιντσών με την περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος.

Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με Apple CarPlay και Android Auto. Tο Apple CarPlay με αναγνώριση φωνής Siri και το Android Auto με Google Assistant διατίθενται από την Acenta, προσφέροντας μια σειρά από επιπλέον δυνατότητες ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο.Το σύστημα ψυχαγωγίας  NissanConnect, με την πλοήγηση TomTom στα συν.

.
Πατάμε τον διακόπτη εκκίνησης, το μοτέρ παίρνει μπροστά. Η ιπποδύναμη των 92 ίππων υπολείπεται κατά 8 ίππους σε σχέση με πριν. Τι να κάνουμε όλα στον βωμό των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων.Οι εκπομπές είναι 125 γρμ./χλμ. CO2, τιμή η οποία  μεταφράζεται σε τέλη κυκλοφορίας 80 ευρώ. Το λέμε και πατάμε το γκάζι με τον Γιάννη Σωτηρόπουλο  να λέει: «Αν αυτό με λιγότερους ίππους πάει έτσι, πριν πως πήγαινε»;  Η απάντηση μας, τον ξαφνιάζει.«Τώρα πάει καλύτερα». Η αλήθεια είναι ότι ούτε εμείς το περιμέναμε.

Στο πάτημα του γκαζιού ο βενζινοκινητήρας έδειχνε πιο «ζωντανός» . Αυτό οφείλεται  στο γεγονός ότι η  ροπή  των 160 Nm προσφέρεται από τις 2.000-3.750 σ.α.λ., δηλαδή 750 σ.α.λ. χαμηλότερα από την προηγούμενη έκδοση με την ιπποδύναμη των 100 ίππων .

Επιπλέον το μοτέρ έχει την...χαρά να συνεργάζεται με το  βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 5 σχέσεων με την τελευταία σχέση να είναι μακρύτερη προς όφελος της οικονομίας. Με το στροφόμετρο στα...κόκκινα τα  0-100 χιλιόμετρα έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα  αγγίζει τα 178 χιλιόμετρα.


Ο Γιάννης Σωτηρόπουλος κάθεται στην θέση του οδηγού και ξεκινάει. Μετά από λίγα χιλιόμετρα τον ρωτήσαμε πως του φαίνεται. «Ωραία πάει, τραβάει από χαμηλά, ανεβάζει στροφές εύκολα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ακριβές, έχει καλή κλιμάκωση στις σχέσεις, καίει όμως;»,  η ερώτηση του φίλου Γιάννη. Με στάνταρ το σύστημα star&stop, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση  είναι στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (μετρήσεις WLTP). Στην πραγματικότητα αυτή τιμή πετυχαίνεται οδηγώντας χαλαρά κάνοντας τις αλλαγές χωρίς πιέσματα στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 5 σχέσεις. Στην κανονική οδήγηση που λέει ο λόγος γιατί το δεξί ποδαράκι ήταν ...βαρύ η κατανάλωση άγγιξε τα 7 με 7,5 λίτρα/100 χλμ.


«Σταθερο και σφιχτό στην ανάρτηση, δεμένο αυτοκίνητο ,στρίβει ωραία , δεν έχει κλίσεις» λέει ο Γιάννης Σωτηρόπουλος . Όντως το Micra N- Sport έχει σφιχτή ανάρτηση και στιβαρό πλαίσιο. Σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και το πολύ καλό σε πληροοφόρηση τιμόνι αποδείχθηκε ευθύβολο και σταθερό στις ευθείες και στις στροφές.

Κινηθήκαμε σε γρήγορους ρυθμούς σε στενούς δρόμους με κανονικές και πιο κλειστές καμπές και είδαμε ότι οι κλίσεις ήταν  μειωμένες « Στρίβει καλά επιμένει, έχει σπορ συμπεριφορά »λέει ο Γιάννης .

«Και άμεσα και αποτελεσματικά φρένα» συμπληρώνουμε εμείς. Και επειδή πάντα υπάρχει ο κίνδυνος της υπερεκτίμησης των δυνατοτήτων μας υπάρχει η  φαρέτρα συστημάτων ασφαλείας .Ο κατάλογος μακρύς με Hill Start Assist και σύστημα ενεργής πέδησης με αναγνώριση πεζών ,σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση τυφλού σημείου ,σύστημα περιμετρικής θέασης ,αναγνώριση σημάτων οδικής ασφάλειας.


Η σύντομη δοκιμή τελείωσε . Ο Γιάννης Σωτηρόπουλος, ικανοποιημένος  μας υπενθύμισε κάτι που δεν είπαμε εξαρχής. «Τα Nissan είναι αξιόπιστα για μια ζωή. Το Nissan Micra που το έχουμε τόσα χρόνια και το oδηγεί η σύζυγος μου Ρούλα δεν αντιμετώπισε ποτέ πρόβλημα, μόνο τα προγραμματισμένα service κάναμε.» Μιλάει από εμπειρία καθώς και ο ίδιος έχει ένα Nissan Micra 2010.

Συμφωνούμε .το Nissan Micra στην έκδοση N-Sport  είναι ακόμη πιο ελκυστικό με τα σχεδιαστικά στοιχεία και τον πλουσιότερο εξοπλισμό του. Για να αποκτήσετε  το ξεχωριστό Nissan Micra N-Sport χρειάζεστε 18490 ευρώ.

Επιπλέον η απαλλαγή του μοντέλου από τα τέλη κυκλοφορίας (στις εκδόσεις Energy και Acenta με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), του προσδίδει ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top