Renault: O πελάτης αποφασίζει για το μέλλον ενός μοντέλου 

Σας αποκαλύπτουμε τα μυστικά

Renault clinic tests

Κατά τη διάρκεια των κλινικών δοκιμών, ή αλλιώς «clinic tests», οι δυνητικοί πελάτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, κάτω από άκρα μυστικότητα, το αρχικό πρωτότυπο ενός μελλοντικού οχήματος. Τα clinic tests αποτελούν επομένως μία καλή ευκαιρία για τις ομάδες των διαφόρων project της Renault, να καταγράψουν τις πρώτες εντυπώσεις του κοινού, να συγκεντρώσουν τις απόψεις του και να αποκομίσουν σημαντικές μαρτυρίες, έως και τρία χρόνια πριν το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου. Για τις ομάδες μίας αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Renault, που δουλεύουν ήδη για μήνες πάνω σε ένα project, είναι μία στιγμή καθοριστικής σημασίας που τους δίνει τη  δυνατότητα να ελέγξουν ότι η αξία ενός δημιουργήματος γίνεται απόλυτα αντιληπτή από τους δυνητικούς αγοραστές του. Ας περιηγηθούμε στα παρασκήνια αυτής της διαδικασίας, αποκαλύπτοντας τα μυστικά που κρύβουν τα clinic tests ενός μελλοντικού μοντέλου.

Με βάση την ιατρική ορολογία, η λέξη «clinic» έχει τις ρίζες της στον ελληνικό ορισμό της φροντίδας του ασθενούς στο κρεβάτι ενός νοσοκομείου. Στην αυτοκινητιστική του όμως εφαρμογή, αυτός ο όρος αναφέρεται στους πελάτες που επιλέγουν οικειοθελώς να παίξουν το ρόλο του «ασθενούς», παίρνοντας τη θέση του υποκειμένου έρευνας και παρατήρησης. Οι έρευνες αυτές περιλαμβάνουν τη συλλογή και την ερμηνεία όλων των απόψεων, των αντιδράσεων και των συναισθημάτων που εκφράζονται, τόσο λεκτικά όσο και μη, από τους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι γίνεται διεξοδικός έλεγχος στα πιο σημαντικά συστατικά για την επιτυχία ενός νέου αυτοκινήτου, τα οποία και θα είναι διαθέσιμα όταν αυτό κυκλοφορήσει. Μια καλή ιδέα, η εντυπωσιακή σχεδίαση, η ελκυστικότητα σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα, αλλά και οι λογικές τιμές των υπηρεσιών, είναι όλα τα κριτήρια που εξετάζονται λεπτομερώς. Ο στόχος είναι να επιβεβαιωθεί ότι το υπό εξέλιξη μοντέλο βρίσκεται στο σωστό δρόμο, τόσο στα μάτια των πελατών, όσο και των ομάδων του project αλλά και της διοίκησης.

Το Renault Group προγραμματίζει να λανσάρει 24 νέα οχήματα μέχρι το 2025, μεταξύ αυτών και 10 ηλεκτρικά μοντέλα, ως μέρος του πλάνου στρατηγικού σχεδιασμού Renaulution. Ως εκ τούτου, η επιτυχία αυτών των ερευνών και οι κατευθύνσεις που προκύπτουν από αυτές, έχουν ιδιαίτερη σημασία. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πέντε με δέκα τέτοιες έρευνες. Με δεδομένο το γεγονός ότι τα clinic tests πραγματοποιούνται τρία χρόνια πριν την έναρξη των πωλήσεων ενός αυτοκινήτου – στα μισά δηλαδή της πενταετούς περιόδου εξέλιξής του – υπάρχει συνήθως ένα μοναδικό πρωτότυπο διαθέσιμο για όλες τις ανάγκες της εταιρείας. Επομένως, η διαθεσιμότητα αυτού του σπάνιου πόρου, υπαγορεύει τον αυστηρό προγραμματισμό των clinic tests, τα οποία πρέπει να ενταχθούν σε ένα γενικό πλάνο που καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρης της εταιρείας. 

Πρόσφατα, οι δοκιμές γενικά – συμπεριλαμβανομένων και των clinic tests – έφεραν στο φως νέες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Για παράδειγμα, οι πελάτες εκφράζουν όλο και πιο ώριμες και συγκεκριμένες προσδοκίες σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτονομία, επιδόσεις, οικονομία, καθώς και υποδομές φόρτισης, είναι παράμετροι που συμπεριλαμβάνονται στους προβληματισμούς τους. Άλλωστε, τα ηλεκτρικά και τα εξηλεκτρισμένα οχήματα καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι στην ευρωπαϊκή αγορά γενικότερα, αλλά και στη γκάμα της Renault ειδικότερα. 
 
Όλοι οι συμμετέχοντες στα clinic tests επιλέγονται από μια δεξαμενή ατόμων που ελέγχεται και ενημερώνεται συνεχώς από την αρμόδια εξειδικευμένη εταιρεία έρευνας αγοράς.Οι υποψήφιοι επιλέγονται ανάλογα με το πόσο καλά ταιριάζουν με το target group του εκάστοτε project. Αυτά που λαμβάνονται υπόψη είναι τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά του κάθε υποψηφίου, όπως η ηλικία, το φύλο, η οικογενειακή και επαγγελματική κατάσταση, ο τόπος διαμονής των συμμετεχόντων, καθώς και η σχέση τους με το προϊόν. Οι μάρκες και τα μοντέλα των οχημάτων που έχουν ήδη στην κατοχή τους, είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικά. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. 


 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top