Στο τιμόνι της νέας Mercedes C 200

 «Αστεράτη» τεχνολογία και πολυτέλεια 

Mercedes C 200 δοκιμή

H C-Class  αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσμα και από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Mercedes  με μεγάλη αγοραστική δύναμη. Η φιλοσοφία της ,η σχεδίαση αλλά και η τεχνολογία που διαθέτει την τοποθετεί στα«νερά» της μεγαλύτερης S-Class κάτι που δεν...«χαλάει» τον υποψήφιο αγοραστή που δεν θα χρειαστεί να βάλει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να την αποκτήσει.

Η τελευταία γενιά της λοιπόν στην έκδοση C 200 είναι μια αντυπωσιακή λιμουζίνα ,η οποία ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής είναι εξηλεκτρισμένη .Διαθέτει  ήπιο υβριδικό σύστημα που είναι η δεύτερη γενιά του ISG. Ο συνδυασμός με τον υπερτροφοδοτούμενο  βενζινοκινητήρα με τα 1500 κ.εκ. αποτελεί μια ιδανική λύση για ένα οδηγό που επιζητά αυτοκίνητο με «βαρύ» όνομα το οποίο να προσθέτει κύρος.


Εξωτερικά η συνταγή  που ακολουθείται αισθητικά παραπέμεπει στην “A-Class”. Η μεγαλύτερη και κομψότατη σιλουέτα χωρίς κραυγαλέα στοιχεία που άλλωστε δεν ακολουθεί η Mercedes στα μοντέλα της προσδίδει στο αμάξωμα την εμφάνιση λιμουζίνας .

Μπροστά το καπό διαθέτει ακμές ενώ τα φωτιστικά  σώματα με τους προβολείς LED High Performance «δένουν» αρμονικά με την μεγάλη μάσκα. Στην τελευταία δεσπόζει το μεγάλο αστέρι- σήμα της εταιρείας- ενώ αν παρατηρήσεις προσεκτικά το πλέγμα της απαρτίζεται από αμέτρητα μικρά αστεράκια.  Η νέα, 5ης γενιάς, Mercedes-Benz C-Class διαθέτει και κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή ο οποίος είναι Cd: 0,24 .

Όσον αφορά τις διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι πιο χαμηλή κατά 10 χλστ. φτάνοντας τα 1,437 μέτρα. Είναι μακρύτερη κατά 65 χλστ. φτάνοντας τα 4,751 μέτρα .Το πλάτος επίσης είναι αυξημένο κατά 10 χλστ.(1.820 μ.) ενώ υπάρχει και άυξηση του μεταξονίου κατά 25 χλστ.(2.865 mm).


Περνώντας στο εσωτερικό πραγματικά άφωνοι.Με δεδομένη την υψηλή ποιότητα κατασκευής και τις δερμάτινες επενδύσεις σε ταμπλό και καθίσμστα αμέσως γίνεται αντιληπτή η υψηλή τεχνολογία  Ο πίνακας οργάνων είναι ηλεκτρονικός  με δυνατότητες παραμετροποίησης.

Την προσοχή μας όμως τράβηξε αμέσως  η πραγματικά  εντυπωσιακή υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD των 11,9 ιντσών σε κάθετη διάταξη πάνω στην κονσόλα η οποία  είναι κατά 6 μοίρες στραμμένη προς τον οδηγό. Προέρχεται απευθείας από την S-Class ,είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα του ταμπλό.

Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση. Η νέα C-Class είνια εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) η οποία είναι σαφώς πιο έξυπνη και πιο λειτουργική .

Μπορείς να ελέγξεις όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ενώ μπορείς ακόμη και να ρωτήσεις αν θα βρέξει ή θα χιονίσει και να σοιυ εμφανίσει το δελτίο καιρού. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης over-the-air ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App.


Η εμφάνιση των οθονών όπως είπαμε μπορεί να εξατομικευθεί  Υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και  σε τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service).

Μια σειρά από κάμερες και αισθητήρες μας ενημέρωναν συνέχεια για το περιβάλλον μπροστά και πίσω  από το αυτοκίνητο με  προβολή των εικόνων στην κεντρική οθόνη ,κάνοντας το παρκάρισμα παιχνιδάκι. Το σύστημα με τις περιμετρικές κάμερες είναι εκπληκτικό.

Ελέγχεις το αυτοκίνητο περιμετρικά 360 μοίρες έχοντας την δυνατότητα μέσω της οθόνης αφής να πριστρέφεις την φιγούρα του αυτοκινήτου όπου θέλεις και να έχεις οπτική επαφή. Θέλει βέβαια έναν μικρό χρόνο προσαρμογής αλλά ούτως ή άλλως ο χειρισμός της γίνεται ως επί το πλείστον όταν είσαι ακινητοποιημένος. Να σημειώσουμε ότι ο εσωτερικός φωτισμός της καμπίνας επιβατών προκαλεί δέος και μάλιστα έχεις την δυνατότητα μέσω της κεντρικής οθόνης να αλλάξεις χρωμαστιμό κατά το δοκούν. 


Απο εκεί και πέρα αν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε στον εξοπλισμό μια σειρά από επιπρόσθετες λειτουργίες μειώνοντας ακόμη περισσότερο την απόσταση από την μεγάλη S-Class. Στο hi-tech στοιχεία εντάσσεται και το  έγχρωμο Head-up display τυο οποίο  προβάλλει πλούσιες πληροφορίες στο παρμπρίζ .Να σημειώσουμε ότι το όμορφο τιμόνι είναι «φορτωμένο» με τα πολλά κουμπιά και διακόπτες  αφής  μέσω των οποίων μπορείτε να χειριστείτε αρκετά από τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου με κύριο σημείο τον ηλεκτρινικό πίνακα οργάνων. Βέβααι με τόσα που σας είπαμε πρέπει να... ανησυχήσατε για το πόσο εύκολος ή δύσκολος  είναι ο χειρσμός τους. Με μια μικρή εξοικείωση- όταν είστε σταματημένοι-βέβαια, θα δείτε ότι ο χειρισμός τους  είναι πιο εύυκολος από ότι νομίζετε. 


Η διάταξη του ποιοτικότατου  εσωτερικού όπου κυριαρχεί το δέρμα, ακολουθεί την χωροταξική διάταξη  με την κωδική ονομασία «cab backward design» η οποία αντιπροσωπεύει  τη νέα φιλοσοφία  της Mercedes, που θέλει την καμπίνα των επιβατών να είναι μετατοπισμένη προς τα πίσω. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν άνετα στα δερμάτινα καθίσματα χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις .

Η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων έρχεται απευθείας από την μεγάλη S-Class με την μικρογραφία καθίσματος στις πόρτες.

Επιπλέον οι πίσω επιβάτες έχουν πρόσβαση μέσω διακοπτών και οθόνης στον κλιματισμό. Από εκέι δεν ρυθμίζεις μόνο την θυερμοκρασία αλλ΄και την ροή του καθένα για τον κάθε επιβάτη ξεχωριστά.

Για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 455 λίτρα, με τον κλασσικό περιορισμό στο θέμα του ύψους που συναντάμε σε όλα τα sedan.

Όλα αυτά τα συναντάς στην μεγαλύτερη S-Class. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε και διπλή πανορανική οροφή που έδινε άλλον ...αέρα. Είχε δίκιο λοιπόν ο φίλος μου και συνάδελφος Πάρις Ποντίκας όταν μου χαρακτήρισε την C-Class σαν μια μικρότερη S-Class 


Πάμε στα ενδότερα που είναι το μηχανικό σύνολο το οποίο έχει να αντιμετωπίσει αμάξωμα βάρους  1.650 κιλών.Η  C 200 κινείται με  τον  υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.500 κυβικών της Mercedes που αποδίδει 204 ίππους και 300 Nm ροπής. Yποβοηθάται από την δεύτερη γενιά του ISG.Μιλάμε για ένα ήπιο υβριδικό σύστημα  που επεμβαίνει βοηθητικά  όποτε χρειάζεται με 20 ίππους και 200 Nm ροπής. 204 ίππους 


Υπάρχει ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς.Έτσι  διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας εξασφαλίζοντας σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. 

Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, χωρίς η λειτουργία Start/Stop να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Με δυσκολία αντιλαμβάνεσαι και την μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέρουν  μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Από την θέση του οδηγού είχαμε τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγράμματων οδήγησης. Μιλάμε για τα normal, individual, sport και sport+. Οι αλλαγές στο στάνταρ  9άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής γίνονται στον σωστό χρόνο χωρός κρεμάσματα και με τιος αλλαγές να γίνονται ανάλογα με την επιλογή προγράμματος οδήγησης και με το πάημα Kick down του γκαζιού.

Όοσν αφορά τις επιδόσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 246 χλμ./ώρα τιμή η οποία μα βάση τον κυβισμό του μοτέρ είναι εξαιρετική. Η τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου  σύμφωνα με την Mercedes είναι 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στην παραγματικότητα η τιμή που πιάσαμε οδηγώντας σε κανονικές συνθήκες κυμάνθηκε στα 7,7 λίτρα/100 χλμ.   


Στον ανοιχτό δρόμο η νέα γενιά της C-200 καταπίνει τα χιλιόμετρα προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, αφήνοντας τους επιβάτες όχι μόνο ξεκούραστους αλλά και να έχουν έντονο το αίσθημα ασφαλείας.Η ηχομόνωση είναι κορυφαία για την κατηγορία. Η ανάρτηση (Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) είναι προσανατολισμένη στην σπορ οδήγηση, με σκληρότερες ρυθμίσεις και χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά.Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για μεγάλα ξεκούραστα και ασφαλή ταξίδια.

Η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων και οι 19άρες ζάντες με το χαμηλό προφρίλ ελαστικών δίνει εντυπωσιακή πρόσφυση στους...«φιδίσιοιυς» επαρχιακούς δρόμους  Το σύστημα διεύθυνσης έχει το ιδανικό βάρος , προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και νιώθεις ότι έχεις κάθε στιγμή  τον πλήρη έλεγχο του γερμανικού μοντέλου.

Το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων με προειδοποίηση σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας ,σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου αυτοκινήτου μέσω των καθρεφτών. Επιπλέον όταν κάναμε όπισθεν και αναγνωριστεί εμπόδιο το αυτοκίνητο φρενάρει απότομα μόνο του. Τα φρένα άμεσα  με αεριζόμενους δίκσους μπροστά και δίσκους πίσω ,ακολουθούν την υπόλοιπη εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο 


Η νέα γενιά Mercedes C-200 είναι ένα «αστεράτο» αυτοκίνητο με όλη την σημασία της λέξης. «Αστεράτο» σε τεχχνολογία η οποία  διαθέτει μεταξύ άλλων oυτόματο σύστημα διζωνικού κλιματισμού Thermatic,ασύρματη φόρτιση smartphone, πολλαπλή κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο σαλόνι με θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, ασφάλεια 5 αστέρων, η οποία  συνοδεύεται από μια τεράστια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης  οδηγού,αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων, προβολείς LED High Performance. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε 52.750 ευρώ για την πισωκίνητη έκδοση της δοκιμής μας . 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top