Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 

Καλύτερο και οικονομικότερο

Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 δοκιμή

Οι Σουηδοί δείχνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν με γρήγορα βήματα στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από την έκδοση με την καθαρή ηλεκτρική ενέργεια που δοκιμάαμε πριν από λίγο καρό ήρθε η στιγμή να πάρουμε στα χέρια μας την Plug in  υβριδική με την κωδική ονομασία Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 180 ίππων με τον ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων. Ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων της αύξησε σε σημαντικότατο βαθμό τις πωλήσεις της φέρνοντας και τα ανάλογα κέρδη, μέρος των οποίων θα διαθέσουν για μοντέλα που θα προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία.


Λίγα πράγματα έχοτυν αλλάξει όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση. Η διαφορά σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση, με μια έμπειρη ματιά, εντοπίζεται στο μπροστινό αριστερό φτερό όπου υπάρχει η τάπα της πρίζας για την φόρτιση. Το Volvo Xc40, όπως όλα τα ...αδέλφια του, διακρίνεται για την λιτή τετράγωνη σχεδίαση με την μεγάλη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα του σφυριού του Θωρ.

Οι ψηλοί ανασηκωμένοι «ώμοι» στο πίσω μέρος δίνουν μια πιο επιβλητική και σπορ σιλουέτα.Τα πίσω φωτιστικά σώματα  θυμίζουν μπούμερανγκ. Η περιπετειώδης εμφάνιση με την δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία αγγίζει  τα 211 χλστ. τιμή η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας των  crossover.


Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κατασκευής . Στο εσωτερικό η αίσθηση της άνεσης αυξάνεται με την πανοραμική ηλιοροφή .Λιτότητα στην σχεδίαση και υψηλή τεχνολογία η οποία γίνεται ορατή με το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, με τα εξαιρετικά γραφικά.

Στην μέση του ταμπλό συναντάμε την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9 ιντσών ,σήμα κατατεθέν της Volvo που παραπέμπει σε τάπλετ. Ο τρόπος λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων μεταξύ των οποίων και ο κλιματισμός  είναι απλός και ουσιαστικά σύρεις με το δάκτυλο αριστερά ή δεξιά ,τις σελίδες για να μπεις στο μενού που θέλεις.

Μέσω της οθόνης γίνεται και ο χειρισμός των πλουσιότατων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας. Η ομπρέλλα ασφαλείας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση οδικής σήμανσης,

Η συνδεσιμότητα την ίδια στιγμή είναι πλήρης ενώ η κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει στο παρακάρισμα  

Η επιλογή του προγράμματος οδήγησης  γίνεται μέσω διακόπτη  στην κεντρική κονσόλα. Οι επιβάτες δεν θα έχουν παράπονο από τους χώρους με τον τρίτο μεσαίο στο πίσω κάθισμα να χρειαστεί να στριμώξει λίγο τα πόδια του λόγω του υψηλού τούνελ.

Ο χώρος αποκσευών είναι πλέον στα 405 λίτρα με τη νέα τιμή να προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών. Βέβαια αυτό συμβαίνει σε όλες τιςς υβριδικές εκδόσεις ανεξαρτήτως μάρκας.( Διαστάσεις 4.425 x 1.863 x 1.652 mm.)


Όμως τα πιο σημαντικά πράγματα κρύβονται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου Μιλάμε για το υβριδικό  σύστημα το οποίο απαρτίζεται από τον υπετροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 180 ίππους στις 5800 σ.α.λ. με την ροπή των 265 Nm να εμφανίζεται σε μια κλίμακα στροφών από  2.500-5.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοςση 182 ίππους  με 160 Nm από το...μηδέν. Συνδυαστικά τα δυο μοτέρ αποδίδουν 262 ίππους με την τιμή της ροπής να είναι στα  425 Nm. Φυσικά υπάρχει και η μπαταρία των των 10,7 kWh για την τροφοδότηση του ηλεκτροκινητήρα  Η συνεργασία με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι άψογη και μεταφέρει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς.

Οι διαφορές στην οδήγηση σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση είναι εμφανής  με το πάτημα του διακόπτη εκκίνησης. Κανείς θόρυβος από τον βενζινοκινητήρα, η εκκίνηση και η κίνηση γίνεται ηλεκτρικά , Στο πάτημα τουτ γκαζιού ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει  άμεση και γραμμική επιτάχυνση  ενώ η υβριδική λειτουργία εναλλάσει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα χωρίς σχεδόν να το αντιλαμβάνεσαι την ώρα που οδηγείς. 
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσαικές.

Το Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 στο νπάτημα του δεξιού πεντάλ και στην λειτουργία Hybrid Mode εκτινάσεται κολλώντας τους επιβάτες στα καθίσματα.έχοντας μάλιστα να αντιμετωπίσει 1770 κιλά αμαξώματος. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται και εδώ ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, όπως συμβαίνει πλέον σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας.

Θέμα ασφάλειας λένε και έχουν κάθε διακίωμα να το λένε καθώς η μάρκα είναι πρωτοπόρος σε πολλά συστήματα ασφαλείας. Βέβαια για να έχεις αυτές τις επιδόσεις θα πρέπει να έχεις την μπαταρία πλήρως φορτισμένη . Όπως συμβαίνει σε όλες τις υβριδικές εκδόσεις ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται και στην φόρτιση της μπαταρίας συμμετέχοντας ενεργά στην ανάκτηση ενέργειας Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε κατά την διάρκεια της δοκιμής τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  (Εκπομπές CO2 45 γρμ./χλμ.(WLTP: 45-55 γρμ./χλμ.).

Κινούμενοι καθαρά με τον ηλεκτροκινητήρα στο πρόγραμμα Pure Mode το κόστος μετακίνησης πέφτει απίστευτα και μάλιστα η αυτονομία των 50 χιλιομέτρων μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις τον βενζινοκινητήρα να κινείσαι μέσα στην πόλη.

Αν επιλέξετε τώρα το πρόγραμμα Hold διατηρείται η στάθμη της φόρτισης σε συγκεκριμένο σημείο για να μπορείτε να έχεετε ηλεκτρική ενέργεια για την κίνηση μέσα στην πόλη.

Για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας απιτούντια περίπου 3,5 ώρες σε ταχυφορτιστή με τον χρόνο να ανεβαίνει στις 5 ώρες με την πρίζα του σπιτιού σας. 


Στον δρόμο τώρα παρά το αυξημένο ύψος η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε σχέση με τις απλές εκδόσεις προσφέρει μειωμένες κλίσεις στις στροφές με τα φαρδια ελαστικά να προσφέρεουν μεγάλη πρόσφυση. Το τιμόνι αν και ελαφρύ δίνει καλή πληροφόρηση ενώ η αποτελεσματικότητα και η αίσθηση των φρένων με αεριζόμενους δίσκους μπροστά  και απλούς δίσκους πίσω ικανοποιεί απόλυτα.

Φυσικά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ρποσφέρει άνετη μετακίνηση σε χωματόδρομους χωρίς βέβαια να ξεφεύγετε από τα όρια καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση.

Το Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 είναι ένα σύγχρονο, άνετο και καλά εξοπλισμένο οικογενειακό SUV με πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλά πάγια έξοδα. Για να το αποκτήσετε στην βασική έκδοση χρειάζεστε 51066 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top