Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1,0 Dynamic με τα 90 άλογα 

Σε κερδίζει με τα προσόντα του

Renault Clio 1,0 Dynamic 90 ίπποι: Δοκιμή 

Το νέο Renault Glio μπορεί να μοιάζει πολύ με τον προκάτοχο του όμως είναι ένα  εντελώς διαφορετικό μοντέλο καθώς όλα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή . Ναι με την πρώτη ματιά, αν δεν είσαι... μυημένος, θα μπερδευτείς, όμως στη συνέχεα με μια πιο προσεκτική ματιά ι βλέπεις ότι ο μικρός Γάλλος μπορεί να έχει κρατήσει την κορμοστασιά του είναι όμως πιο όμορφος, πιο νεανικός και το κυριότερο πολύ καλύτερος. 


Το νέο Renault Clio «πατάει» στην εντελώς νέα  πλατφόρμα CMF-B  η οποία είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορεί να δέχεται και  υβρδικές αλλά και ηλεκτρικές εκδόσεις. Κάθε τμήμα  του αμαξώματος είναι εντελώς καινούργιο. ενώ το  βασικό πλαίσιο, αν και πιο άκαμπτο, είναι κατά 22 κιλά πιο ελαφρύ..

Την ιδια στιγμή αναρτήσεις, κινητήρες και υποπλαίσια,είναι εντελώς καινούργια. Η εταιρεία στη συνέχεια σχεδιαστικά ακολούθησε την ίδια φιλοσοφία στη σχεδίαση  με το προηγούμενο μοντέλο καθώς δεν είχε λόγο να αλλάξει μια συνταγή που την έφερνε πολύ ψηλά στις πωλήσεις  στην Ευρώπη.

Αν και το «σουλούπ»ι του μοντέλου έμεινε ακριβώς το ίδιο οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα σχήματος C μπροστά, τα οποία μάλιστα διαθέτουν και τεχνολογία  LED Pure Vision.

Κοιτώντας από το πλάι βλέπεις ότι οι σχεδιαστές έχουν ανασηκώσει τους...«ώμους» ενώ με τις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες το αμάξωμα παραπέμπει σε τρίθυρο.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα πιο σύγχροινα και διακριτικά φωτιστικά σώματα αλλά και ο πιο ψηλός προφυλακτήρας ως  μια επιλογή που έγινε για να προφυλαχθεί καλύτερα η πίσω πόρτα σε τυχαίες συγκρούσεις  

Θα λέγαμε με λίγα λόγια ότι  το νέο Clio έχει πλησιάσει στο  Megane ενώ να σημειώσουμε όσον αφορά την αεροδυναμική ότι πλέον έχουμε  κορυφαίο συντελεστή SCx=0,64 m2.

Στο εσωτερικό όταν κάθεσαι στην άνετη θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις , με την πρώτη μαρτιά αντιλαμβάνεσαι ότι οι Γάλλοι θέλησαν να δείξουν ότι δεν κάνουν...εκπτώσεις  στην ποιότητα των μικρότερων μοντέλων. Το αντίθετο μάλιστα καθώς υπάρχει ιδαίτερα προσεγμένη συναρμολόγηση, με μαλακά πλαστικά, με το Smart Cockpit να έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί.

Το εσωτερικό μοιάζει να έχει σμικρυνθεί από ένα μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο .Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα διαφορετικά μοτίβα ανεβάζει την hi tech εικόνα του αυτοκινήτου, με πληροφορίες  του υπολογιστή ταξιδιού.

Η προηγμένη τεχνολογικά εικόνα συμπληρώνεται από το σύστημα πολυμέσων Easy Link 7” με τον έυχρηστο πλοηγό, με την πλήρη συνδεσιμότητα και την κάμεερα οπισθοπορείας με το ραντάρ για το εύυκολο παρκάρισμα.(Στην πλουσιότερη Dynamic, της δοκιμής μας, αν επιθυμείτε μπορείτε να έχετε  το κορυφαίο σύστημα της σειράς με οθόνη 9,3 ιντσών.

Για να μην μπερδεύεται ο οδηγός με το μενού, έχουν τοποθετηθεί ξεχωριστά περιστροφικά χειριστήρια για τον αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό  Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι, με την αύξηση της απόστασης των γονάτων για τους πίσω  κατά 26 mm. Αυτό επετεύχθη χάρη στην σχεδίαση των εσοχών την πλάτη των εμπρός καθισμάτων,

Ο χώρος του πορτμπαγκάζ  είναι στα 391 λίτρα , κορυφαία τιμή για την κατηγορία και είναι πλήρως εκμεταλλέυσιμος ,αν και το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και δυσκολεύει στην φόρτωση μεγαλών και βαρύτερων  αποσκευών. Οι...μαγικές κινήσεις λοιπόν στην χωροταξία των εσωτερικών χώρων δίνουν μεγαλύετρη άνεση, την στιγμή που το νέο Clio όχι μόνο δεν έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. αλλά έχει μικρότερο μήκος κατά 12 mm με το ίδο μήκος στο μεταξόνιο που φτάνει τα 2.580 mm.Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4050/1798/1.440 mm.)


Πάμε όμως να δούμε τι κάνει στον δρόμο. Στην «καρδιά» του νέου Reanult Clio υπάρχει στην έκδοση της δοκιμής μας o 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 TCe 90 με άμεσο ψεκασμό βενζίνης 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και περιστρεφόμενα αντικραδασμικά αντίβαρα για καλύτερη και πιο ήσυχη λειτουργία. Η ροπή των 160 Nm εμφανίζεται τώρα  από τις 2000 σ.α.λ. Έχεις την δυνατότητα να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς  με το νέο πολύ καλό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις.

Τα  90 άλογα στις 5000 σ.α.λ. δίνουν πολύ καλές επιδόισεις με τα 0-100 χιλμ./ώρα να έρχονται σε 12.2 δευτερόλεπτα ενώ βλέπεις την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Με λίγα λόγια ο τρόπος λειτουργίας είναι αυτός που αρέσει καθώς ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις με ένα τρικύλινδρο σύνολο. και το πιο σημαντικό η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 6.4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα χωρίς να προσέχουμε το πόσο  βαθιά πατούσαμε το γκάζι. (Εκπομπές CO2: 117 γρμ./χλμ.)


Η οδική συμπεριφορά του νέου Clio προσανατολισμένη στην εύκολη και άνετη οδήγηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και γρήγορο,  γεγονός πιου σε βοηθά απεριόριστα στην κίνηση μέσα στα στενά της πόλης . Η ρύθμιση των αναρτήσεων ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και στα καλά κρατήματα (.Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό και πίσω ημιάκαμπτος άξονας με  αντιστρεπτική δοκό.)

Οι κλίσεις  στις στροφές είναι περιορισμένες, η πρόσφυση ήταν αυξημένη ακόμη και όταν οδηγήσαμε σε οριακούς ρυθμούς ενώ το ευαισθητοποιημένο ESC  διόρθωσε άμεσα τις όποιες υπερβολές μας.

Η ασφάλεια είναι σε υψηλά επίπεδα, χάρη στην πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού με αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών ενώ  συμπληρώνεται με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway και Traffic Jam Companion.

Επιπλέον αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό στις υψηλές ταχύτητες ,ευθύβολο, ανεπηρέαστο στους πλάγιους ανέμους και ταξιδιάρικο. Τα  φρένα συμπεριφέρονται  γραμμικά στην πίεση του πεντάλ με αφαλείς αποστάσεις ακινητοποίησης ενώακόμη και στα συνεχή φρεναρίσματα  δεν έδειξαν σημεία κόπωσης.  

Το  Renault Clio  1.0 TCe 90hp Authentic  κοστίζει 17320 ευρώ. Η έκδοση Expression Plus κοστίζει 19920 ευρώ.Για να αποκτήσετε την  έκδοση Clio 1.0TCe 90PS Dynamic η τιμή είναι στα 19990 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top