Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid 

Ένα «όπλο» για δύσκολες καταστάσεις με εντυπωσιακές επιδόσεις

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid δοκιμή

«Κάτι μου θυμίζει,τι μου θυμίζει; » ήταν τα πρώτα λόγια ενός φίλου όταν του έδειξα το Suzuki Across που μόλις είχα πάρει για δοκιμή. Η απάντηση ήταν απλή .«Σου θυμίζει το Toyota RAV4»ήταν η απάντηση, για να μην του ...αποκαλύψω την όλη αλήθεια. Δηλαδή ότι το συγκεριμένο μοντέλο είναι το Toyota RAV4 με τα σήματα της Suzuki. Θα μου πέιτε «είναι λογικό αυτό;»

Θεωρητικά σε κάποιους μπορεί να ξενίζει αυτή η επιλογή , εμείς όμως πιστεύουμε ότι δεν είναι κακό, το αντίθετο καθώς  πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση rebadging που μας έχουν συνηθίσει όχι μόνο οι  Ιάπωνες αλλά και οι Ευρωπαίοι . Για να σας...αναγκάσουμε να... διαβάσετε όλη την δοκιμή αρκεί να σας πούμε ότι το νέο  Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid 4WD έχει συνολική ιπποδύναμη 306 ίππους!


Ας μην το δοκιμάσουμε όμως ως RAV4 αλλά ως Suzuki Across  το οποίο αποτελεί μια μοναδική ,πρωτόγνωρη περίπτωση για την εταιρεία καθώς είναι το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της . Άλλωστε παντού υπάρχουν τα σήματα της Suzuki μπροστά και πίσω, η φωτεινή υπογραφή led ημέρας με μόνο τα ανάγλυφα αυτοκόλλητα να παραμένουν ίδια.

Διαφορές εντοπίζονται στην μάσκα αλλά και στις αλουμινένιες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες. Το όλο σύνολο είναι ιδιαίτερα επιβλητικό και καθορίζεται από πολλές γωνίες που παραπέμπουν στον σχεδιασμό του Lexus.


Στο εσωτερικό στο οποίο δεν υπάρχουν ορατές αλλαγές επικρατεί η υψηλή ποιότητα κατασκευής , με μαλακά πλαστικά και δερμάτινες επενδύσεις οι οποίες έχουν ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμογή ενώ τα στάνταρ εργονομίας και λειτουργικότητας είναι και αυτά σε υψηλά επίπεδα.

Το νέο Across έχει ιδιαίτερα εντυπωσιακό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 19ι ιντσών, προβολείς Bi-LED με αυτόματη λειτουργία, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα μπρσοτά και πίσω , αισθητήρες βροχής και φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος, 7 αερόσακους -ο έβδομος για τα γόνατα του οδηγού.

Πρώτο από όλα βέβαια είναι το πακέτο συστημάτων  ενεργητικής ασφάλειας Safety Support,Radar Brake Support,Pre-Collision System (PCS)Lane Tracing Assist (LTA)Road Sign Assist (RSA)Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)Blind Spot Monitor (BSM)Rear Crossing Traffic Alert (RCTA)Hill Hold control, eCall,Brake Hold . Το σύστημα συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink και η  προβολή των συστημάτωνγίνεται σε έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών η οποία έχει και κάμερα οπισθοπορείας.

Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες είναι άνετοι για 5  οι οποίοι έχουν «αέρα» σε γονάτα και ώμους . Ο  χώρος αποσκευών με το ηλεκτρικό άνοιγμα της πμεπτης πόρτας είναι στα 490 λίτρα (1.604 με αναδιπλωμένα τα καθίσματα). Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.635 x 1.855 x 1.690 mm.


Πάμε όμως στο πιο σημαντικό κομμάτι της δοκιμής που είναι το υβριδκό σύστημα κίνησης το οποίο μπαίνει στην πρίζα.  Αποτελείται από από τον βενζινοκινητήρα  2.5 λίτρων  Dynamic Force  ο οποίος αποδίδει  185 ίππους  στις 6400 σ.α.λ. και 227 Nm ροπής 3.200-3.700 και από δύο ηλεκτροκινητήρες στους δυο άξονες. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 182 ίππους και 270 Nm ροπής ενώ ο πίσω αποδίδει 54 ίππους και 121 Nm ροπής. Συνολικά η ισχύς που είχαμε στην διάθεσή μας  για να πορεύεται, είναι 306 ίπποι.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργειά από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh (50,9 Ah), η οποία  είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Η φόρτιση από οικιακό φορτιστή ονομάζεται φόρτιση Mode 2 και απαιτεί καλώδιο φόρτισης με ενσωματωμένο Charging Circuit Interuptor Device (CCID). Το CCID πραγματοποιεί έλεγχο διαρροής κατά τη φόρτιση η οποία φτάνει τα 10Α, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτούνται περίπου 7,5 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Η φόρτιση του ACROSS σε κοινόχρηστο σημείο φόρτισης ονομάζεται φόρτιση Mode 3 και απαιτεί καλώδιο φόρτισης τύπου 2, με κάθε άκρο ένα βύσμα Mennekes.

Η φόρτιση της λειτουργίας 3 σε κοινόχρηστο σημείο φόρτισης μπορεί να φτάσει τα 16Α, μειώνοντας το χρόνο φόρτισης σε περίπου 5 ώρες.


Στην διάθεση μας είχαμε συνολικά 4 προγράμματα οδήγησης που ενεργοποιούνται μέσω του περιστριοφικού διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στον  επιλογέα ταχυτήτων E- CVT .και στον διακόπτη για την τετρακίνηση .Στο πρόγραμμα EV mode, στο οποίο κινείσαι αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια έχοντας εργοστασιακή αυτονομία τα 75 χιλιόμετρα και με τελική ταχύτητα σε αυτό το mode τα 135 χλμ./ώρα.Στην λειτουργία  HV mode,  ο βενζινοκινητήρας συνεισφέρει στην κίνηση όταν παραστεί ανάγκη.

Η πιο σημαντική λειτουργεία είναι αυτή που έχεις όλη την δύναμη και μιλάμε για την Auto EV/HV mode, όπου μεταξύ άλλων το υβριδικό σύστημα εναλλάσσει τη λειτουργία του ανάμεσα στα δύο προγράμματα, ανάλογα με τις συνθήες κίνησης. Τέλος στην επιλογή Battery charger mode, ο βενζινοκινητήρας κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία πριν εξαντληθεί η ενέργειά της.


Οι επιδόσεις είναι αγωνιστικές. Στο πάτημα του γαζιού κολλάς στο κάθσιμα του οδηγού καθώς τα 0-100 χιλιόμετρα νά ώρα έρχονται σε μόλις 6 δευτερόλεπτα. Οι ρυθμοί και οι...σφυγμοί ανέβαιναν λες και οδηγούσες  GT με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χιλιόμετρα ανά ώρα αν και είδαμε παραπάνω χιλιόμετρα.στο ταχύμετρο. Η ελαστικότητα έιναι εντυπωσιακή , έχεις δύναμη παντού, γεγονός που σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς ένα SUV που ζυγίζει δυο τόνους. Το επίσης σημαντικό στοιχείο είναι οι εκπομπές ρύπων που είναι μόλις  22 γρ./χλμ. CO2 (WLTP).τιμή η οποία μεταφράζεται σε απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.


Στον δρόμο τώρα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών ενώ μόνο αν πιέσεις το Across στα όρια σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου εμφανίζονται αυξημένες κλίσεις στις στροφές χωρίς όμως ...δυσάρεστες συνέπειες, καθώς όπως είπαμε η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων διορθώνουν υπερβολές δικές μας και ...οδοστρώματος.

Την ίδια στιγμή το Across καταπίνει χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο με τους επιβάτες να χαίρονται άνεση και χώρους ενώ τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους  πίσω απέδειξαν ότι είναι ανθεκτικά ακόμη και μετά από συνεχόμενη σκληρή χρήση.


Όμως μιλάμε για ένα τετρακίνητο όχημα παντός καιρού .Η ροπή κατανέμεται ηλεκτρονικά στον μπροστινό  και στον πίσω άξονα από 100% εμπρός - 0% πίσω, έως και  20% μπροστά με  80% πίσω. Το Trail mode ενεργοποιεί το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για καλύτερη πρόσφυση. Παραμετροποιεί τη λειτουργία του συστήματος με τον ηλεκτρονικό έλεγχο του διαφορικού πίσω με σκοπό την μεταφορά της ισχύος προσαρμοσμένη ανάλογα με τις συνθήκες.

Στην πράξη με την αυξημένηα πόσταση από το έδαφος περνάς με άνεση πάνω από ιδαίτερα κακοτράχαλ οδεοστρώματα ,κάνεις την...βόλτα σου και σε αμμώδεις παραλίες ενώ δύσκομλα κολλάς σε λασπωδεις επιφάνειες. 


Στο τέλος της δοκιμής είδαμε μια τιμέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου στα 5 με 6,5 λίτρα  το ανώτερο. Τιμή η οποία ικανοποιεί αν σκεφτούμε ότι σε κάποια σημεία το πιέσαμε παραπάνω. Η μέση κατανάλωση βενζίνης πάντως μπορεί να γίνει και...μηδενική καθώς τα 75 χιλιόμετρα ηλεκτρικής κίνησης είναι αρκετά για την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Πάμε τώρα στην τιμή απόκτησης η οποία είναι στα 56280 ευρώ. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top