Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke 1.0 DIG-T

Τολμηρό σε εμφάνιση και πλούσιο σε τεχνολογία  

Nissan Juke 1.0 DIG-T δοκιμή

Όταν η πρώτη γενιά του Juke από το 2010 σημείωσε σχεδόν 1.000.000 πωλήσεις καταλαβαίνεις ότι ο αντικαταστάτης θα πρέπει να πετύχει πολλά περισσότερα. Γιατί όχι -θα πούμε εμείς -από την στιγμή που η νέα γενιά του πρωτοποριακού Crossover είναι τεχνολογικά πλουσιότερη και πιο εύπεπτη σχεδιαστικά σε σχέση με πριν. Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί το πρώτο μοντέλο είχε τόσο προχωρημένη σχεδίαση που έμοιαζε να είχε έρθει από το μέλλον. Έτσι σε κάποιους άρεσε υπερβολικά, ενώ σε κάποιους άλλους δημιουργούσε αρνητική εικόνα. Όμως όλοι γυρνούσαν το βλέμμα στο πέρασμα του.Όλα όμως τώρα άλλαξαν προς το καλύτερο. 

ΟΙ σχεδιαστές κατάλαβαν ότι είχαν μεν στα χέρια τους ένα σχήμα εντυπωσιακό και το μόνο που έπρεπε να κάνουν είναι να το διατηρήσουν αλλά να απαλύνουν κάποια στοιχεία. Το νέο Nissan Juke διατηρεί την ριζοσπαστική σχεδίαση, διαθέτει πιο στρογγυλεμένο αμάξωμα ,έγινε πολύ πιο όμορφο ειδικά μπροστά όπου είναι εμφανέστατη η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας.


Στο "πρόσωπο" λοιπόν συναντάμε την γνώριμη V-Motion μάσκα της φίρμας με τα νικελένια "φιλέτα" , η οποία πλαισιώνεται από τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα τα οποία ακολουθούν τις γραμμές της. Υπάρχουν από κάτω οι μεγάλοι στρογγυλοί προβολείς. Κοιτώντας από το πλάι το coupe εντοπίζεις και πάλι τους "φουσκωμένους" θόλους των τροχών μόνο που δεν είναι τόσο...κραυγαλέοι.

Στο πίσω κοφτό μέρος έχουν αποφευχθεί οι  υπερβολές, με τα φωτιστικά σώματα ,χωρίς να έχουν το παλιό σχήμα μπούμερανγκ, φτάνοντας μέχρι ψηλά στα φτερά. Τόσο μπροστά όσο και πίσω οι γυάλινες επιφάνειες έχουν μεγαλύτερες κλίσεις. 


Το Juke οποίο "πατάει' σε νέα πλατφόρμα CMF-B, την οποία έχουμε συναντήσει στο Renault Captur ,είναι πιο μεγάλο ( το δείχνει άλλωστε )με το μήκος να είναι στα 4,210 mm, ύψος στα 1,595 mm και πλάτος στα 1.800 mm ενώ έγινε πιο ελαφρύ αλλά και πιο άκαμπτο. Σε τελικές γραμμές έγινα πιο Ευρωπαϊκό. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι σχεδιάστηκε στο σχεδιαστικό κέντο της Nissan στο Paddington του Λονδίνου.


Στο εσωτερικό εντοπίζεις την αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών που είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του και με ιδιαίτερα προσεγμένη συναρμολόγηση. Το γνώριμο τριάκτινο τιμόνι, με το flat κάτω μέρος ,προέρχεται από τα Qashqai και Micra. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει οθόνη με πληροφορίες από τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. 


Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κεντρική οθόνη μεγέθους 8 ιντσών όπου προβάλλονται τα ηλεκτρονικά συστήματα του Juke. Μεταξύ αυτών υπάρχει και η εφαρμογή NissanConnect Services με τις πολλαπλές λειτουργίες, που ξεκινούν από την  αυτόματη κλήση για βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος, μέχρι το κλείδωμα από απόσταση του νέου σας Nissan JUKE.  

Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει  την χρήση  Apple CarPlay και το Android Auto με την αντανάκλαση των εφαρμογών από το κινητό σας ενώ υπάρχει η  δυνατότητα της πρόσβασης σε χάρτες TomTom  και Live Traffic ενεργοποιώντας το In-Car Wi-Fi, συνδέοντας το λάπτοπ σας. Η τεχνολογία δεν σταματά εδώ καθώς για τους λάτρεις της μουσικής υπάρχει το ηχοσύστημα Bose Personal Plus με τα 8 ηχεία και τις δύο μονάδες UltraNearfield οι οποίες  βρίσκονται ενσωματωμένες στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα  πακέτο ασφαλείας  που συναντάμε σε ακριβότερα μοντέλα. Μεταξύ άλλων συναντάμε  αυτόματο φρενάρισμα σε αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα παρέμβασης σε ακούσια αλλαγή λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Το Around View Monitor μέσω της κεντρικής οθόνης παρέχει μια προβολή θέασης 360° περιμετρικά  του αυτοκινήτου σας κάνοντας το παρκάρισμα...παιχνιδάκι. Το Juke είναι  το τρίτο μοντέλο της Nissan που διαθέτει την τεχνολογία ProPILOT, η οποία αποτελεί μέρος του οράματος Nissan Intelligent Mobility.Η τεχνολογία δίνει την δυνατότητα επιτάχυνσης και επιβράδυνσης του Juke διατηρώντας  την σωστή απόσταση απο το προπορευόμενο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.


Όσον αφορά τους χώρους επιβατών είναι μεγαλύτεροι. Οι επιβάτες κάθονται σε σαφώς πιο αναπαυτικά καθίσματα τα οποία παραπέμπουν σε bucket και προσφέρουν πολύ καλή στήριξη. Οι πίσω έχουν περισσότερο"αέρα" για τα γόνατα τους κατά  5,8 εκατοστά και 1,1 εκατοστά  για τα κεφάλια τους.Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα και για τα ποτήρια. Ο χώρος αποσκευών με τα δυο επίπεδα , μεγάλωσε κατά 68  λίτρα σε σχέση με την  προηγούμενη γενιά, φτάνοντας έτσι τα 422 λίτρα. Στα συν είναι και το μεγαλύτερο άνοιγμα και πλάτος φόρτωσης .


Όμως τα καλά νέα συνεχίζονται και από την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει καθώς σου φτιάχνει την διάθεση όταν το οδηγείς. Στην "καρδιά" του νέου Juke συναντάμε τον νέο τρικύλινδρο υπερσύγχρονο DIG-T κινητήρα 1,0 λίτρου με απόδοση  117 ίππους  στις 5.250 σ.α.λ. με τα 180 Nm ροπής (200 σε κατάσταση overboost)να είναι διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 4.000 σ.α.λ.Το μοτέρ εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, τις επιδόσεις αλλά και την οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις, με καλή κλιμάκωση και έναν εύχρηστο επιλογέα ο οποίος περικλείεται από ένα φωτεινό στεφάνι .

Τα πρώτα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε στο ταχύμετρο την βελόνα να σκαρφαλώνει με ευκολία στα 180 χιλιόμετρα την ώρα.Το μοτέρ αποδείχθηκε αθόρυβο ακόμη και στις υψηλές στροφές γεγονός που δεν  οφείλεται  μόνο την πολιτισμένη λειτουργία του αλλά και στην μεγάλη ηοχμόνωση που διαθέτει το Juke. Υπάρχουν (μέσω του διακόπτη D-Mode) διαθέσιμα τρία προγράμματα οδήγησης μέσω του Eco,Standard, Sport  με το Juke να συμπεριφέρεται ανάλογα. Στην επιλογή Eco καταφέραμε να πλησιάσουμε την μέση εργοστασικά ηκατανάλωση των 5,9 λίτρων σύμφωνα με τις νέες μετρήσεις(Εκπομπές CO2: 135 gr/km (WLTP) . Γενικά πάντως η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6,5- 7 λίτρα οδηγώντας χωρίς...δισταγμούς.


Στον δρόμο μας εντυπωσίασε η στιβαρότητα του,που οφείλεται όπως είπαμε και στην άκαμπτη νέα πλατφόρμα, η οποία είναι πιο στιβαρή αλλά ταυτόχρονα και κατά 23 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής. Η ρύθμιση της ανάρτηση ήταν σφιχτή ( γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω ) προσφέροντας έτσι μειωμένες κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος Το τιμόνι έδινε πολύ καλή πληροφόρηση  ενώ το μεγαλύτερο μεταξόνιο εξασφάλισε και ομαλότερες αντιδράσεις ακόμα και όταν  το παρακάναμε οδηγώντας κοντά στα... κόκκινα. Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και σε συνεχή χρήση. Πάντως  η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων διόρθωσε τις όποιες υπερβολές μας.

Επιπλέον το αυξημένο ύψος μας επέτρεψε να κινηθούμε με άνεση σε σε ανώμαλες χωμάτινες διαδρομές χωρίς τον φόβο να το ..."τραυματίσουμε".Το Nissan Juke με την γνωστή αξιοπιστία στο πέρασμα των χρόνων που προσφέρει η εταιρεία ,εξακολουθεί να είναι τολμηρό στην σχεδίαση ενώ είναι γεμάτο τεχνολογία που συναντάμε σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Για να το αποκτήσετε  την βασική πλούσια έκδοση χρειάζεστε 17900 ευρώ.Να σημειώσουμε ότι "τρέχει" και η έκπτωση έως και 1200 ευρώ ανάλογα με την έκδοση.       
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top