Αυτή είναι η νέα  Mercedes C-Class

Εξηλεκτρισμένη με προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας

Mercedes C-Class 2021

Σε μία εποχή που ο ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα C-Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48 Volt ή plug-in υβριδική τεχνολογία, διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), μία τιμή που είναι πρωτόγνωρη για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες ανά τον κόσμο μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm). Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής, η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας.  

Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση 11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.

Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση, Υποβοήθηση, Service). Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης. Smart Home: κινητή νοημοσύνη για πιο άνετο χειρισμό οικιακών συσκευών εξ αποστάσεως. Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη.

Η προαιρετική λειτουργία μασάζ των μπροστινών καθισμάτων έχει επεκταθεί, προκειμένου να καλύπτει όλη την περιοχή της πλάτης: οκτώ θάλαμοι στην πλάτη του καθίσματος προσφέρουν ενισχυμένη, μυοχαλαρωτική δράση. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει επίσης λειτουργία μασάζ δόνησης, χάρη στην τοποθέτηση τεσσάρων μοτέρ στην έδρα του καθίσματος. Η θέρμανση καθίσματος στον χώρο πίσω επιβατών διατίθεται για πρώτη φορά στα μοντέλα Sedan και Estate.

Με το πάτημα ενός κουμπιού ή δίνοντας μια φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZING Comfort προσφέρει την εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S-Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται. Το πακέτο AIR-BALANCE φροντίζει για εξατομικευμένο αρωματισμό του εσωτερικού χώρου, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τη διάθεση. Επιπλέον, με τον αναζωογονητικό ιονισμό και το φιλτράρισμα του εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας αέρα και εντείνει την αίσθηση ευεξίας.

Ο χώρος αποσκευών του μοντέλου Estate είναι κατά 30 λίτρα μεγαλύτερος από πριν, με χωρητικότητα 490 έως 1510 λίτρων. Άλλες πρακτικές βελτιώσεις: Το ύψος του χώρου φόρτωσης κάτω από το πτυσσόμενο κάλυμμα, καθώς και το μήκος του χώρου φόρτωσης, έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το κατώφλι του χώρου φόρτωσης είναι ελαφρώς χαμηλότερο.


Η πλάτη πίσω καθισμάτων του μοντέλου Estate διαιρείται σε αναλογία 40:20:40. Ο χειρισμός γίνεται με δύο πλήκτρα αριστερά και δεξιά στο επάνω μέρος της πλάτης. Με το προαιρετικό πακέτο άνεσης χώρου φόρτωσης, η λειτουργία αναδίπλωσης μπορεί να γίνει ηλεκτρικά. Ο χειρισμός της λειτουργίας πραγματοποιείται με διακόπτες στο αριστερό και δεξί πλευρικό τοίχωμα του χώρου φόρτωσης.
Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου Estate περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK.


Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς.

Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.

Στην αιχμή των μέτρων βελτίωσης της αποδοτικότητας βρίσκεται ο νέος πετρελαιοκινητήρας OM 654 M με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Διαθέτει μερικό on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αυξάνεται με τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας και τη δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα. 

Πρεμιέρα στη C-Class κάνει κι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας M 254 με μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς, πρόσθετη ισχύ έως και 15 kW και αυξημένη ροπή στρέψης έως 200 Nm. Η ανάκτηση ενέργειας και η δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα καθιστούν τον βενζινοκινητήρα εξαιρετικά αποδοτικό. Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί. Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.

Βασικός στους βενζινοκινητήρες στην έκδοση C 180 είναι ο 1.5 λίτρων με απόδοση  170 ίππους με  ροπή  250 Nm από τις μόλις 1.800 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα ,τελική ταχύτητα 231 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα/100 χλμ. Η  έκδοση C 200, διαθέτει 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα με 204 άλογα και  ροπή τα 300 Nm, με μέση κατανάλωση  6,3 λίτρα./100 χλμ. Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε  7,3 δλ. ενώ η τελική είναι  246 χλμ./ώρα. Η C 300 με το δίλιτρο κινητήρα αποδίδει 258 ίππους και 400 Nm ροπής, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,0 δλ.,και τελική ταχύτητα  250 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 6,6 λτ./100 χλμ. Οι C 200 και C 300 διατίθετνται  και με την 4κίνηση 4MATIC.

Στους πετρελαιοκινητήρες η Mercedes C 220 d αποδίδει 200 ίππους και 440 Nm ροπής, με μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ.Οι επιδόσεις είναι  0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα στα 245 χλμ./ώρα. Η  C 300 d αποδίδει 265 ίππους και  550 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,7 δευτερόλπετα με την τελική στα 250 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση 5 λίτρα /100 χλμ. Διατίθεται με  9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Τα plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Ο εξηλεκτρισμός κάνει ένα μεγάλο άλμα προόδου, ενώ χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης: πρόκειται για την υπερσύγχρονη, δίλιτρη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα M 254 με ισχύ 150 kW, ο οποίος δεν είναι μόνο πολύ αποδοτικός, αλλά και εξαιρετικά σπορ. Οι εκδόσεις με υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα. 

Η μέγιστη ροπή στρέψης 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από την πρώτη στιγμή, εξασφαλίζοντας πολύ ευέλικτη εκκίνηση και δυναμική οδήγηση. Η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.Η μπαταρία υψηλής τάσης (HV) αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz AG. Εντάσσεται σε μια οικογένεια μπαταριών τέταρτης γενιάς και αποτελεί λογική εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Περιλαμβάνει 96 κυψέλες σε «διαμόρφωση μάρσιπου». Με συνολική χωρητικότητα 25,4 kWh, η μπαταρία αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία στα περίπου 100 χιλιόμετρα.  Ο προαιρετικός φορτιστής συνεχούς ρεύματος 55 kW επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε περίπου 30 λεπτά, ακόμη και σε περίπτωση αποφόρτισης. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος είναι διαθέσιμος ένας φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).

Σε μεγάλες αποστάσεις, σε αστικές περιοχές, το αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση. Δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα του plug-in συστήματος μετάδοσης κίνησης: 
⦁    BATTERY HOLD: Η διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει προτεραιότητα, π.χ. για τη μετέπειτα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε πράσινη ζώνη. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιλέγει την καταλληλότερη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τη διαδρομή. 
⦁    ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως τα 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα, προσαρμογή του ενεργού συστήματος υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC για ηλεκτρική οδήγηση, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω σημείου πίεσης στο πεντάλ γκαζιού (kickdown).

Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη εξοπλίζονται με κεντρικό αερόσακο. Αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Ο κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος οδηγού, στο κέντρο του αυτοκινήτου.Σε συνδυασμό με τα γνωστά συστήματα προστασίας PRE-SAFE για μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις, οι εσωτερικοί αεροθάλαμοι στα πλευρικά μαξιλάρια της πλάτης του μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.



Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς  LED High Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT, το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S-Class. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση, προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο συναντήσει οδικά έργα, το DIGITAL LIGHT προβάλλει δύο βοηθητικές γραμμές που οριοθετούν κατά προσέγγιση το πλάτος του οχήματος. Έτσι, καθοδηγεί τον οδηγό ακόμη καλύτερα στον στενεμένο δρόμο. Επιπλέον: 
⦁    Η έξυπνη τεχνολογία επισημαίνει πεζούς στην περιοχή κινδύνου με μια λειτουργία προβολέα και διευκρινίζει τη θέση τους μέσω της προβολής σημείων κατεύθυνσης. 
⦁    Κατά την οδήγηση αντίθετα προς την κατεύθυνση του δρόμου σε εισόδους/εξόδους αυτοκινητόδρομων ή σε μονόδρομους, εμφανίζεται ένα προειδοποιητικό σύμβολο. 
⦁    Το ίδιο προειδοποιητικό σύμβολο εμφανίζεται και πριν από κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες ή πινακίδες στοπ. 
Το σύστημα DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρία εξαιρετικά δυνατά LED σε κάθε προβολέα, το φως του οποίου διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα. 

Τα μοντέλα Sedan και Estate θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα, θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας από τις 30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις εκθέσεις των εξουσιοδοτημένων διανομέων το καλοκαίρι του 2021.

 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top